![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Autos zoals bij voorbeeld de Toyota Prius... Wat denken jullie hierover? Is het de moeite waard? Het gaat ook om de toekomst van vervoer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, voor mij is dit geen alternatief, omdat:
De verbruikcijfers zijn niet realistisch. Want gemaakt met een volle batterij, het laden van deze batterij kost veel energie. Op de autosnelweg is het voordeel 0. Aankoopprijs is te hoog tov ruimte Het vervangen van die batterij kost op termijn ook veel geld en is natuurlijk heel slecht voor het milieu! Een Hybride Suv (Lexus) of luxe auto (S serie Mercedes) is gewoon absurd Mijn oplossing is eenvoudig en nuchter: (maar politiek en maatschappelijk allicht niet haalbaar, want de auto is vooral een statussymbool) Verbied alle pick-up’s, suv, monovolumes. Evenals alle auto’s met meer als 150 pk (op termijn zelfs Max 100 pk). Zet dieselprijs = benzine en verplicht nu al de Euro 6 norm Laat alle mensen een Eco-driving cursus volgen (hopelijk begrijpt 50% van de mensen de cursus en past hem toe) Eco driving = heel vlot accelereren en dan met een constante snelheid rijden, anticipeer op rode lichten enz. Dit is dus niet, met 55 km/u in 4e versnelling rijden, waar je 90 km/u mag rijden in 5e. Om naar de bakker te rijden gebruik ik de fiest! (1 km) Zelf pas ik dit al jaren toe. (met een normale 5 deurs, met gerobotiseerde versnellingsbak). Mijn verbruik is +/- 0.3 L lager dan het normverbruik. Meestal rij ik 15 km naar mijn werk (iets te ver voor de fiets) Op langere ritten is dit zelf 0.5L tot 1 L lager dan het normverbruik!! Bij een diesel is het veel moeilijker om onder het normverbruik te geraken, want dan moet je bijna continu schakelen (tss 1700 t/m en 2200 t/m) anders loopt je verbruik sterk op. Alleen dit is op termijn niet plezierig meer. De meeste mensen die ik ken schakelen pas bij 3000 t/m of soms zelf 3500 t/m De Europese norm verbruik metingen, bevoordelen bovendien grote, zware auto’s en diesels! Oplossing vlgs mij is dus een compacte auto met benzine motor met gerobotiseerde versnellingsbak en geen CVT(verbruik) zoals Toyota en Honda Het enige probleem van deze auto's is, ze zijn niet goed genoeg voor je status!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een "tussenoplossing" in afwachting van overgang naar een volledig electrisch aangedreven voortuig. Het enige probleem is thans de batterijen. Als men deze verder kan ontwikkelen zodat ze veel lichter en compacter worden, sneller laden en tevens langer meegaan is het een uitstekend alternatief. Temeer daar er lokaal geen uitstoot, wat in de stad vb een enorm voordeel is.
Ik denk dus wel dat de electrische wagen de toekomst zou kunnen zijn. Het op de markt brengen van wagens met deze technologie is dan ook een investering in de toekomst, zelfs al is de vervuiling van deze wagens - wanneer men het totale pakket beschouwd - groter dan een compacte bezinewagen vb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enige degelijke oplossing : geen auto's meer in privé-bezit. Allemaal de fiets op of het openbaar vervoer nemen. Dat openbaar vervoer moet dan natuurlijk wel voldoende uitgebreid zijn. Gemotoriseerde voertuigen mogen enkel nog door openbare diensten gebruikt worden : politie, ambulance, brandweer. Deels ook voor vrachtvervoer maar ook daar moeten andere mogelijkheden volledig benut worden, ik denk vooral aan vervoer over het water.
Zogenaamde milieuvriendelijke auto's zullen uiteindelijk ook maar lapmiddeltjes blijken te zijn want als er 10.000.000 Toyota's Prius rijden moeten ook 10.000.000 batterijen opgeladen worden.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een paar flinke kerncentrales en dat is opgelost.
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Geniaal idee om de overbevolking tegen te gaan. Het zou op korte termijn de bevolking van Belgie terugbrengen tot enkele tienduizenden. Tenzij je eerst heel Belgie afzet met prikkeldraad en torentjes met machinegeweren erop.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() openbaar vervoer is er wel in België, helaas loopt het meestal mis met de verschillende aansluitingen omdat je voor alles hier een verschillende maatschapij hebt: NMBS, de lijn,TEC, MIVB,...
werk in eigen streek is volgens mij eerder DE oplossing tot het probleem want volgens mij is er niemand die voor zijn plezier elke morgen in de file gaat staan |
![]() |
![]() |