Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2005, 16:41   #1
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard Vliegtuigen storten weer neer bij de vleet

Vorige week een Tunesisch vliegtuig voor de kust van Sicilië, zondag een Cypriotisch vliegtuig in Griekenland en nu weer een Colombiaans vliegtuig dat is neergestort in Venezuela.

Je kan er haast donder op zeggen: crasht er één, dan volgen er de komende dagen en weken nog wel een paar. En nu dit in volle vakantieperiode.

1. Is het vliegtuig nog steeds het veiligste vervoermiddel?
2. Kunnen er volgens jullie nog dingen gedaan worden om de veiligheid te verbeteren?


1. Volgens mij wel. Alleen is het percentage doden hoger als een vliegtuig neerstort.
2. Ja, mits alle vliegmaatschappijen wereldwijd dezelfde strenge quota krijgen opgelegd en mits er nog meer geld wordt gestopt in onderzoek en ontwikkeling mbt de veiligheid van vliegtuigen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:03   #2
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

1 Tuurlijk. Ik sta liever in een goede 3 uur in Malaga dan er 2dagen over te doen met een overvolle bus. Vele mensen denken hetzelfde erover. Trouwens jeauto of bus kan ook in het ravijn vallen

2 Eindelijkafrekenen met al die nepmaatschappijen die een loopje nemen met de veiligheidsregels. een degelijk en wereldwijd onafhankelijk orgaan dat de veilighied van toestellen controleert. Gevallen zoals Onur Air kunnen niet meer. Waarom zou een vliegtuig in België wel veilig zijn en niet in nederland , dat kan niet .
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:18   #3
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

mij krijgen ze niet in een vliegtuig.
ik moet trouwens nergens zijn waar ik niet met de trein geraak.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:21   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Bijna alle doden in de luchtvaart vallen met die louche luchtvaartmaatschappijen. Kiest slim, en betaal een paar duiten meer voor een degelijke (europese) maatschappij zoals Lufthansa of British (om maar iets te noemen). Die zijn normaal gezien wel strikt in hun checks en vliegen met modernere toestellen.

Bangladesh airlines enzo, no thanks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:26   #5
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Bangladesh airlines enzo, no thanks.
Kan ik begrijpen maar Emirates en Qatar Airways zijn wel betrouwbaar.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:26   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er kunnen nog veel dingen gedaan worden om de veiligheid beter te maken. Nu werkt men met damage tolerance als design philosophy. Uw onderdelen MOGEN failen (vooral door fatigue) maar het moet op zo een snelheid en manier gebeuren dat het detecteerbaar is door gewone inspecties binnen een inspectieinterval voordat er final failure is.

Final failure = dada vliegerke, of toch een gevaarlijke situatie. De optie om tot een nog veiliger design te komen is fail safe en safe life als design philosophies. Maar deze maken uwen vlieger een stuk zwaarder. Dus daarom doet men het niet. Aangezien damage tolerance goed werkt in combinatie met degelijke inspectie is het het beste op dit moment om economisch te vliegen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:27   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Kan ik begrijpen maar Emirates en Qatar Airways zijn wel betrouwbaar.
Jup.

Qatar is vrij goed zelfs. Ge moet gewoon een beetje van het wereldje afweten
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:28   #8
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

neen hoor, onlangs nog 'n airbus van air france in toronto...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:31   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
neen hoor, onlangs nog 'n airbus van air france in toronto...
Die is langs de baan gekomen. En hoe zou dat komen....klote piloten
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:34   #10
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Die is langs de baan gekomen. En hoe zou dat komen....klote piloten
Idd. en , is trouwens ook veel te ver op de baan neergekomen en zou nooit voldoende plaats gehad hebben om te remmen.
Zoiets is me ooit voorgevallen met FS
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:35   #11
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.791
Standaard

Citaat:
Vals sms'je

De Griekse politie heeft in Thessaloniki een 32-jarige man opgepakt, die op televisie had verklaard dat hij van een neef aan boord van het verongelukte Cypriotisch vliegtuig een sms-bericht had ontvangen. De man heeft inmiddels bekend dat hij heeft gelogen. Morgen wordt een gerechtelijke procedure tegen hem gestart.

Aan het tv-station Alpha verklaarde Nektarios-Sotiris Voutas dat hij een alarmerend sms'je had ontvangen van een neef aan boord van het zaterdag neergestorte toestel. ,,Wij hebben koud. De piloot ziet blauw. We gaan sterven. Vaarwel", luidde de sms.

De tekstboodschap werd beschouwd als een sleutelelement over wat gebeurde in de stuurhut vooraleer het toestel neerstortte. Het sms'je werd dan ook in de hele wereld door de media verspreid.

De Griekse instanties hadden reeds twijfels geuit over de echtheid van het tekstbericht.


Is er nou iemand die er nog wat van begrijpt: alle media deelden mee dat de lijken bevroren waren, maar toch zou dit SMSje vals zijn.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:37   #12
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
2. Ja, mits alle vliegmaatschappijen wereldwijd dezelfde strenge quota krijgen opgelegd en mits er nog meer geld wordt gestopt in onderzoek en ontwikkeling mbt de veiligheid van vliegtuigen.
Waarom is dat nodig?
Als ene columbiaans vliegtuig met onze veiligheidsnormen vliegt kunnen ze ginder al helemaal geen ticket meer betalen. En neen, daar worden ze niet beter van.

Je kiest toch gewoon zelf je maatschappij?
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:37   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Die is langs de baan gekomen. En hoe zou dat komen....klote piloten
jamaar het was heel slecht weer enzo, en de techniek is zeker niet onfeilbaar want is mensenwerk.

de techniek is zeer arrogant, en steekt de schuld van haar falen steeds op mensen, tis te zeggen het blind vertrouwen in de techniek is erg naiëf.

de roes van het wirtschaftswunder is nog niet geluwd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:42   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
jamaar het was heel slecht weer enzo, en de techniek is zeker niet onfeilbaar want is mensenwerk.

de techniek is zeer arrogant, en steekt de schuld van haar falen steeds op mensen, tis te zeggen het blind vertrouwen in de techniek is erg naiëf.

de roes van het wirtschaftswunder is nog niet geluwd.
Als de inspecties correct gebeuren kan er vrij weinig mis gaan met een vliegtuig. Bewijs zijn de vele miljoenen vluchten die wel correct gebeuren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:09   #15
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Site met info over alle ongevallen van 17 sept 1908 tot 14 aug 2005 (Greece)
http://www.planecrashinfo.com/
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:12   #16
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Van die site, voor wie schrik heeft om te vliegen:
If a passenger boarded a flight at random, once a day, everyday, it would be approximately 22,000 years before he or she would be killed.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:30   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Van die site, voor wie schrik heeft om te vliegen:
If a passenger boarded a flight at random, once a day, everyday, it would be approximately 22,000 years before he or she would be killed.
Verdorie, die hebben ontdekt hoe je kei oud kan worden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:31   #18
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Van die site, voor wie schrik heeft om te vliegen:
If a passenger boarded a flight at random, once a day, everyday, it would be approximately 22,000 years before he or she would be killed.
Tenzij hij vliegt met Aeroflot of één of andere Afrikaanse maatschappij, dan duurt het waarschijnlijk maar acht maand
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:40   #19
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
Tenzij hij vliegt met Aeroflot of één of andere Afrikaanse maatschappij, dan duurt het waarschijnlijk maar acht maand
Dan moet je volgens dezelfde site wel gedurende deze acht maand per dag ongeveer 2200 keer een vliegtuig nemen!

Citaat:
[size=2]Odds of being killed on a single airline flight[/size]
[size=2]Top 25 airlines with the best records:1 in 6.3 million [/size]
[size=2]Bottom 25 airlines with the worst records: 1 in 543,000[/size]

Bron
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 19:03   #20
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Alleen is het percentage doden hoger als een vliegtuig neerstort.
dat statement kan een verkeerde indruk geven. Met een vliegtuig is de statistische kans dat je overlijdt veel kleiner dan in het verkeer. Dat de rest van de passagiers dan wel ook omkomt is helemaal geen feit dat vliegen onveiliger maakt. Ik heb persoonlijk veel schrik in het verkeer (zeker sinds dodelijk ongeluk voor onze deur aantal jaar geleden), en nihil in een vliegtuig...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be