![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eind augustus beginnen ze eraan, de paralympics.
Misschien moeten we iedereen er nog eens aan herinneren dat veel mensen met een handicap afhankelijk zijn van de sociale zekerheid. Dus tegenstanders van de welvaartstaat, er zijn ook mensen die hier moeten van leven en met een beperkt inkomen moeten rondkomen omdat ze de pech hebben gehandicapt te zijn. ![]()
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. Laatst gewijzigd door Lampedeir : 16 augustus 2012 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is de plicht van de overheid om gehandicapten en chronisch zieken te begeleiden in de mate van het mogelijke en hen zoveel mogelijk tegemoet te komen in hun behandelingskosten.
Tegelijkertijd pleit ik voor meer en strengere controle, want zoals iedereen weet wordt ook veel misbruik gemaakt van de sociale zekerheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Een bestaansminimum zeker. Over de exacte bedragen van deze uitkeringen durf ik echter geen debat opstarten, want de ene vindt 1000 euro per maand een gigantisch bedrag terwijl de ander dit schandalig weinig vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus dikke pech als men je omver rijd met ne vrachtwagen en in een rolstoel beland?
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een bestaansminumum je zegt het zelf, deze mensen moeten geen dak boven hun hoofd, gas electriciteit enz.
Met een bestaanminimum moet je niet zot doen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Gehandicapten moeten de mogelijkheid krijgen om een fatsoenlijk leven te leiden, ik ben hiermee akkoord. Een bedrag hierop plakken is moeilijk, maar laat me zeggen dat ik aan 1500 euro per maand denk.
Ze mogen de kost hiervan aftrekken van de dop van langdurig werklozen, en vooral de gezonde mannen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een fatsoenlijk gemiddelde van een loontrekkende..onlangs stond in Jobat nog het gemiddeld loon van een Belg.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Met het gemiddelde van een loontrekkende ga je niet ver komen, toch niet als je ernstig gehandicapt bent. En de mutualiteit komt zeker niet voor alles tussen, verre van zelfs. Het is beter om een uitkering te verlenen op basis van de aard en ernst van de handicap, de ouderdom, de beroepsopleiding, herscholingsmogelijkheden en de behandelingskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zie dit bedrag bovenop het riziv, voor eigen levensonderhoud zoals, huisvesting enz.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |