![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben opgeroepen als bijzitter... Wat zijn de gevolgen als ik gewoon niet ga?
geld boete? hoeveel? wordt daar gevolg aan gegeven? Heb echt geen zin om mijn zondag daaraan op te offeren. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Om zo'n gedacht te hebben : http://www.politics.be/nieuws/4611/
400€ ben je dan toch kwijt. Je kan er beter het beste van maken dus ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik betwijfel of er gerechtelijke gevolgen aan verbonden zullen zijn deze verkiezingen, die namelijk ongrondwettelijk zijn. Je bent overigens in goed gezelschap: al honderden mensen hebben geweigerd te gaan tellen of bijzitten omwille van de niet-splitsing van B-H-V. Gewoon thuisblijven dus, maar ik zou wel eerst een brief terugschrijven.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 1 juni 2010 om 17:15. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() In BHV zal dat excuus misschien pakken, maar er buiten zeker niet en zal men keihard de spijbelaars vervolgen
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorzitter lijkt me een rotjob, maar bijzitter kan echt wel fijn zijn om eens mee te maken. Als de sfeer wat goed is dan beleef je vast wel een gezellige zondag. Ik heb moeten tellen voor de gemeenteraad in 2006 en vond het een fijne ervaring. Blij om het eens meegemaakt te hebben.
Deze keer weiger ikzelf wel principieel, maar als de ongrondwettelijkheid je koud laat zal je achteraf misschien meer kopzorgen hebben door niet te gaan.
#6 |
Minister-President
|
![]() Kan je er onder uitkomen als je lid bent van een politieke partij ?
Als u zegt dat u bvb lid bent van het VB, dan bent u in een principe zelfs geen democraat en zouden ze u eigenlijk moeten weigeren ? |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stop toch met de mensen bang te maken, men gaat helemaal niemand vervolgen. Men heeft een hemelse schrik van mensen vervolgen op grote schaal. Zeker als die vervolgingen een klap in het gezicht van de gewone mensen zijn.
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() proficiat johan
ik wens u een prachtige zondag en prachtige verkiezingen ik kan mij voorstellen dat u een gelukkig mens bent eindelijk heeft u de mogelijkheid om de overheid eens van u plichtsgetrouwheid te bewijzen een held een enkeling uitgekozen uit de massa ons nationaal volkslied speelt waarschijnlijk al in uw gedachten ik stel voor om een brief te schrijven naar brussel om hun te bedanken ivm uw oproep als bijzitter en er ook eentje aan de vlaamse en waalse regering wie weet zal deze heldendaad ooit verfilmd worden velen zullen u benijden |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schrijf je snel in. Ik heb dat in het verleden ook gedaan en dit jaar ook. Zonder gevolgen overigens. Wel alles opvolgen zodat men je juridisch kan ondersteunen indien nodig.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2010 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit 2007 toen ik weigerde bij mijn oproep heb ik niet de indruk gehad dat ook maar iemand gestraft is geweest. Men heeft enkelingen proberen vervolgen maar het was vrijspraak wat de klok sloeg.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2010 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Kunnen ze eindelijk eens iets wezenlijks bijdragen aan de democratie in plaats van hier op een forum te zitten zagen, dan blijven ze thuis...
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zover ik me herinner loop jij helemaal niet hoog op met een democratie... iets wat je beschouwt als de tirannie van de domme meerderheid. Wel dan?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2010 om 17:54. |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou niet goed komen. De staat is zich terdege bewust van het georganiseerde verzet tegen deze verkiezingen. De staat heeft er schrik van.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik loop niet hoog op met directe democratie. En ofschoon het huidige systeem nog niet de door een aristocratische filter getemperde democratie is die mij voor ogen staat, is de huidige stembusgang nog altijd te verkiezen boven een onbestuurde samenleving. De massa moet gestuurd en bestuurd worden; haar laten betijen betekent de neergang van onze beschaving.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben zelf opgeroepen als voorzitter en ga dan ook zetelen. Ik vind dat de democratie belangrijker is dan de grondwet van een staat die ik toch niet erken. Verder lijkt het, zoals het er nu uitziet, een grote overwinning te worden voor de echte Vlaamse partijen, vandaar dat het mij belangrijk lijkt om dit niet te boycotten. Hierover heeft iedereen echter zijn mening, en die respecteer ik dan ook. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat ik een handige manier heb gevonden om je "plicht" als bijzitter te ontlopen, en nog wel op een grappige manier ook :
Ik heb snel even zo'n oproepingsbrief bekeken om te checken of het begrip bijzitter daar in gedefiniëerd wordt. Voor zover ik kan zien niet. Heb wel alleen de voorkant gezien dus misschien staat op de achterkant die definitie. Maar indien niet : Koop uzelf op zaterdag een paar weekendkranten. Of neem je laptop mee, of een goed boek. Whatever. U neemt niet plaats achter de tafel maar een beetje verder. Dan misschien het moeilijkste : je moet een bij vinden. een insect dus. Wel, je legt die bij (één die niet meer leeft) op de stoel, gaat erop zitten en leest rustig de krant. Ik denk niet dat er een rechter je daarna kan veroordelen tot een boete want je bent inderdaad komen bij-zitten. Zorg wel dat het een bij is en geen wesp want anders ben je er gloeiend bij ![]() Laatst gewijzigd door Alan DF : 2 juni 2010 om 13:31. |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk niet dat het zo eenvoudig zal zijn, de wet omschrijft het namelijk wel wat beter dan uw briefje.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duizenden mensen doen het zonder klagen, ik zie niet in waarom jij meer recht hebt op een vrije zondag dan hun.
|
![]() |