![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: VB en N-VA samen? | |||
Ja, maar in een kartel |
![]() ![]() ![]() |
31 | 31,96% |
Ja, als partij |
![]() ![]() ![]() |
13 | 13,40% |
Nee, tenzij de N-VA het vreemdelingenstandpunt accentueert |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,19% |
Nee, onmogelijk |
![]() ![]() ![]() |
47 | 48,45% |
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik lees de laatste tijd bij de N-VA-ers heel wat verwijten tov. de Spiristen o.w.v. hun "lauw Vlaams" karakter. Waarom vormt het VB en de N-VA niet één kartel? De verschillen zijn toch niet zo groot, en bovendien loopt er sinds kort tegen beiden een klacht regen racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tot nogtoe vinden dus 80% een samenwerking mogelijk. Een breed Vlaams-nationaal front is dus niet uitgesloten? Hoe zou dat er moeten uitzien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Het lijkt mij logisch dat die twee partijen samenwerken wanneer het gaat om de taalstrijd. Ik denk dan bijvoorbeeld aan die Franstalige rechters in Brussel die geen Vlaams spreken, die dokters in de Brusselse ziekenhuizen die geen Nederlands spreken, de faciliteiten... Nu het 70 puntenplan weg is, ligt er niets meer in de weg, denk ik. Voor de rest heb ik er geen mening over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ![]() Inderdaad, om er het bijltje bij neer te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Maar eigenlijk zijn de gelijkenissen tussen de 2 partijen groter dan de verschillen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van de (waardeloze) poll-cijfers te geloven, lees je beter eens het gekibbel op dit en andere fora tussen de aanhangers van beide partijen.
Tot mijn groot plezier verklaren ze vaak mekaar tot groter vijand dan mijn geliefde belgische vaderland. Ze zijn zo dol op elkander als een schaap op de slachter. Houwen zo. Vooral op mekaar inhouwen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens alleen met dat laatste niet. Maar wie ben ik?
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Jongens jongens wat een klucht.
Er ziet hier ene een toekomstig kartel tussen VB en N-VA omdat een B-plus gevalletje een aanklacht indiende tegen de N-VA, wegens "racisme". Morgen dien ik met mijn plaatselijke tapbiljartclub ook een aanklacht in tegen de BUB wegens racisme. Zou de BUB en het VB dan ook in aanmerking komen voor een kartel? Zouden we trouwens nog iets horen van deze, tochwel ijzesterke ![]() Wat een klucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() [quote="minouche"]
![]() Wat ik zo grappig vind, is dat men op 1 forum de N-VA van pekzwarte collaborateurs verwijt en 10 minuten later de N-VA een linkse achterban toeschrijft. Zou het kunnen dat de eigenschappen van een degelijk bestuur propageren zich niet laat omlijnen door de beperkende "links-rechts lijntjes"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds kort ook bij de NV-A, daar ze het bindend referendum op volksinitiatief uitkotsen. Tegen het referendum?=> ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BUB heeft wellicht alles behalve een "ijzersterk" argument om de N-VA van racisme te kunnen beschuldigen.
De N-VA speelde er onze Superstaaf wel een ijzersterk in handen om zijn gram op ALLE vlaams-nationalisten te kunnen botvieren. En of hij die geboden kans zal benutten... ![]()
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() N-VA en Vlaams Blok kunnen nooit coalitie vormen.
N-VA zijn Vlaams-nationalisten, te vergelijken met Baskische nationalisten (vreedzame vleugel) of andere nationalistische drukkingsgroepen. Hun filosofie is verder te vergelijken met CD&V. N-VA zou goed met CD&V kunnen coalitie vormen, zelfs samengaan. Vlaams blok is "nieuw rechts", een ander woord voor neo-fascistisch. Eigenlijk zeer extreme filosofie. Zij willen een blank kastensysteem, te vergelijken met het oude India, of pre-Mandela apartheidsregime Zuid-Afrika. Daarvoor is eerst een "revolutie in de geesten" nodig (Gramsci). Bedankt voor de tip trouwens, Minouche. Het Vlaams Blok is belangrijk onderdeel van Europees nieuw-rechts, met Le Pen in Frankrijk, en nog een paar andere in Duitsland en Italië (Berlusconi? Niet zeker van) Vooral Le Pen, dus (nouvelle droite). Het vlaams-nationalisme is niet meer zo belangrijk voor het vlaams blok: de nieuw rechtse revolutie is veel belangrijker (racistisch en erfelijk kastensysteem; einde van de democratie. Einde van alle "semitische" invloeden; joden en arabieren) Dus: N-VA en Vlaams blok kunnen nooit samengaan. Zij kunnen wel elkaars wetscvoorstellen steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat moet dan een frisse vernieuwde partij voorstellen. Met moeite een jaar oud, en ze kruipen al in de kont van de machthebbers, likken de hielen van het establishment, en praten de particraten naar de mond. Goed dat we vóór de verkiezingen weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Ik moet dringend een paar twijfelaars die in de NV-A iets zagen verbaal nog wat 'bewerken' 't Zal een kleine moeite zijn: het gaat om democratisch voelende mensen. Je weet wat die doen op partijen die hen te stom vinden om rechtstreekse inspraak te verlenen: Tegen het referendum?=> ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als het Vlaams Blok begint samen te werken met zo'n minuscuul partijtje als den NVA, dan gaan ze dezelfde toer op als alle andere partijen, en zal ze haar eigenheid totaal verliezen. Het Blok moet het vreemdelingenstandpunt blijven vooraan zetten, anders zal ze het merendeel van haar kiezers verliezen, zo simpel is dat. De enige manier waarop de NVA en het VB kunnen samengaan, zou zijn dat de NVA integraal alle standpunten van het VB zou overnemen, maar we leven nog altijd in de werkelijkheid, dus dat zie ik niet gebeuren.
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Uw plaat begint grijs te draaien, belgicist. Ga je alle partijen die tegen het referendum zijn autoritaire schurken en notoire fascisten noemen?
Nee, toevallig alleen maar de N-VA. Tiens tiens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ze zijn gewoon ondemocratisch! En niet omwille van het referendum!
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Dat in dit proces elke vorm van vernieuwende politieke visie geen kans maakt is evident en uiteindelijk hun betrachting. Welke machtsinstellingen zijn het best gebaat met de politieke onverschilligheid bij de burger denkt u? Welke politiekers zijn het meest gebaat bij deze Belgische status quo, jawel dezelfde waarvoor Superstaaf hier het nuttig instrumentje speelt. Politiek is verantwoordelijkheid nemen en deze niet doorschuiven naar de burger, die eerst manipuleerbaar gemaakt werd door mediatechnieken en opppervlakkigheid. Laten we eens een bindend referendum houden met de vraag: Moeten we de belastingen halveren? Het antwoord ligt nogal voor de hand zeker? De gevolgen iets minder waarschijnlijk, maar daarom niet minder sociaal onrechtvaardig. Nogmaals, ik hoef van belgicisten geen lessen te krijgen in democratie. Laat staan over referenda. Uw schijnheiligheid is hemeltergend, als men ziet dat dit onland die u zo bemint het presteerde om als 1 van de weinige nooit geen referendum te houden over het verdrag van Maastricht. Dit en nog veel meer werd ons zonder enige vraag in de stot geramd, in tegenstelling tot andere Europese landen. Dus bespaar me uw democratische verontwaardiging, ze is zo gemeend als een "Judaskus". Oh ja, ook dit nog. Rechtstreekse inspraak zei u. Heel het programma van de N-VA kwam tot stand door "rechtstreekse inspraak". Uw insinuaties en verwijten moet u toch eens een beetje argumenteren met concrete voorbeelden, want u spreekt nogal in het ijle soms. Nu ja soms. Alé jammer dat uw collega belgicisten in het verleden zo geen blijk gaven als u, van dit buitenaardse democratische gevoel, ze hadden nochthans tijd genoeg en vooral de macht om in het verleden te tonen hoe gemeend het belgische democratische gevoel is. En nu gaat Superstaaf(en restanten) hier eens de belgië-minnaar komen uithangen die het democratische licht gezien heeft. Jij kleine grapjas. ![]() Ps: nog een forumtechnische visuele opmerking: Het valt me op dat "N-VA" niet besmeurd geraakt door uw "kots-smilie" ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Robrecht, het is heel simpel. De Vlamingen mogen niet eens weten waar hun belastingsgeld naartoe gaat. De Belgicisten weten dat de Vlamingen dat niet zouden pikken, moesten ze 't weten. Nu dat de verkiezingen eraan komen begint de VLD erover. Nu komt het debat los. Maar in '99 zeiden ze'r niks van. Toen ze Lambermont goedkeurden, repten ze 'r met geen woord over! Democratie? Ha! Wel moet ik toegeven dat zelfs Geert toen over de Brusselse Vlamingen begon en niet over de transfers. Maar allez, hij is er nu toch mee bezig, da's toch al iets. Een systeem waarbij mensen geen zicht hebben op wat er met hun belastingsgeld gebeurt en waar er daaromtrent zo geheimzinning gedaan wordt, is geen democratie. Of het nu nen halven auto per jaar is of niet, er moet over gesproken worden en er moet openheid en duidelijkheid zijn.
|
![]() |
![]() |