Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 11:29   #1
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Om eindelijk is terug over de problemen te beginnen ,in plaats van dat gezever over het schiet incident (om de echte problemen af te leiden)

Herman Brusselmans in Humo ...:

uit: Humo nr 16/3319 (16 tot 22 april)

Herman: ... "Ik voorspel steeds meer moslimdictaturen in grote delen van de wereld, ook in de vrije wereld. Gisteren hebben gedetineerde moslims in de gevangenis aan de Nieuwe Wandeling in Gent van hun kloten gemaakt: ze willen meer gebedsruimtes en andervlees. Ik denk: 'Jongens, jullie mogen al blij zijn dat jullie überhaupt vlees krijgen. Er zal toch wel een reden zijn waarom ze in de bak zitten, hé? En dan nog een beetje gaan zeiken over gebedsruimtes en vlees. Ik heb schijt aan die gasten, maar dat mag je niet zeggen, want het is zogezegd 'rechtse praat'. Wacht maar. Zo'n regime als in Irak moest uitgeroeid worden, en het is de taak van ieder weldenkend mens ervoor te zorgen dat alle regimes ter wereld waarin mensen minder dan niks zijn, met wortel en tak worden uitgeroeid. We zijn in staat van oorlog hé? Straks kan hier op de Vrijdagmarkt of in Brussel Centraal een bom ontploffen: twintig jaar geleden d�*chten we nog niet eens aan die mogelijkheid. Ik geloof ook niet dat we van het moslimfundamentalisme af zullen zijn als de Palestijnse kwestie morgen geregeld is. in de ogen van die gasten blijven we chrsitenhonden of ongelovige varkens, en vrouwen die een minirok dragen zijn vuile hoeren. Wij zouden hier eens moeten zeggen dat vrouwen die een minirok dragen vuile hoeren zijn; we vliegen er verdomme voor in de bak!"

Humo: Eén van je vrienden is van origine een Turkse moslim, in 'Ik ben rijk en ...' heet hij Kadir. Heb je het met hem weleens over moslims en het moslimfundamentalisme?'
Herman: "Ja, maar je bereikt altijd weer een punt waarop dat onderwerp onbespreekbaar wordt. Je kunt een jongen uit Turkije halen, maar Turkije nooit uit die jongen. In naam van de vriendschap en voor de lieve vrede moet ik dus op een bepaald moment stoppen met discussiëren" ....
Ook in een ander tijdschrift is Herman op een gelijkaardige wijze bezig

'HB : "Ik ben amateur-toekomstkijker, in de stille uren. En ik houd - zo scherp mogelijk - in het oog wat er in de wereld beweegt. En toch laat ik me telkens weer vangen. Ik was weer zo naïef om te denken dat die oorlog in Irak iets zou oplossen. Ik was vóór die oorlog, want ik vond dat die halvegare Saddam dringend maar eens moest worden afgezet. Maar dan stel je vast dat als de ene gek gevangen is, er een hele meute gekken klaar staat om zijn plaats in te nemen. Ik dacht dat het nu de beurt was aan de serieuze mensen. Maar blijkbaar dachten die sjiïeten : 'Ah, de Amerikanen gaan Saddam pakken, en dan is er plaats voor ons om de boel hier de komende dertig jaar naar te kloten te helpen'."

HB : "Ik ben op mijn hoede. Vroeger was het een ver-van-mijn-bed-show, toen konden we daar als toogfilosofen over staan zeiken, maar nu wordt om de twee dagen de Groenplaats in Antwerpen ontruimd omdat iemand zijn sandwich is vergeten, en de voltallige bomb squad gaat met een robot dat pakske doen ontploffen, zodat de kip curry tegen Rubens zijn kop vliegt. We zitten niet meer op ons gemak he?"

HB : "Het is ellendig moeilijk om er iets aan te doen, omdat je de democratische beginselen MOET respecteren. De amateur-toekomstkijker in mij zegt : de kans is groot dat je over honderd jaar moslimdictaturen krijgt in Europa. Net zoals het Christendom dat zoveel eeuwen lang heeft gedaan. De moslims zijn echt bezig met expansie, ze zijn lebensraum aan het zoeken. Dat zou allemaal niet zo erg zijn als de moslims niks willen veranderen aan ons democratisch systeem, maar bij alles wat ze verkondigen voel je op kousevoeten aan dat ze de weg van de dictatuur op willen. Dat ze een wereld willen waarin niet langer vrijelijk achterwaarts in de poes mag worden genaaid. Overal en altijd eisen ze voorrang : van de week nog, in de Gentse gevangenis, wilden er een aantal niet terug naar de cel omdat ze meer gebedenkamers willen en moslimvlees op hun bord. Tot en met in de gevangenis gaan ze daar efkes hun eisen op tafel leggen.

Ik ben een linkse denker, maar ik wil geen blinde linkse denker zijn. Ik vind niet dat je vluchtelingen in een C130 mag steken en ze terug naar de ellende jagen. Maar je kunt ze ook niet blijven ontvangen, dat is gewoon een feit.

Dat het Oostblok verlost is van de dictatuur van het communisme is een goede zaak, maar het impliceert wel dat die pipo's vrij de grens over kunnen komen om in Gent Mercedessen te carjacken. Is dat een reden om alle Polen en Albanezen terug te sturen? Absluut niet. Maar die kerels die alleen naar hier komen om mensen te rippen, moeten wel gepakt worden. Hoe doe je dat? Door meer flikken de straat op te sturen. Jammer genoeg, want te veel flikken is ook niet goed. Die gaan zich op de duur oppermachtig voelen, en dat is dan weer een gevaar voor de democratie.

HB : "En dan lees je in de krant : 'De Belgen zijn wantrouwig geworden". Natuurlijk zijn wij wantrouwig. Als je ziet dat er in een station in Madrid tweehonderd mensen worden opgeblazen, dan loop je in Brussel Centraal niet vrolijk rond. Dan denk je : shit, daar ligt een pakske, shit, er loopt daar een rare Tunesiër.
Dat is heel erg, maar als er uit de wereld continu berichten komen van : de tulbanden blazen dat op, de tulbanden vliegen daartegen dan mag je nog uren zeiken over de vraag of ze daar het recht toe hebben en of hun beweegredenen legitiem zijn, maar dan ga je automatisch tulbanden wantrouwen."

Groeten ,Benji
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:30   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Om eindelijk is terug over de problemen te beginnen ,in plaats van dat gezever over het schiet incident (om de echte problemen af te leiden)
Ik heb toch liever dat ge U nog eens goed laat gaan ipv teksten te kopieren. Dan zien we het ware gezicht van het Blok nog eens.
Oud 21 mei 2004, 11:30   #3
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ook nen toffe lezersbrief uit "humo" :

Zie hier een lezersbrief uit de "humo" :

t'Blok zal straks de Elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen.
Voor alle duidelijkheid: ik woon in Molenbeek, was idealistisch, links, humanistisch, progressief. had een lidkaart van het Antifascistisch Front, enfin, de hele stamboom— en ik stem straks met de dood in het hart voor datzelfde vermaledijde Blok, en zeer velen met mij!
Ik ken de realiteit op het terrein, en na zes jaar tussen de kut-Marokkaantjes is de maat vol. Men heeft er blijkbaar echt geen idee van hoe agressief, smerig, achterlijk, fundamentalistisch en totaal ondemocratisch de meerderheid van deze mensen is. en hoe totaal irreëel, duur en belachelijk amateuristisch de zogezegde initiatieven ter bevordering van de integratie zijn. Ben ik nu ook strafbaar?
Moet ik blijven verdragen dat mijn leven kapot gemaakt wordt, dat de wijk een vuilnisbelt is. dat geen enkele wet wordt nageleefd. dat de moskeeën en de steeds groeiende groep bezoekers ervan haat, racisme en homofobie propageren op een niveau dat zelfs Blokkers zou doen blozen; dat mijn vrouw uitgescholden wordt voor hoer, dat vrienden niet meer durven langskomen, dat we niet meer kunnen slapen,(in vergelijking hiermee is het vliegtuiglawaai een echt luxe probleem hoor) dat meisjes van vier a vijf jaar in boerka’s rondlopen, dat er ingebroken en gestolen wordt, dat we constant geïntimideerd worden en dat werkelijk niemand, noch gemeente, noch politie, noch parket, noch de plein-, park-, zebrapad-, en andere wachters er iets aan doen.
Ik stel dagelijks vast dat de traditionele politieke partijen het probleem (van Marokkanen] ontkennen, verdoezelen en onbespreekbaar houden, en daar moet dringend een einde aan komen.
Ook de berichtgeving in de media komt me de strot uit. Men liegt, vergoelijkt en verzwijgt. Na 11/9 bijvoorbeeld stonden ze hier in de straal te joelen dat het een lust was (en dat waren niet die paar enkelingen, zoals de politiek correcte verslaggeving het wil). Gezien de Midden-Oostenproblematiek kan ik die reactie nog goed begrijpen, wat ik niet begrijp is dat ik achteraf op tv hoorde dat de moslimgemeenschap “met afschuw op de gebeurtenissen reageerde”. Of dat ik via het journaal verneem dat er tijdens het Offer feest in de voorziene slachtplaatsen wordt geslacht, terwijl we de schapen de huizen zien binnen gesleurd worden, en we ze horen mekkeren op het balkon naast ons. Please, get real! Als men wil dat er niet voor 't Blok gestemd wordt, zijn dergelijke (veelvuldige) mediareflexen zeer contraproductief.
Ga eens in de oude journalistieke traditie de boer op en praat met mensen in bioscopen, metro. cafés, zwembaden, winkels, uitzend-, post" en andere kantoren, maar ook in progressieve bolwerken zoals gemeenschapscentra, kinderopvang centra... Peil daar naar wat men denkt, voelt en ervaart. Ga eens kijken in wijken zoals de mijne hoe men daar werkelijk alles kapotmaakt, terwijl hel blok van democratische partijen dat ontkent.
Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem Blok, niet omdat ik racistisch ben, maar om-dat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. ik ben echt een 'bange, blanke man' geworden. Niet omdat ik bang ben van het onbekende, wel net andersom.
Oud 21 mei 2004, 11:32   #4
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ik heb toch liever dat ge U nog eens goed laat gaan ipv teksten te kopieren. Dan zien we het ware gezicht van het Blok nog eens.
Mijn braaf links ratje ,ik ben Vlaams blok KIEZER ,ik ben geen lid noch mandataris .
Ik zal u eens naar de zatte lullen laten zien ,die dagelijks uit "het volkshuis " komen gestrompeld .
Oud 21 mei 2004, 13:15   #5
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ge kunt het weer niet laten he,stukske provacateur
Gewone en deftige mensen hebben geen boodschap aan uw voortdurend
gestook.
EN mijn naam is Doornroosje en niet Doornbblokje.
En ik weet wel dat er langs beide zijden provocateurs zitten,maar u bent wel de grootste aanstokker.
Dialoog is het waar het om moet gaan,niet het oeverloos gelul dat steeds uit jullie vuilbekkende monden komt.
Maar ja, ik ben dan al wat ouder zeker,en is er niet iets dat zegt dat verstand niet voor de jaren komt.
Gezien uw jaren denk ik niet dat het nog zal komen.
Dus als u mij een antwoord geeft,let op uw woorden he!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:25   #6
justme
Burgemeester

Standaard

Brusselmans rulet

Vooral wanneer hij beschrijft in zijn boeken hoe hij de ruiten van een Vlaams Blok café en passant eventjes ingooit (tjah, als ge toch passeert)

Maw, die man zit er niet mee in om bepaalde zaken kritisch te bekijken, maar gaat ze dan ook niet overroepen. Brusselmans gaat evengoed klagen over turken, over groenen, over skinheads, over voetbalhooligans, over studenten, over oude peetjes en meetjes, over zichzelf, over mensen in cabrio's, over ...
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:39   #7
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Brusselmans.... ik weet niet wat de mensen in die vent zien....
als dat het beeld is van de Vlaamse kultuur....

die man kan misschien wel mooi woordjes aan mekaar reigen (of is het rijgen)... maar ik vind hem helemaal, maar dan ook helemaal niets....
Oud 21 mei 2004, 13:47   #8
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66

die man kan misschien wel mooi woordjes aan mekaar reigen (of is het rijgen)... maar ik vind hem helemaal, maar dan ook helemaal niets....
Het is zeker geen domme kerel, maar ook ik heb het niet zo voor zijn lectuur. Hij is verworden tot een salamischrijver, een robot die het ene na het andere boekje uitpoept. Af en toe een goede joke, maar het gebrek aan een verhaallijn maakt het onuitstaanbaar om zijn oeuvre te volgen... vind ik.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:55   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66

Het is zeker geen domme kerel, maar ook ik heb het niet zo voor zijn lectuur. Hij is verworden tot een salamischrijver, een robot die het ene na het andere boekje uitpoept. Af en toe een goede joke, maar het gebrek aan een verhaallijn maakt het onuitstaanbaar om zijn oeuvre te volgen... vind ik.
En dan wordt het Vlaams Blok hier op dit forum verweten om op de man te spelen en niet op de bal. En wat gebeurt hier? *kuch* *kuch*
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:56   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Brusselmans is een vijg.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:57   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Brusselmans is een vijg.
En gij komt ook na Pasen.
Oud 21 mei 2004, 13:59   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik vind het net zo origineel aan Brusselmans dat hij van iets onnozels iets litterairs probeert, te maken, hij is in die zin wel revolutionair... Hij is inderdaad niet op zijn mond gevallen...

Hoewel ik niet weet of hij wel altijd alles meent wat hij schrijft...

Anderzijds vind ik het maar normaal dat gelovige Moslims geen varkensvlees willen eten... dat is toch normaal...
Je kan in feite zoiets vergelijken als een west-europeaan die urine krijgt als drank in een indiaanse gevangenis... Ik zou eens willen weten wie er dan niet zou klagen (ook al zouden ze misdadigers zijn...
Oud 21 mei 2004, 14:02   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Brusselmans is een vijg.
Hoezo 'ook'? Jij ook dan?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 mei 2004, 14:04   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Uw vijg komt weeral na Pasen.
Oud 21 mei 2004, 14:05   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Uw vijg komt weeral na Pasen.
Hmm.. De tweede keer vind ik aan uw grapje al niks leuks meer... De eerste keer zelfs al niet, nu ik er zo eens over nadenk. Nieuw materiaal zoeken, schat!

Citaat:
Oud 21 mei 2004, 14:06   #16
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

oei oei ik denk dat Brusselmans het wel kan schudden ,wat durft die nu allemaal zeggen seg de racist!!!
Deze mag niet meer aan de bak komen nu zenne ,juist gelijk "de strangers" die het aandurfde om op een Vlaams blok partijfeest een paar nummertjes te spelen ........
Oud 21 mei 2004, 14:09   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik vind het net zo origineel aan Brusselmans dat hij van iets onnozels iets litterairs probeert, te maken, hij is in die zin wel revolutionair... Hij is inderdaad niet op zijn mond gevallen...

Hoewel ik niet weet of hij wel altijd alles meent wat hij schrijft...

Anderzijds vind ik het maar normaal dat gelovige Moslims geen varkensvlees willen eten... dat is toch normaal...
Je kan in feite zoiets vergelijken als een west-europeaan die urine krijgt als drank in een indiaanse gevangenis... Ik zou eens willen weten wie er dan niet zou klagen (ook al zouden ze misdadigers zijn...
rofl, U moet al bij de Indianen gaan zoeken om te kunnen vergelijken.
De reden dat die Moslims in de gevangenis zitten is hopelijk ook een bewijs dat ze de waarden die hun geloof proclameert ook niet bepaald op de letter volgen.
Ze lijken dus nogal wat last van hypocrisie te hebben als ze dan op hun vlees zitten te kankeren.
Oud 21 mei 2004, 14:14   #18
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
De reden dat die Moslims in de gevangenis zitten is hopelijk ook een bewijs dat ze de waarden die hun geloof proclameert ook niet bepaald op de letter volgen.
Ze lijken dus nogal wat last van hypocrisie te hebben als ze dan op hun vlees zitten te kankeren
Ben je ook hypocriet omdat nadat je ooit op je ouders gegodverd hebt, je een ziekenzalving vraagt... Het gaat bij verbod op varkensvlees in se, omdat het hun geloof is dat dat onhygiënisch is, net alsof wij zouden geloven dat urine dat is...
Oud 21 mei 2004, 14:17   #19
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ze lijken dus nogal wat last van hypocrisie te hebben als ze dan op hun vlees zitten te kankeren
Ben je ook hypocriet omdat nadat je ooit op je ouders gegodverd hebt, je een ziekenzalving vraagt... Het gaat bij verbod op varkensvlees in se, omdat het hun geloof is dat dat onhygiënisch is, net alsof wij zouden geloven dat urine dat is...
Dien Belg bij de Indianen zou wel water drinken, en niet om Duvel of Kasteelbier gaan roepen!

Zo kunnen die moslims ook wel een boterhammeke met confituur meer krijgen zeker? Maar dat is dan weer niet goed genoeg, tsss... Luxehotel "Cachot".
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:34   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat er dan urine op het menu in de indiaanse gevangenissen? Of klets je gewoon maar wat uit je nek?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be