![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
|
![]() Vorige week een Tunesisch vliegtuig voor de kust van Sicilië, zondag een Cypriotisch vliegtuig in Griekenland en nu weer een Colombiaans vliegtuig dat is neergestort in Venezuela.
Je kan er haast donder op zeggen: crasht er één, dan volgen er de komende dagen en weken nog wel een paar. En nu dit in volle vakantieperiode. 1. Is het vliegtuig nog steeds het veiligste vervoermiddel? 2. Kunnen er volgens jullie nog dingen gedaan worden om de veiligheid te verbeteren? 1. Volgens mij wel. Alleen is het percentage doden hoger als een vliegtuig neerstort. 2. Ja, mits alle vliegmaatschappijen wereldwijd dezelfde strenge quota krijgen opgelegd en mits er nog meer geld wordt gestopt in onderzoek en ontwikkeling mbt de veiligheid van vliegtuigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() 1 Tuurlijk. Ik sta liever in een goede 3 uur in Malaga dan er 2dagen over te doen met een overvolle bus. Vele mensen denken hetzelfde erover. Trouwens jeauto of bus kan ook in het ravijn vallen
2 Eindelijkafrekenen met al die nepmaatschappijen die een loopje nemen met de veiligheidsregels. een degelijk en wereldwijd onafhankelijk orgaan dat de veilighied van toestellen controleert. Gevallen zoals Onur Air kunnen niet meer. Waarom zou een vliegtuig in België wel veilig zijn en niet in nederland , dat kan niet .
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() mij krijgen ze niet in een vliegtuig.
ik moet trouwens nergens zijn waar ik niet met de trein geraak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Bijna alle doden in de luchtvaart vallen met die louche luchtvaartmaatschappijen. Kiest slim, en betaal een paar duiten meer voor een degelijke (europese) maatschappij zoals Lufthansa of British (om maar iets te noemen). Die zijn normaal gezien wel strikt in hun checks en vliegen met modernere toestellen.
Bangladesh airlines enzo, no thanks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() Citaat:
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Er kunnen nog veel dingen gedaan worden om de veiligheid beter te maken. Nu werkt men met damage tolerance als design philosophy. Uw onderdelen MOGEN failen (vooral door fatigue) maar het moet op zo een snelheid en manier gebeuren dat het detecteerbaar is door gewone inspecties binnen een inspectieinterval voordat er final failure is.
Final failure = dada vliegerke, of toch een gevaarlijke situatie. De optie om tot een nog veiliger design te komen is fail safe en safe life als design philosophies. Maar deze maken uwen vlieger een stuk zwaarder. Dus daarom doet men het niet. Aangezien damage tolerance goed werkt in combinatie met degelijke inspectie is het het beste op dit moment om economisch te vliegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Qatar is vrij goed zelfs. Ge moet gewoon een beetje van het wereldje afweten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() neen hoor, onlangs nog 'n airbus van air france in toronto...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() Citaat:
Zoiets is me ooit voorgevallen met FS
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.791
|
![]() Citaat:
![]() Is er nou iemand die er nog wat van begrijpt: alle media deelden mee dat de lijken bevroren waren, maar toch zou dit SMSje vals zijn.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
Als ene columbiaans vliegtuig met onze veiligheidsnormen vliegt kunnen ze ginder al helemaal geen ticket meer betalen. En neen, daar worden ze niet beter van. Je kiest toch gewoon zelf je maatschappij?
__________________
[SIZE=1] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() Citaat:
de techniek is zeer arrogant, en steekt de schuld van haar falen steeds op mensen, tis te zeggen het blind vertrouwen in de techniek is erg naiëf. de roes van het wirtschaftswunder is nog niet geluwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
|
![]() Site met info over alle ongevallen van 17 sept 1908 tot 14 aug 2005 (Greece)
http://www.planecrashinfo.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Van die site, voor wie schrik heeft om te vliegen:
If a passenger boarded a flight at random, once a day, everyday, it would be approximately 22,000 years before he or she would be killed.
__________________
[SIZE=1] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.791
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
|
![]() Citaat:
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |