![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Nu bekend is dat er 1000 euro per Belg moet bespaard worden wil ik daarop toch even mijn mening geven.
Ten eerste kan men ook de lonen van politici verlagen te beginnen met Ministers van Federale Regering. Gevolgd door Hoge ambtenaren, Ministers van Vlaamse en Waalse Regering, Volksvertegenwoordigers en medewerkers van kabinatten. Dan komt men reeds aan een heel hoge besparing. Heeft u nog besparingsvoorstellen die de gewone man niet treft formuleer ze gerust |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Notionele intrest?
Vermogensbelasting? De partijkas van de VLD? |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() De verlaging van de inkomens van onze politici, en dat tot de mediaan der inkomens in België, is iets waar ik alleszins al helemaal achter sta.
Hoewel ik geen cijfers heb over de inkomens van alle politici in België, vermoed ik wel zeer sterk dat er bij enkele honderden van de enkele duizenden politici die we rijk zijn op die manier veel meer dan €1000 euro per MAAND bespaard kan worden. Deze maatregel komt al neer op een besparing van enkele miljoenen euro per jaar. We zouden echter geen honderden jaren moeten wachten tot het gat gevuld is, dus zijn er zeker nog andere maatregelen nodig. |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Van vermogensbelasting ben ik geen voorstander. Van belasting op winsten uit deze vermogens echter wel.
Wanneer de belasting op je inkomen gebeurt op het totaal van je inkomsten, waar inkomen eigenlijk voor staat, dan zou er elk jaar heel wat meer belastinggeld geïnd kunnen worden zonder dat de 'gewone man' echt meer belast wordt. Vele vormen van inkomsten worden momenteel niet belast. Deze onbelaste vormen van inkomsten behoren meestal nog toe aan de rijke bovenlaag van de bevolking ook, aangezien de rest niet genoeg geld heeft om geld met geld te verdienen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 mei 2010 om 19:00. |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Vermogensbelastingen ben ik voorstander van. Dit omdat mensen met een hoog vermogen het niet echt zullen voelen dat er een belasting op komt.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() met dank aan de sp(a)-pvv-vld-cvp-groen-ps junta
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vrijheid van spreken mag of gaat men dit aan banden leggen? Laatst gewijzigd door Peterken : 19 mei 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe ver rijkt jouw geheugen in feite? (seconden) |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik had niet gezien dat het een handtekening was dacht eerder een Quote maar bon dat doet er niet toe. Ik wil gewoon dat men een beetje On Topic blijft en hoffelijk. Want uit ervaring weet ik dat hoffelijkheid hier heel vaak ver zoek is. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zouden die de woning waar ze al decennia lang wonen moeten verkopen en verhuizen omdat de immobiliënmarkt bokkesprongen maakt.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een koppel oudjes is maar 2 stemmen, en met wat geluk komen ze snel te gaan Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 mei 2010 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(of allemaal) Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 mei 2010 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Hoeveel werknemers werken in de prive industrie en leveren toegevoegde waarde aan de maatschappij ?
Te weinig. De weinigen die dat doen moeten een enorm leger ambtenaren, gepensioneerden, werklozen etc...op hun schouders dragen. Laten we even beginnen met de ambtenaren en werklozen voor een deel eraf te smijten, en wat meer gehandicapten er op te trekken, want die krijgen nog steeds veel te weinig. |
![]() |