![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Of Theodore Dalrymple....
In mijn eerdere uitleg over de werkloosheid in o.a. de Borinage had ik het over een burgemeester die de armoede niet wilde zien. quote "In de Borinage zijn er gezinnen in de DERDE generatie werkloos. En in dezelfde Borinage is er ergens een burgervader die beweert dat er geen armoede is in zijn streek.... Hij niet neen, hij heeft geen armoede. Maar als je weigert of mensen niet laat inschrijven bij bijv. het OCMW? Wat is dat? Dat is blind zijn voor de waarheid. Goede taktiek he. Houd de mensen arm en suf...." Onze Theodore was het er mee eens dat de politiek in Wallonië "onbewust" (hahahaha) de mensen afhankelijk houdt. Ik zeg dat het bewust gebeurt en het de basis is waarop o.a. de PS steunt. Onze Theodore.... die de N-VA heeft binnengehaald. Anthony Daniels(die Theodore) is een criticus van het links-liberale gedachtegoed en van utopisch denken. Of ook het nieuwe conservatisme. Het voorbeeld dat hij aanhaalde in Ter Zake tijdens die samenkomst van de N-VA enz. vond ik treffend. Hij bezocht een vrouw, werkloos ofcourse, met twee kinderen. Haar tuin lag vol rommel... "Waarom ruim je dat niet op"; zei hij. Waarop die vrouw antwoordde: "Ik heb de gemeente gevraagd.... enz." Je kan daar mee lachen maar je kan ook de zaak anders bekijken. Waarom heeft hij die vrouw niet geholpen? Dus samen de mouwen opstropen en de boel opruimen. Neen, wel dus die vrouw even de les gaan spellen... Ik ken genoeg programma's op tv waar een paar dames de boel gaan opruimen. En die mensen waar opgeruimd wordt zijn niet bepaald arm en verre van werkloos. Nu wat de N-VA wil aantonen en bereiken is dat iedereen zichzelf behelpt. Vooral de werklozen en als ze durven gaan ze de zieken ook nog aanpakken. Dewever: " Het kan toch niet dat hier iedereen tot aan zijn pensioen een uitkering (dop) krijgt". En wat doet hij met de oude werklozen die ook gewerkt hebben? Ze op straat gooien? Je kan ze ook een spuitje geven he. En denk ook niet dat de VLD destijds met alle macht de wet op de euthanasie er door gedrukt heeft uit zuivere humanitaire redenen.... Neen, die agenda van de N-VA begint een beetje degouterend te werken. Marianne is een mooie vrouw.... Ze wordt met de dag mooier en mooier... in mijn ogen ![]() En "extreme make over" zou bij Caroline nog voor een grote verrassing kunnen zorgen ![]() ![]() Inderdaad, ik ben niet voor mannen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ja dat wil men niet horen. Men lult liever oeverloos over de zaken, verwijt andere (po-ketel impasses) van hun eigen zonde,... Het is hier spijtig genoeg ook niet anders; keer op keer moet je dat vaststellen in elke topic over elk onderwerp, of er nu 2 of 145 pagina's volgetokkelt zijn; een oplossing komt er NERGENS uit. Hey, kijk net zoals in het echte leven. Om moedelos van te worden niet?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik heb nog geen enkele Belgische politieker gekend die is gestorven in armoede ![]() Het zijn ook zij die dit systeem hebben gecreëerd, dit politiek monster. En wat ooit moest gebeuren is gebeurd: het werkt niet meer. Misschien moet er ooit weer een 11 juli 1302 komen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad: die mocht er zijn ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de zet van de NVA net prachtig. Eindelijk eens "conservatisme" als valabel woord durven hanteren in de politiek. Een inhoudelijk gespekt alternatief.
Siegfried Bracke links? "net na het lezen van uw boek stapte ik in de politiek" filmpje omtrent conservatisme en NVA
![]() |
#6 |
|
![]() ---
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 26 mei 2010 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ik krijg die link wel open, maar kan geen filmpje vinden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Best is naar "videozone" te gaan en dan filmpje over "nieuwe conservatisme".
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb het filmpje net gezien, naar mijn gevoel is dat compleet de waarheid die daar gezegd wordt. Laatst gewijzigd door plakker : 26 mei 2010 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het verademing dat conservatisme eindelijk niet meer enkel een tasje is onder De Wever zijn arm, maar nu gekoppeld wordt aan de partij en zelfs "linkse" Bracke.
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik denk dat dat nog steeds zo is, als iedereen eventjes z'n harnas en wapens afwerpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Terug verantwoordelijkheid nemen en uit de hangmat, dat is wat er gezegd wordt.
Alleen zo kan juist het vangnet voor de zwakkere gered worden. Niemand hoeft een spuitje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ze nu nog links zijn ook werd ik meteen lid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Je bedoelt weer economisch he ...
Zie ik niet gebeuren
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar in dit conservatisme de nadruk op wordt gelegd, is dat mensen voor een groot deel zelf verantwoordelijk zijn en die verantwoordelijkheid moeten opnemen. Dat wil niet zeggen dat iedereen altijd en alleen voor zichzelf moet kunnen zorgen, ook de maatschappij zorgt voor een solidair vangnet (cfr zie ook wat BDW hierover zegt in het verslag in Terzake). Net het huidig individualisme typeert onze huidige maatschappij.
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom zette ik het in de voorwaardelijke wijs. N-VA zoals die nu bestaat hoeft zelfs niet op mijn stem te rekenen.
Trouwens, een partij die mee in een regering zit die van Vlaanderen het transitland van Europa wil maken is helemaal niet conservatief maar integendeel zeer ultraliberaal-progressief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
|