![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, dit stemt mij hoopvol.
Als men moeilijk voorziiters vindt voor de stemburo's, is dat een teken dat de mensen het beu zijn dat de zaken lopen zoals tot op heden. Als ze het ekskuus 'B-HV' gebruiken, is 't een teken dat ze goed weten dat daar juridische stront aan de knikker is, en dat ze neigen naar meer Vlaams in de politiek. Mogen we dromen van proteststemmen vanwege ernstigere mensen, die tot hiertoe niet aan proteststemmen deden, maar dan toch die proteststem uitbrengen bij een fatsoenlijke partij, namelijk de NVA ? Leeft dit bij de mensen ? (niet bij jou, beste forumganger, dat weten we al wel of je aanhanger bent of niet van de goede zaak, maar leeft dit bij de mensen die je kent? Je buren, vrienden, kaffee-kennissen, sportklubvrienden, maitresses aan de lopende band, al die bazen op je werk ...) Zal ik die cava maar uit de ijskast halen, en vervangen door autentieke bubbels, en niet in een gewoon fleske, maar in een magnum ??? Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar. titel: Stembureaus vinden amper voorzitters link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100521_011 Wilt ge het zelf eens lezen ? Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het excuus BHV is er enkel om niet te moeten gaan zitten. Meer moet je er imho niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gelukkig geen maîtressen aan de lopende band (ik heb wel wat beters te doen), maar als ik mag afgaan op wat ik in mijn eigen vrienden- en kennissenkring hoor, stevent N-VA af op een verkiezingsresultaat waar ze van zullen schrikken.
Nu, het is altijd mogelijk dat de mensen uit mijn kennissenkring tegen mij niet durven zeggen wat ze op 13 juni gaan doen ![]() Als ik op basis van wat ik verneem N-VA een goede raad mag geven: zorg er alvast maar voor dat er een heleboel personeel klaarstaat om de felicitaties op te vangen. En schaf u een grote diepvriezer aan, u zult véél champagne nodig hebben ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn wel al verstuurd. Ik weet mensen die de brief ontvangen hebben. Leugenaars, verdorie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een zeer goed excuus.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ssst, laat hem ervaren wat dat geeft
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
In de helft van verleden week zijn hier 2 oproepingsbrieven in de bus gevallen. Het artikel gaat wel over Antwerpen. Je mag dus niet veralgemenen. Waarmee eens te meer bewezen is dat Limburg veel sneller is dan Antwerpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft daar allemaal niks mee te maken. Niemand is graag bijzitters maar een reden vinden om er vanonder te geraken is niet gemakkelijk. Nu ligt die reden voor de hand. Bij de meeste weigeraars is dit niets anders dan opportunisme en gelijk hebben ze want ik zou het ook doen.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() btw, ik zou het ook doen ! |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door gertc : 21 mei 2010 om 10:27. Reden: oeps |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helemaal geen uitnodiging ontvangen
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Zeker? Hij spreekt over de TELbureaus, das wat anders dan de stemlokalen he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
-bijzitter voor een stembureau. -VOORZITTER voor een TELbureau. Daar gaat het toch net over. Bijkomende info: vandaag de bevestiging al ontvangen van 'ontvangstmelding aanwijzing' Als er al een cultuurverschil op vlak van ambtenarij en politiek is tussen Wallonië en Vlaanderen die gelijk loopt met de taalgrens, wordt duidelijk dat er ook zo een verschil is tussen de taalgrens Limburgs - Antwaarps. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Inderdaad, hoe verwachten die snoodaards nu dat ik de verkiezingen boycot als ze mij niet eens uitnodigen om bij te zitten of te tellen?
Hoe dan ook, Vlaanderen is heeding the call. ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn heel wat weigeraars maar er zij ook heel wat vrijwilligers volgens de krant van vandaag. Eén opvallend iets ... de vrijwilligers noemen allemaal "Henri"
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb dus mijn 2de oproep brief gekregen om te gaan bijzitten. Ik dacht dat het at random was, en iedereen van de bevolking in aanmerking kwam? Wat is de kans dat je 2 keer achter elkaar één krijgt. Valt niet op he... Hier zal het ook een weigering worden, voor de genoemde reden. BHV. En ja, ik woon in de zone BHV, en het is al jaren een doorn in het oog, om de Franstalige verkiezing affiches te zien hangen in Vlaamse Gemeenten. Het feit dat mensen BHV inroepen om niet te gaan zitten / stemmen, als drogreden maakt in mijn boekje weinig uit. Het was aan de politiekers om dit probleem op te lossen. Ze werden ervoor betaald. Maar als ze als een bende kleuters zitten onnozel te doen ( terwijl ze hun zakken vullen ). Het enigste wat ze moesten doen was, stemmen op de nieuwe wet. Men had de meerderheid om het door te voeren, en men kon het maar een paar keer blokkeren. Stem ... en het is gedaan. Maar wat zitten ze te doen... Jaren iedereen hun tijd te verspillen, en spreken over vergoedingen te geven, voor wat een wettelijk & grondwettelijk iets is. En nu terwijl ze zelf niet kunnen / durven de boel erdoor stemmen, mag de burger het weeral gaan oplossen door te gaan herstemmen, en gans de molen te herbeginnen. Mijn beslissing staat vast, en ik zal de verkiezingen boycotten. Zelf als kost het me geld & tijd. En als ze me voor de rechter brengen wegens weigering om te stemmen / bijzitter spelen, en ze doen lastig, zullen ze wat gaan aanhoren. En ja, ik vind dat je moet consequent zijn. Als je een oproep brief hebt als bijzitter, moet je niet weigeren, en toch maar gaan stemmen in het stemlokaal, waar je normaal moest zitten. Dat zou hypocriet pas zijn. Ik ben niet goed gezind op deze toestand, dat de bende kleuters van politici, het maar niet oplosten, terwijl het redelijk simpel op te lossen is. Maar ja, typische Belgische politiek... Alle, zullen maar is brief gaan maken voor de Voorzitter Van Het Kantonhoofdbureau ( Vredegerecht ). Ding moet toch binnen zijn binnen de 48 uur. |
|
![]() |