Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2014, 14:45   #1
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard De mythe dat God Israël aan de joden gaf

Zionisten halen graag deze bijbelstukken aan, om aan te tonen dat Isräel het Godgegeven land van de joden is.

Op voorwaarde dat ze Yahwe's geboden volgden...

Citaat:
“And Yahweh said to Abram, after Lot had separated from him: ‘Lift your eyes now and look from the place where you are – northward, southward, eastward, and westward; for all the land which you see I give to you and your descendants forever. And I will make your descendants as the dust of the earth; so that if a man could number the dust of the earth, then your descendants could also be numbered. Arise, walk in the land through its length and its width, for I give it to you.” (Genesis 13:14-17)

“Then Yahweh appeared to him and said: ‘Do not go down to Egypt; live in the land of which I shall tell you. Dwell in the land, and I will be with you and bless you; for to you and your descendants I give all these lands, and I will perform the oath which I swore to Abraham your father.” (Genesis 26: 1-3)

“And behold, Yahweh stood above it and said: ‘I am Yahweh, God of Abraham your father, and the God of Isaac; the land on which you lie I will give to you and your descendants.” (Genesis 28:13)
Maar zoals we weten, rebelleerden de Hebreewen tegen Yaweh. Hierdoor verbroken ze het pact dat ze gesloten hadden. Met de bekende gevolgen:

Citaat:
“You shall therefore keep all My statutes and all My judgments, and perform them, that the land where I am bringing you to dwell may not vomit you out.” (Leviticus 20:22)

“But if you do not obey Me, and do not observe all these commandments … but break My covenant … I will bring the land to desolation, and your enemies who dwell in it shall be astonished at it. I will scatter you among the nations and draw out a sword after you; your land shall be desolate and your cities waste … You shall perish among the nations, and the land of your enemies shall eat you up.” (Leviticus 26: 14, 15, 32-33, 28)

“Therefore Yahweh was very angry with Israel, and removed them from His sight; there was none left but the tribe of Judah alone…. So Israel was carried away from their own land to Assyria, as it is to this day.” (2 Kings 17:18, 23)
Het theologisch argument voor Zionisme is dus een pure fabricatie van de Heilige schriften, dat wijst op een voortdurende rebellie tegen Yaweh en zijn Torah en de lessen van Yeshua de Messias (ofwel de profeet Jezus).

Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 21 juli 2014 om 14:50.
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 15:01   #2
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Zionisten halen graag deze bijbelstukken aan, om aan te tonen dat Isräel het Godgegeven land van de joden is.

Dus als de Israelis Israel willen houden moeten ze van jou alle moslims en atheïsten buiten smijten?
Oud 21 juli 2014, 15:15   #3
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dus als de Israelis Israel willen houden moeten ze van jou alle moslims en atheïsten buiten smijten?
Nee, dat betekent dat de zionisten, als zij zich zonodig willen beroepen op de eigen heilige boeken om aan te tonen dat het land HEN toebehoort,
ze dan ook de eigen morele principes (de wetten van Jahweh) moeten respecteren!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 15:18.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 15:17   #4
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 15:47.
Oud 21 juli 2014, 15:18   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Nee, dat betekent dat de zionisten, als zij zich zonodig willen beroepen op de eigen heilige teksten om aan te tonen dat het land HEN toebehoort,
ze dan ook de eigen morele principes (de wetten van Jahweh) moeten respecteren!
Maar als de bewoners van Israel de heilige teksten moeten volgen, dan kunnen ze niet tegelijkertijd moslim zijn?
Oud 21 juli 2014, 15:22   #6
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Maar als de bewoners van Israel de heilige teksten moeten volgen, dan kunnen ze niet tegelijkertijd moslim zijn?
Het was een boodschap aan de joden!!

Dat hun Goddelijke belofte alleen geldt als zij zélf hun Goddelijke geboden respecteren! Niks anders dan dat!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 15:39.
Oud 21 juli 2014, 17:54   #7
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar zoals we weten, rebelleerden de Hebreewen tegen Yaweh. Hierdoor verbroken ze het pact dat ze gesloten hadden. Met de bekende gevolgen:

Het theologisch argument voor Zionisme is dus een pure fabricatie van de Heilige schriften, dat wijst op een voortdurende rebellie tegen Yaweh en zijn Torah en de lessen van Yeshua de Messias (ofwel de profeet Jezus).
Bs'd

God zegt duidelijk in de heilige Thora dat Hij nooit zijn verbond met het joodse volk zal breken, zelfs niet wanneer ze van Hem afdwalen. Wanneer de joden afdwalen zal God ze straffen. (Leviticus 26:14-17) En als ze dan nog niet luisteren, zal God ze zeven maal harder straffen. (Idem:18:22) En als ze dan nog steeds niet luisteren, zal God ze nog eens zeven maal harder straffen. (Idem:23-24) En als ze dan nog steeds niet luisteren en zich blijven verzetten zal God ze nog zeven maal harder straffen. (Idem:27-28) Maar ondanks dit alles zal God Zijn verbond met het joodse volk niet verbreken: Leviticus 26:44-45; "Maar ook zelfs, wanneer zij in het land hunner vijanden zijn, versmaad Ik hen niet en heb Ik geen afkeer van hen, zodat Ik hen zou vernietigen en mijn verbond met hen verbreken: want Ik ben J-H-W-H hun God. Maar ik zal hun ten goede gedenken het verbond met hun voorvaderen, die Ik voor de ogen der volken uit het land Egypte heb geleid, om hun tot een God te zijn, Ik ben J-H-W-H."

"Het woord van J-H-W-H kwam tot Jeremia: Hebt gij niet gemerkt wat dit volk spreekt: De twee geslachten die J-H-W-H verkoren heeft, heeft hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het geen volk meer is. Zo zegt J-H-W-H: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, dan zal ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Izak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen." Jeremia 33:23-26

Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? "Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde." Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:58   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
God zegt ...
enkel fundamentalisten gebruiken dit zinnetje
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:37   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God zegt ...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:10   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Noch god, noch die mythe best�*�*n !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:12   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

God is een verzinsel van onze vroege voorouders die bang waren voor allerlei natuurelementen.
Oud 21 juli 2014, 19:17   #12
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen?
Volgens de (joodse) profetieën zouden de joden onder leiding van de Messias naar Israël trekken. Aangezien joden nog altijd op hun Messias wachten, zitten ze nog in de fase van verbanning.

Joden hebben niet geluisterd naar het verbod om massaal te emigreren naar Israël zonder de komst van de Messias.

God zal met het zwaard achter de joden komen jagen, en Hij zal de fake joodse staat vernietigen, waarna ze weer naar Europa kunnen verkassen, zoveel is duidelijk.

Citaat:
“But if you do not obey Me, and do not observe all these commandments … but break My covenant … I will bring the land to desolation, and your enemies who dwell in it shall be astonished at it. I will scatter you among the nations and draw out a sword after you; your land shall be desolate and your cities waste … You shall perish among the nations, and the land of your enemies shall eat you up.”
Oud 21 juli 2014, 19:22   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
God is een verzinsel van onze vroege voorouders die bang waren voor allerlei natuurelementen.
Goden zijn een verzinsel van een charlatan die zich na zijn verhaaltjes sjamaan liet noemen.
Oud 21 juli 2014, 19:25   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Goden zijn een verzinsel van een charlatan die zich na zijn verhaaltjes sjamaan liet noemen.
Godsdienst is nu ook niet mijn dada.
Wat is een sjamaan ?
Oud 21 juli 2014, 19:29   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Sjamaan
Oud 21 juli 2014, 19:43   #16
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? "Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde." Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschieds? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?
Jullie oude teksten spreken inderdaad van het feit dat God jullie terug zal leiden naar Israël, maar er staat wél bij:

- Te wachten tot de komst van de Messias.
- Het land niet met geweld en bloedvergieten te veroveren ten koste van de andere volkeren die daar wonen.
- Als jullie die waarschuwingen zouden negeren zou als reactie daarop een nieuw antisemitisme kunnen ontstaan dat nog gevaarlijker is dan het vorige.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 19:48.
Oud 21 juli 2014, 21:42   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God zal met het zwaard achter de joden komen jagen, en Hij zal de fake joodse staat vernietigen

Daar zal veel volk naar komen kijken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 21:52   #18
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Daar zal veel volk naar komen kijken!
God heeft de joden via de holocaust gestraft en toch blijven ze rebelleren. Zijn volgende straf zal wellicht niet van de poes zijn.
Oud 21 juli 2014, 21:55   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Uw allah geeft anders blijkbaar niet thuis als hij zijn islamietjes moet beschermen...

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juli 2014 om 21:55.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 21:59   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God heeft de joden via de holocaust gestraft en toch blijven ze rebelleren. Zijn volgende straf zal wellicht niet van de poes zijn.
God meldt mij dat de voorraad maagden is uitgeput.
De martelaren krijgen vanaf heden elk 72 vrouwelijke chimpansee"s.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be