![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk over een dikke zes maand...
|
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Een dikke week geleden dacht ik dat een olijfboomdinges +- 18 maanden zou stand houden,
maar op dit moment zie ik niet hoe eender welke Vlaamse partij in een coalitie zou kunnen stappen. Misschien zijn dit wel de allerlaatste federale verkiezingen. Misschien...
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() I denk dat zonder CDH een akkoord mogelijk is. Met CDH loopt alles echter gegarandeerd terug vast. Als zelfs Groen! bij monde van Van Besien van schijnboksen spreekt (in de 7de dag) over de eis om Brussel uit te breiden dan weet je hoe laat het is. Voor madame non is de uitbreiding van Brussel geen schijnboksen, dat is HET breekpunt en daar zie ik haar nooit vanaf wijken. Dit kunnen wel eens een van de laatste Belgische verkiezingen zijn, en dat zal volledig de schuld zijn van de partij die grappig genoeg met de slogan "L'union fait la force" naar de kiezer trekt.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Met MR zou te praten vallen, als ze hun kartelpartner FDF zouden laten vallen. Wat ik niet zie gebeuren.
En als je zowel MR als CDH aan de kant laat, zullen er niet veel coalities mogelijk zijn. |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik hoop: nooit meer. En kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er zelfs nog een regering komt die zou kunnen vallen, en er nog iemand zou zijn om verkiezingen te organizeren. Laat staan "wettige" verkiezingen.
Het francophone extremisme heeft ondertussen dergelijke vormen aangenomen, dat zelfs een begin van een regeringsonderhandeling niet meer mogelijk is zonder dat de Vlamingen alle principes waar ze 180 jaar hebben voor moeten vechten zouden opgeven. Dat zal zelfs de Ø-VLD niet meer durven na haar kletterende verkiezingsnederlaag, ondanks de te verwachten noodoproepen van de reactionairen Willy De Clercq en Herman De Croo. |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder CDH, moeten PS en MR tesamen in het echtelijke regeringsbed .. beetje paarse toestanden ?
Alles hangt af van de uitslag. En van redelijke details van de uitslag. Kijk maar eens bij ons in Vlaanderen: stel dat de tsjeven overal stevig achteruit gaan, en ongeveer status kwo blijven in West-Vlaanderen ... Gaan er in de VLD messen getrokken worden richting Kleine Kroo, indien het Bracke-effekt de families Kroo, de Klucht en Klerkske wegblaast tot de helft maar overschiet ... Wat zal de gezamenlijke uitslag zijn van de v-partijen ? Gaat die uitslag maken dat groen onmisbaar wordt in een regering zonder v-partijen ? Eén ding is zeker: als de frankofwieten de uitslag niet bevalt, dan zal er zeer rap een tweede ronde komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
dat kunnen de Franstaligen beter de stekker eruit trekken en pakken wat ze kunnen krijgen (wallonie) Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2010 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees het communautaire luik van hun verkiezingsprogramma en je ogen gaan misschien eindelijk open.
Maar te praten valt er altijd, zolang het maar gaat over de "taboes" die de Vlamingen moeten laten vallen, en niet over de "verworvenheden" van de Walen waar niet aan getornd mag worden zonder het land in gevaar te brengen. |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
zegt iemand die niets anders doet dan zijn boa loslaten op iedereen die België in zijn huidige vorm niet meer zien zitten of belgie wilt opdoeken. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2010 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waalse politieke kaste zijn de verkozenen waar ik nooit problemen mee heb. Ik denk eerder dat de Vlaamse politiekers de Walen totaal verkeerd aanpakken, heb in een hoek drummen, met het vingertje wijzen. Als je niet oppast zijn jullie je transfers kwijt, splitsen we de sociale zekerheid, enz..... de lijst is eindeloos. Ik hoop dat Bart het beter gaat aanpakken dan die vlaamse kwieten van de voorbije 15 �* 20 jaar. Wie weet, Bart kan de Walen misschien betoveren en charmeren, wie weet gaat Bart na de werkweek wel ergens aan een Waalse toog hangen. Uw systeem werkt dus ook niet. Van achter je PC kakken op alles wat Waals is gaat den boel niet oplossen. Trel er dit weekend eens opuit en ga eens naar Jodoigne of zo, als Liège voor U te ver is. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sire, geef me 100 dagen... ow, pardon, 1000...
Daarna? tja, alles is mogelijk
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De enige kans op resultaten zie ik komen van Dirupo als die er in slaagt om alleen als Franstalige partij te onderhandelen, of de eventuele Franstalige partner kan temperen. Ik hoop op alleen de PS langs Franstalige zijde.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
de Franstalige politieke kaste bestaat wel degelijk alleen ziet je het niet. het wordt dringend tijd dat je je ogen is open deed. |
|
![]() |