![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Meer dreigementen worden geuit aan ons adres, heeft iemand hier een mening of nog beter een oplossing voor? Nachtwinkels sluiten misschien?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-Belgie.dhtml Laatst gewijzigd door polksalad : 16 mei 2010 om 21:06. Reden: link |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Hopen dat die mannen de juiste doelwitten treffen he
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De Amerikaanse buitenlandpolitiek dwingt onze regering om deel te nemen aan militaire missies in vooral moslimlanden en daar ligt de grootste oorzaak. En zo heeft ons leger ook een doel en reden van bestaan. Totaal overbodig en zinloos dus. Humanitaire missies waarbij een bevolking rechtstreeks wordt geholpen hebben meer zin. Ik denk hierbij aan natuurrampen enz. Schaf dat leger maar ook af, jammer en ook erg voor alle gewone soldaten. Het leger kon idd. een werkgever zijn voor onze jeugd die zeer moeilijk elders aan de bak kan. Pieter Decrem kan je niets kwalijk nemen: die moet luisteren, punt uit. Domme mensen (sorry) die anders zouden denken hierover. Hetzelfde deed zich voor en voor de eerste keer bij de mijnsluitingen. En het volk, ook dus de mijnwerkers, maar sakkeren en duvelen op die Tyl Gyselinck. Wel die man heeft zijn job perfect uitgevoerd. De schuldigen waren onze regering met Martens op kop. Laatst gewijzigd door Tejokus : 16 mei 2010 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Beste polksalad,
Wat mij doorgaans bijzonder stoort - rekening houdend met uw reacties op dit forum (inclusief de hier bovenstaande)- is uw bevooroordeelde onwetendheid en uw incongruente houding die getuigt van een exorbitante nonchalance jegens "allochtonen" (meer bepaald degenen met niet-Westerse roots) en moslims. Ik raad u ten zeerste aan u te verdiepen in de leer van de Islam, in de culturele antropologie, in de criminologie en in de 'Religionssoziologie' (met de werken van Marx, Durkheim en Weber als uitgangspunt). Hopend u hiermee op het goede spoor te hebben geleid, verzoek ik u u niet te beperken tot wat de media u voorschotelt... Nu even ontopic. Lashkar wordt door verscheidene inlichtingendiensten, waaronder de Pakistaanse ISI, gezien als een lokale terroristische organisatie. Voor zover ik weet, hebben deze onrustzaaiers geen aanslagen gepleegd buiten Zuid-Azië. Hypothetisch is het mogelijk dat ze in België of Frankrijk hun eerste internationale georganiseerde attentaat plegen. Ze hebben de financiële middelen (met opiumopbrengsten en buitenlandse hulpgelden als fundamentele geldbronnen) en de know-how. Als je het mij vraagt, speelt dhr.Saeed hier een terroristische spelletje, niet onlogisch dat is zijn werk, toch? België daarentegen lokt deze boosdoeners ook naar hier met hun toekomstig boerkaverbod. Wegens veiligheidsredenen moet het gezicht van elke burger in het openbaar zichtbaar zijn. Akkoord. Een boerka is een cultureel doch geen religieus symbool. Akkoord. Maar waarom maak je in hemelsnaam van een muis een olifant? Geboren en getogen in België heb ik tot nu toe slechts 2 boerka dragende vrouwen in het openbaar gezien. Net alsof je een wet opstelt die roze auto's uit het openbaar verkeer verbiedt wegens veiligheidsredenen... Absurd gewoon. Gaat het hier om een "islamofobisch" reactie of wilt België zich op één of ander manier bewijzen tegenover de andere EU-landen? Of beiden? Laatst gewijzigd door Moslim : 16 mei 2010 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik dit verbod op de boerka steun, vind ik wel dat het beter had geweest om vooraf overleg te plegen met moslimorganisaties.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 mei 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Belgische moslimorganisaties hinken nog ver achterop. De Moslimexecutieve kampt al jaren met interne problemen en de Unie van Moskeeën in Vlaanderen doet haar werk onvoldoende. Er is een sterke vooruitgang nodig bij beide organisaties als de moslims druk willen oefenen tegen dit verbod en wellicht later tegen een algemeen hoofddoekverbod. Laatst gewijzigd door Moslim : 16 mei 2010 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Zowel voor de reden die u gaf als voor veiligheidsredenen is zo'n boerka inderdaad niet aangeraden (zowel hier als in andere niet-Westerse landen). Dat is de reden waarom er bijna niemand deze draagt. Helaas probeert de media mensen te terroriseren door van een muis een olifant te maken, wat duidelijk is gelukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
jammer genoeg vrees ik voor het iq van sommige forumgangers hier en zal je de niets-zeggende "one-liners" van een FDW als bijbel-der-absolute-waarheid als tegen argumenten krijgen. maar toch super dat je er bent ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Democratie? Nooit de documentaire: "De weg naar Mekka" gezien? Die mensen ginds mogen nog niet denken wat ze willen. En ook daar meestal in de dorpen worden vrouwen verplicht om bijv. een hoofddoek te dragen. (vroeger dus niet en NU wel) De Islam is een pure mannen-godsdienst. Godsdienst is iets voor thuis, privaat. Wij leven in België niet? Wel dat ze zich dan ook gedragen als Belgen. En dat ze dankbaar zijn omdat ze hier kunnen wonen en leven. Maar neen he, ze blijven "wringen" en 't is nooit niet goed. Vooral de jeugd. Ik heb enige tijd terug een Duitse prof. gehoord: "Ik heb nog nooit een gemeenschap gezien (vooral de jeugdige) die zo het Westen haten". Maar ze wonen wel bijv. in Berlijn met zijn 1,5 miljoen. Het Westen is toch zo slecht nog niet he. Verder begrijp ik ook niet die ouders van die "kinderen". Wees gerust ik ben er geweest, in Turkije, Marokko enz. Daar is er nog een sociale controle.... En dat is een verstandige aanpak en dat meen ik echt. Die ouders houden er hun kinderen in de gaten en als er iets fout gaat dan grijpen de ouders in en die maken daar nooit ruzie over. En hier? Wat doen die ouders hier? Er valt nog veel meer zeggen. Maar het is genoeg voor mij. Niet goed voor mijn lijf en leden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. kerntaak van defensie is en blijft nog steeds landsverdediging. en nu mag je zeggen wat je wil, het is niet omdat er op dit moment geen invasie voor onze deur staat dat deze er binnen 5 jaar of 10 jaar niet kan zijn. als je in je leven ook nog maar 1 geschiedenisboek hebt vastgehad dan zal je wel al gezien hebben dat er bitter weinig periodes zijn geweest in onze geschiedenis dat er sprake is van grote vrede. 2. landsverdeding hoeft daarom ook niet steeds te gebeuren vanuit het land zelf. er zijn in de geschiedenis voorbeelden genoeg te vinden van leger die hun strijd elders hebben uitgevochten om zo te vermijden dat hun eigen land zou vernield worden door de strijd. 3. de deelname van België in Afghanistan gebeurd onder het ISAF mandaat en ISAF is in het leven geroepen door de NAVO, dus dit is een gezamelijke beslissing van alle NAVO partners en niet enkel van de VS. Bovendien is er dan nog een groot verschil tusen het ISAF mandaat (van de NAVO) en de operation 'Enduring Freedom' waar de VS nog eens apart bij betrokken is. ISAF is voor een groot gedeelte een humanitaire missie. zelf zit ik op dit moment in Kunduz en er zijn hier 2 grote delen: PRT (provincial reconstruction team) en OMLT (operational mentoring en liason team), die dus beide kaderen in het humanitaire. 4. werkgever voor de jeugd die anders moeilijk een de bak geraakt? sta me toe om even hardop te lachen! toen ik in 1993 mijn ingangstesten deed waren er 8000 kandidaten voor 100 plaatsen. van die 100 zijn er uiteindelijk maar 53 geslaagd waarvan er nu zelfs nog maar een goeie 30 bij defensie werken. mag ik eens vragen hoeveel kandidaten er waren voor uw job??? waar ik wel mee akkoord ben is dat defensie van wat mij betreft sneller zou mogen ingeschakeld worden bij natuurrampen in België maar helaas is dat een politiek en uit ervaring weet ik dat onze interventies altijd zoveel mogelijk geweerd worden door enkele hooggeplaatsten bij de civiele bescherming en de brandweer. Ik ben trouwens ook lid van het B-FAST team en daar worden hetzelfde politieke spel gespeeld... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Lashkar-e-Taiba is één van die organisaties die door de ISI gesteund worden. En aan het hoofd van dat ISI zit momenteel een marionet van de VS. Als je tegen dit soort van bedreigingen bent, moet je je misschien ook eens laten horen in het subforum 'Internationaal'. De troep die onze bondgenoten aan de andere kant van de wereld uitsteken, gaat immers ook ons aan.
Citaat:
Lashkar-e-Taiba lijkt zich tegenwoordig vooral bezig te houden met aanslagen tegen India. Zie o.m. hun wikipedia-pagina voor een lijstje met aanslagen sinds 2000. Dat lijkt te suggereren dat die beweging ook nu nog onder de invloed staat van de ISI. Haar activiteiten moeten volgens mij dan ook in het licht gezien worden van de Pakistaanse en VS-pogingen om India te destabiliseren. In 2009 bleek dat een Pakistaanse militaire officier en leden van de Pakistaanse special forces de Lashkar-e-Taiba gesteund hadden bij de voorbereidingen voor de aanslagen in Mumbai (2008). (bron, p. 3. Het onderzoek bevestigde niet dat die steun geleverd werd als 'serving Pakistani army or intelligence officials'.) Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 mei 2010 om 06:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder zijn ook het VK en de VS erg weigerachtig geweest om deze beweging te kwalificeren als gevaarlijk voor de belangen van de VS, ondanks o.m. directe banden tussen de LeT en de shoe-bomber Richard Reid en één van de bommenleggers betrokken bij de aanslagen in Londen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 mei 2010 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar toch hartelijk dank voor het compliment ![]() Alle respect voor jouw werk, je moet het maar doen. Trouwens mijn sympathie gaat uit naar alle soldaten. Daar heb ik geen probleem mee. De tijd van de mijnsluitingen heb ik zelf meegemaakt... Ik was niet persoonlijk betrokken maar ik weet wat er gaande was. Gyselinck was de boeman en Martens bleef een heilige bij wijze van spreke. Dus ik blijf erbij: dom mensen die zich op Gyselinck concentreerden. Gyselinck deed perfect zijn job. Niet dat ik gelukkig was met de situatie of omdat ik mijn gelijk zou wil halen. Daar gaat het niet om. Zeg het kan toch zijn dat ik slim ben ![]() ![]() Mijn "testen" heb ik gedaan in 1970 in Evere. Liever dus een paar maanden meer dienst met een rood lintje dan 12 maanden als soldaat milicien. Ik ga daar verder niet op in nu. Enkel dit: de helft van het materiaal was in erbarmelijke staat zowel in Duitsland als hier in België. Moest er ooit een opmerking gemaakt worden of een vraag komen van een andere slimmerik dat moesten we antwoorden dat in geval van oorlog wij nieuw materiaal kregen. Dus die "vijand" wacht tot wij nieuw materiaal hebben.... (is geen mop he) Andy, ik ga weer stoppen ![]() Feit is dat er nu wereldwijd meer onvrede en oorlog is dan vroeger. En de Amerikanen doen gewoon hun goesting en daardoor ook aan de basis liggen van veel conflicten. G. Bush en co was het beste voorbeeld. Toch ben content dat ze hier waren die Amerikanen in bijv. '40 - '45. Waar was ons leger toen? En de Engelsen gingen lopen. Maar ze kwamen terug met Monty... en die trakteerde ons met de ene flater na de andere. '14 -'18 was nog triestiger met ons fortje in Eben-Emaal. 't Is wel typisch dat onze Amerikanen wel eerst de boel plat gooien en daarna "gaan ze de mensen helpen". En dat ze nu eens die mensen gaan helpen die het echt nodig hebben. Congo is een echte ramp en aangrenzende landen idem dito. Of in Darfour. Werk genoeg en overal. Ze zijn wel hard verschoten toen die vliegtuigen door die twee torens vlogen. Probleempje is wel dat wij hier in Europa de meeste miserie op onze nek krijgen: wij moeten nu gaan meedoen en daarom zit jij nu ginds. Financieel is dat niet te verantwoorden voor ons landje plus wij krijgen ook vluchtelingen die we kunnen onderhouden. Nog een laatste als ik mag. Je spreekt over landsverdediging. Twee raket-jes Andy, eentje op Vlaanderen en eentje op Wallonië en België is er geweest ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 mei 2010 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zaten er op de oprit bij De Crem.
Waren dat die gasten ? ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 mei 2010 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() @ Tejokus
vermits de 'snel reageren' hier een pak sneller gaat dan de quote gewoon snel dit antwood alvorens ik weg moet: vermits je mensen die anders denken als jij als 'dom' bestempelt neem ik aan dat je van jezelf vind dat je slim bent. heb niet gezegd dat dit ook mijn mening is... Defensie heeft in de laatste 10 jaar echt wel een grote vooruitgang gemaakt op gebied van materiaal. ik herinner me nog heel goed dat ik tijdens mijn eerste week opleiding in 1993 mijn schopje moest inleveren bij mijn pelotons commandant omdat hij een verzamelaar was van alles van WOII en mijn schopje uit 1944 dateerde. deze taferelen zijn echter vandaag volledig verleden tijd. Hetzelfde met het beeld dat de mensen hebben van de militairen. de milicien die zich 20 jaar geleden elke avond lam zoop in één of andere bar is echt wel verleden tijd en het leger is er een pak professioneler op geworden. die raketjes is echt wel een slecht voorbeeld. je kan dat zelf met eentje doen als die in Evere valt. maar hetzelfde geldt ook voor eentje die op het pentagon valt hoor... ik vind het alleen jammer om vast te stellen dat ik mij blijkbaar zou moeten schamen om militair te zijn. als ik kijk naar andere naties (VS, Fr,...) dan zie ik dat de mensen daar echt fier kunnen zijn op hetgeen het leger doet. en nu kan je misschien wel afkomen met een paar problemen die er in het verleden geweest zijn met militairen die zich misdragen hebben maar defensie is niets meer dan een afspiegeling van de maatschappij en overal zitten er dus een rotte appels tussen. bedoeling is alleen om deze zo snel mogelijk te verwijderen uit de mand.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden wij met lede ogen moeten aanzien dat onze eigen cultuur meer en meer verwaterd geraakt? Waarom moeten moislims meer rechten hebben dan onze eigen bevolking? Er is godsdienstvrijheid, en daar mag je gebruik van maken, maar kom ons niet beperken in onze eigen vrijheden. Ook wij hebben recht om onze mening te uiten, ook al staat die sommigen van de moslims niet aan, en wordt er al gauw over beledigingen gesproken. Wel, de houding van die personen is een rechtstreekse belediging aan ONS, ons land, onze wetten en onze cultuur. DIT land is opgebouwd door ons en onze voorouders en heeft ons gemaakt tot wat wij zijn. Diegenen die het niet aanstaat, moeten maar wegblijven. Als je het echt niet kan laten om een boerka te dragen, trek dan naar een land waar dat graag gezien wordt, en dat is duidelijk niet hier. Het is systeem "eigen schuld dikke bult". Hoe extremer en onaangepaster sommige moslims zich gedragen, hoe meer haat ze tegen zichzelf opwekken. En jammer: niet enkel tegen zichzelf, maar ook tegen hun geloofsgenoten die WEL moeite doen om zich aan te passen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |