![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 'Limburgweek' op wereldexpo in Shangai erg succesvol.
"Een goed voorbeeld van het succes in Shangai is de export van Limburgse peren naar China." Wat zouden die peren de kilo kosten in China? 't Is niet slecht natuurlijk maar ik lig plat van de lach ![]() ![]() Maar ja, in de Aldi liggen pitloze druiven uit.... India. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niets van peren maar ik zag wel Belgian chocolate en zoveel prijsverschil was er niet.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je, met steden als Beijing waar meer Gucci-winkels zijn dan in heel West-Europa...
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de geduputeerden van Limburg eerst met een Limburgs product rondrijden.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wij importeren hier toch ook fruit uit andere landen? Waarom zouden de chinezen dat dan niet doen?
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Vlaanderen zou een fantastische winstgevende export kunnen opstarten, als we meer bevoegdheden zouden hebben.Ook een ééngemaakte Vlaams-Nederlandse markt zou ons geen windeieren leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De handelsgeest tussen China en de Europese Unie staat op een mager pitje. Stel je voor dat je van twee enorme entiteiten toelating moet vragen om je peertjes aan Li Hou of Wu Sanbei te verkopen.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heeft niets met Vlaanderen te maken maar alles met EU-Chinarelaties.
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat ik ten onrechte wat te hard gelachen heb. Maar toch: hebben ze in China geen peren? En als ik heel kritisch ben moet ik denken aan de productiekosten, het transport en de gevolgen voor het milieu. Geldt trouwens ook om die Indische druiven hier in de Aldi te krijgen. En god weet waarmee ze die druiven hebben bespoten. Belgen zouden wat meer eigen producten moeten gebruiken (en eten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we succesvol willen exporteren dan zal de euro eerst nog veel moeten zakken in waarde.
Anders zal het importeren worden.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een bevoegdheid die reeds lang bij de gewesten zit. Het is trouwens een van de reden waarom Wallonië geen federale toelating nodig heeft voor zijn wapenexport. Maar Vlaanderen heeft de vorige regeerperiode gewoon niets of zeer weinig zinvol gedaan met zijn bevoegdheden. Iets waar N-VA grote verandering heeft ingebracht. En import zit bij Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of rozen uit Kenia. Of druiven uit India. Ik hoor dikwijls dat we niet meer terug kunnen en ook omdat de mensen die goedkope prijzen gewoon zijn. Daar is wel een groot verschil: mensen willen zeker een goedkoop product maar de kwaliteit moet goed zijn... Een bijverschijnsel is ook de enorme hoeveelheid namaak in de voeding. Vooral kazen bijv; op pizza's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat de winkelrekken gevuld worden met producten uit het buitenland en de onze blijven liggen waar ze lagen. ps; alsof de winkeliers hun klanten zullen wijsmaken vanwaar ze hun goederen halen? Regel nr 1....verklap nooit uw inkoop bron.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt de dollar laag dan importeren we uit de states. Ligt de euro lager dan de dollar dan exporteren we naar de states. Maar om één of andere reden houden ze liever de euro hoog?
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits als die kinderen dit werk niet zouden hebben ze lijm zouden snuiven is het voor iedereen: Win! Win!
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Als morgen de chinezen verzot zijn op de Limburgse peren worden ze allemaal geëxporteerd, of toch het meeste. Wat hier dan rest word onbetaalbaar voor de gewone man.
Kijk maar naar de prijs van tonijn.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja...zo'n perenboom in de tuin kost echt geen geld hoor.