![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken. http://www.youtube.com/watch?v=XKXne...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=UCO0k...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_U...eature=related Laatst gewijzigd door armando : 29 mei 2010 om 09:50. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom? Omdat HIJ dat zegt. Ik heb veel respect voor Annemans, maar zijn woorden zijn net zo veel waard als die van een ander...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Enige hoop zit in de mogelijkheid dat de klassieke partijen ons nog maar eens verraden, en dat het VB samen met NVA samen 50+ % halen in de volgende Vlaamse én nationale verkiezingen. DAN is alles geblokkeerd en is het VB de stok achter de deur.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() [quote=armando;4777049]Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken. QUOTE] Federaal voor het VB stemmen heeft GEEN ZIN. Zij zullen ook dit maal niet aan de onderhandelingstafel worden gevraagd. Ik stem al een 25-tal jaren voor het VB. Deze keer niet. Het zal NV-A zijn, de enige V-partij die kans maakt.
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, maar zonder splitsing BHV en zonder staatshervorming. Niet dat ik denk dat ze daar wakken van liggen in de NVA, ze zijn het gewoon van in een regering te stappen zonder een splitsing van BHV. Enige schaamte op die punten, daar hebben ze geen last van. Voor een versterkt federaal Belgie, stem NVA!
Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 mei 2010 om 13:20. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten. Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren. Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren. Bart zie ik echter het been stijf houden. Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zie ik de NVA wel doen, net zoals ze de vorige keren hun woord naar de kiezer gebroken hebben, zo gaan ze dat nu weer doen. Dat er werkelijk nog mensen zijn die zich laten vangen door de beroepsleugenaars, het is ongelofelijk. Ik ben werkelijk benieuwd met wat voor uitvluchten men dan weer gaat afkomen hier. "We stappen niet in de regering zonder dat BHV gesplitst is". "We stappen niet in de regering zonder akkoord over de splitsing van BHV". "We stappen in de regering". ... ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Wanneer het Bart niet lukt aan de onderhandelingstafel zal hij MOETEN zijn conclusies trekken en ipv nog meer tijd te verliezen, met de andere V-partijen aan tafel gaan zitten, dan pas zal de schrik er echt in zitten in het zuiden van het land. In terzake kwam dit nogmaals ter sprake om een forza flandria te vormen hetzij voor of na de verkiezingen.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10757/1.788338 |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
empirisch bewijs genoeg natuurlijk... ik zal ik even wachten tot u dit aantoont! sorry maar langs de kant staan roepen en zeggen dat "ALS...DAN..." kan iedereen
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het VB en LDD staan klaar om aan tafel te gaan met de NVA als het terug niks wordt. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10757/1.788338 Laatst gewijzigd door armando : 29 mei 2010 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() CD&V en Open VLD hebben al duidelijk laten verstaan dat er van een verregaande staatshervorming niks in huis komt. N-VA, VB en LDD zullen niet meespelen tenzij ze samen een 2/3de meerderheid hebben, onmogelijk dus, de "Vlaamse" traditionele partijen verkiezen Di Rupo als premier, zelfs al stemt de meederheid van Vlaanderen op N-VA, VB en LDD. Ik zal nooit meer op SPA, Open VLD of CD&V stemmen mocht dit het geval worden en hoop velen met mij ! Als N-VA weeral meegaat voor de show, kunnen ze het ook voorgoed vergeten ! Dan blijft er enkel VB over, tot in de eeuwigheid desnoods, al wordt Alexandra voorzitter van die partij.
#14 | |
|
![]() Citaat:
Kan je ook BRONNEN geven?
|
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De reden waarom het dit keer niet meer zou kunnen lukken voor de Franstaligen is juist dat de Vlamingen meer en meer bewust zijn dat het best zijn stem niet verloren laat gaan aan partijen, die toch niet (willen) meespelen... De Franstalige politici liggen niet meer wakker van VB, net zoals dat het geval was voor Paars. Hun oordeel was en is : hoe meer verloren Vlaamse stemmen, hoe beter.
Laatst gewijzigd door Pol : 29 mei 2010 om 15:35. |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Ge zult wel zien, kan er ook niet aan doen dat je niet kan lezen !!!
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |