Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2002, 07:46   #1
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Dat schijnt o zo moeilijk! Waarom? Het verkrijgen blijkt een peulschil! Vreemden die zich niet gedragen tonen gewoon dat ze de nationaliteit van hun gastland niet verdienen. De belemmernis is dikwijls dat ze hier al lang wonen en een familie hebben. Moet dat de reden zijn waarom onwaardige vreemden hun nationaliteit niet kan afgepakt worden?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 08:07   #2
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wel meneer Willy, ja! Sommige mensen hebben ongetwijfeld traumatische ervaringen achter de rug. Ervaringen die wij ons niet kunnen voorstellen. Of probeert u toch maar eens. U leeft in een land hier ver vandaan. Er breekt een grote stammentwist uit. Mensen worden monsters, met manchettes hakken ze op elkaar in. Als vader van een gezin zie je je vrouw vermoord worden zonder dat iemand ingrijpt.
Wat zou u doen? Ik neem mijn grootste valies, prop die vol en vertrek er samen met mijn gezin. Op zoek naar betere oorden. Vertelt u me nu niet dat u er rustig zou blijven! Dan liegt u uzelf voor.
Wanneer die mensen hier dan toekomen hopen ze een zeker bestaan te leiden. Vele mensen zijn zodanig bang van dingen verkeerd te doen dat ze meer in pas lopen dan vele belgen.
Langs de andere kant zitten er altijd profiteurs tussen. Mensen die hier komen wonen en leven op de kosten van de belastingbetaler. Maar hoeveel belgen zijn er niet die dat doen??? Dan stel ik voor om ook van die mensen hun nationaliteit af te nemen. En zeg nu zelf, meneer Willy, dat zou nogal taferelen opleveren, nietwaar?
Maar alle gekheid op mijn stokje! Het achterhalen van de reden is niet steeds zo simpel. Daarom heb ik veel respect voor de naturalisatieambtenaren (al zit ook daar een rotte appel in de mand). Vis maar eens uit of die man uit Birma politiek, religieus of financiële vluchteling is.
Eens er vastgesteld is dat de man/vrouw hier is uit niet-koosjere beweegredenen, enkel en alleen dan, mag de nationaliteit afgenomen worden. Op het vliegtuig en terug naar land van afkomst. Maar ook hier zou ik er regels aan verbinden.
Wat ik gewoon wil aangeven meneer Willy is het volgende. Iemand een (t)huis geven is moeilijk, maar iemand zijn (t)huis ontnemen is nog veel moeilijker. Met een beetje verdraagzaamheid moet het wel lukken.
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 09:49   #3
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Vindt u het niet ongehoord dat mensen die erin slagen voor enkele jaren i l l e g a a l (dus onwettig, ze overtreden de wet, ze begaan een misdaad) in ons land te verblijven, daarvoor nog beloond worden met een verblijfsvergunning en/of onze nationaliteit?

Onze overheid zet op deze manier aan tot burgerlijke ongehoorzaamheid, tot misdaad. Maar ja, onze overheid zelf is eigenlijk al illegaal dus het kan er maar bijkomen. 't Wordt dringend tijd om politiek asiel aan te vragen in de VS.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 09:53   #4
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Een nationaliteit hebben is geen beloning maar een bewijs dat de mensen niet in hun thuisland kunnen blijven. En inderdaad misschien gaat u beter naar de VS. Als u er al binnen geraakt anders zit je hier nog enkele jaren vast. En hier is het een echte hel nietwaar??!!!
Oud 4 juli 2002, 10:50   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Vindt u het niet ongehoord dat mensen die erin slagen voor enkele jaren i l l e g a a l (dus onwettig, ze overtreden de wet, ze begaan een misdaad) in ons land te verblijven, daarvoor nog beloond worden met een verblijfsvergunning en/of onze nationaliteit?
De schande is dat die mensen hier door de schuld van het asielbeleid in de administratieve illegaliteit gehouden worden. De verfoeilijke en verderfelijke papierwinkel creëert illegaliteit voor mensen die hier probleemloos onder dak zouden moeten kunnen.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 11:13   #6
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried

Onze overheid zet op deze manier aan tot burgerlijke ongehoorzaamheid, tot misdaad. Maar ja, onze overheid zelf is eigenlijk al illegaal dus het kan er maar bijkomen. 't Wordt dringend tijd om politiek asiel aan te vragen in de VS.
ja
die mensen zullen dat zeker voor hun plezier gedaan hebben. Illegaal zijn is in. De nieuwe trend. Iedereen wil het zijn. Die mensen kicken daar gewoon op. Eikels zijn het eigenlijk he, zo lui zijn terwijl het leven toch zo ongelooflijk simpel is. Iedereen heeft toch geld genoeg? En werk vindt ge toch overal? Zet al die illegalen er maar uit, en pak de daklozen er maar mee. En nu we toch bezig zijn, leg al die sociale woonwijken maar plat.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 11:45   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
ja
die mensen zullen dat zeker voor hun plezier gedaan hebben. Illegaal zijn is in. De nieuwe trend. Iedereen wil het zijn. Die mensen kicken daar gewoon op. Eikels zijn het eigenlijk he, zo lui zijn terwijl het leven toch zo ongelooflijk simpel is. Iedereen heeft toch geld genoeg? En werk vindt ge toch overal? Zet al die illegalen er maar uit, en pak de daklozen er maar mee. En nu we toch bezig zijn, leg al die sociale woonwijken maar plat.
Inderdaad Kotsmos,
om 'in' te zijn spoel ik alvast mijn paspoort en rijbewijs door.
Ik laat me vervolgens voor dagen, weken, of maanden opsluiten in één of ander transitcentrum op de luchthaven. Tralies, mmmmmmmmmmmmmmm, ik kick erop. Heerlijke slappe witte boterhammen, met vervallen smeerkaas: succulent! Ketelkoffie! Een delicatesse. Ongebreidelde sex (met mezelf in aanwezigheid van een paar tientallen andere verheugde landverlaters). Ik hoop dat niemand een woord van mij begrijpt, dat daar niemand een taal spreekt die ik machtig ben. Het geeft zo een, je-ne-sais-quoi-exotisch-vakantiegevoel, dat is het!
Op een dag vind je de job van je leven, en voor je het weet ben je een illegale vluchteling vermorzeld tussen een zichzelf instandhoudende administratieve papiermolen.
Always look on the bright side of life.
Oud 4 juli 2002, 13:10   #8
canis lupis
Burger

canis lupis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
ja
Inderdaad Kotsmos,
om 'in' te zijn spoel ik alvast mijn paspoort en rijbewijs door.
Ik laat me vervolgens voor dagen, weken, of maanden opsluiten in één of ander transitcentrum op de luchthaven. Tralies, mmmmmmmmmmmmmmm, ik kick erop. Heerlijke slappe witte boterhammen, met vervallen smeerkaas: succulent! Ketelkoffie! Een delicatesse. Ongebreidelde sex (met mezelf in aanwezigheid van een paar tientallen andere verheugde landverlaters). Ik hoop dat niemand een woord van mij begrijpt, dat daar niemand een taal spreekt die ik machtig ben. Het geeft zo een, je-ne-sais-quoi-exotisch-vakantiegevoel, dat is het!
Op een dag vind je de job van je leven, en voor je het weet ben je een illegale vluchteling vermorzeld tussen een zichzelf instandhoudende administratieve papiermolen.
Always look on the bright side of life.
Ik ben net terug van denemarken ooit het land met de hoogste immigratie,en tolerantie,dit is door de regering tijdig ingezen da
het overgrote deel economische vluchtelingen waren,en hebben ze verplicht tot inburgering,en degene die niet willen werken of criminele daden stelden vlogen er omiddelijk uit(zelf gezien) als nieuwkomer krijg je werk ,woonst en word je regelmatig geévalueerd,als je je job wegsmijt
en gaat dealen om met dure wagens te kunnen pronken one way ticket home,en zo hoort het, 8)
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2002, 18:12   #9
Kotsmos
Minister-President

Standaard

ja
ge moest is weten hoeveel illegalen hier met dure wagens rondrijden en drugs verkopen. Heel mijn straat staat hier vol me jaguars enzo, van al die illegalen die met hun vrouwenhandel hopen geld hebben verdiend. Die buitenlanders toch, wat een eikels.
Oud 4 juli 2002, 18:46   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer ik bij de bank een lening vraag, dan gaat dat steeds met horten en stoten, tot ik mijn beroep invul: illegaal. Dan komt de directeur mij hoogstpersoonlijk te woord staan, presenteert me sigaar en cognac, en leent me moeiteloos het geld om een dure roze jaguar dékapotabel aan te schaffen
Oud 4 juli 2002, 21:41   #11
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Gedverdikke, ik krijg een groene michel in mijn handen geduwd, een lada 4x4 en een glas spa rood zonder de bubbeltjes.

bij nader inzien valt het toch nog wel mee. Sommige mensen vliegen in den bak omdat ze met een kous over hun hoofd de bank binnengaan.

't is misschien omdat het een zwarte kous was. Made in Angola!
Oud 4 juli 2002, 21:47   #12
canis lupis
Burger

Standaard

Citaat:
Wanneer ik bij de bank een lening vraag, dan gaat dat steeds met horten en stoten, tot ik mijn beroep invul: illegaal. Dan komt de directeur mij hoogstpersoonlijk te woord staan, presenteert me sigaar en cognac, en leent me moeiteloos het geld om een dure roze jaguar dékapotabel aan te schaffen
Zal ik de zever nog wat spekken,reality: moeder met 5 dochters tussen13 en 17 gemakkelijke prooi voor jonge allochtone boefjes,deze marginale meisjes worden met (gestolen) kadotje's overladen,dan kiest ieder een liefje,na de gangbang worden de meisje's geterorisseerd en dienen nog meer vriendje's te ontvangen waar hun liefje de poen voor pakt.
Resultaat ;1meisje in de psychiatrie de vier andere zwanger waarvan 1 seropositief en geen vriendje's noch papa's en mama aleen met alle kosten,zo werkt !!! dat hopelijk overkomt het u niet ,alhoewel
met uw ingesteldheid zou ik er niet zeker van zijn
Oud 4 juli 2002, 21:48   #13
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

seropositief, klinkt goed!!!
Oud 4 juli 2002, 21:55   #14
canis lupis
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
seropositief, klinkt goed!!!
zo word het haar ook verteld ,h.i.v. besmet zeggen is moeilijk tegen een kind of wat dacht u ??
Oud 5 juli 2002, 11:10   #15
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wel meneer Willy, ja! Sommige mensen hebben ongetwijfeld traumatische ervaringen achter de rug. Ervaringen die wij ons niet kunnen voorstellen. Of probeert u toch maar eens. U leeft in een land hier ver vandaan. Er breekt een grote stammentwist uit. Mensen worden monsters, met manchettes hakken ze op elkaar in. Als vader van een gezin zie je je vrouw vermoord worden zonder dat iemand ingrijpt.
Wat zou u doen? Ik neem mijn grootste valies, prop die vol en vertrek er samen met mijn gezin. Op zoek naar betere oorden. Vertelt u me nu niet dat u er rustig zou blijven! Dan liegt u uzelf voor.
Wanneer die mensen hier dan toekomen hopen ze een zeker bestaan te leiden. Vele mensen zijn zodanig bang van dingen verkeerd te doen dat ze meer in pas lopen dan vele belgen.
Langs de andere kant zitten er altijd profiteurs tussen. Mensen die hier komen wonen en leven op de kosten van de belastingbetaler. Maar hoeveel belgen zijn er niet die dat doen??? Dan stel ik voor om ook van die mensen hun nationaliteit af te nemen. En zeg nu zelf, meneer Willy, dat zou nogal taferelen opleveren, nietwaar?
Maar alle gekheid op mijn stokje! Het achterhalen van de reden is niet steeds zo simpel. Daarom heb ik veel respect voor de naturalisatieambtenaren (al zit ook daar een rotte appel in de mand). Vis maar eens uit of die man uit Birma politiek, religieus of financiële vluchteling is.
Eens er vastgesteld is dat de man/vrouw hier is uit niet-koosjere beweegredenen, enkel en alleen dan, mag de nationaliteit afgenomen worden. Op het vliegtuig en terug naar land van afkomst. Maar ook hier zou ik er regels aan verbinden.
Wat ik gewoon wil aangeven meneer Willy is het volgende. Iemand een (t)huis geven is moeilijk, maar iemand zijn (t)huis ontnemen is nog veel moeilijker. Met een beetje verdraagzaamheid moet het wel lukken.
Ha zo, als er een gast in je huis komt omdat het daar beter is dan bij hem thuis, dan heb je géén mogelijkheden meer om hem terug buiten te werken? Alles hangt af van je verdraagzaamheid. Of die gast onverdraagzaam is door in te zien dat hij géén enkel recht heeft, daargelaten.

Een simpel voorbeeld kan soms wonderen doen om de logica te snappen.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2002, 11:19   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Ha zo, als er een gast in je huis komt omdat het daar beter is dan bij hem thuis, dan heb je géén mogelijkheden meer om hem terug buiten te werken? Alles hangt af van je verdraagzaamheid. Of die gast onverdraagzaam is door in te zien dat hij géén enkel recht heeft, daargelaten.

Een simpel voorbeeld kan soms wonderen doen om de logica te snappen.
Hoeveel van die gasten heb jij er dan in huis, Willy?
Je verwart duidelijk een simpel voorbeeld met een simplistisch
Beiden hebben een totaal ander waarheidsgehalte.
Oud 5 juli 2002, 12:18   #17
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
Citaat:
Zal ik de zever nog wat spekken,reality: moeder met 5 dochters tussen13 en 17 gemakkelijke prooi voor jonge allochtone boefjes,deze marginale meisjes worden met (gestolen) kadotje's overladen,dan kiest ieder een liefje,na de gangbang worden de meisje's geterorisseerd en dienen nog meer vriendje's te ontvangen waar hun liefje de poen voor pakt.
Resultaat ;1meisje in de psychiatrie de vier andere zwanger waarvan 1 seropositief en geen vriendje's noch papa's en mama aleen met alle kosten,zo werkt !!! dat hopelijk overkomt het u niet ,alhoewel
goh
en dat allemaal omdat ie illegaal en buitenlander is. Gelukkig zijn er nog Belgen. Heel integere, hardwerkende, brave, eerlijke en gastvrije mensen.
twat.
Oud 5 juli 2002, 12:56   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
Wees gerust Canis. Mij overkomt zulks niet.
Ik neem geen kadotjes aan van vreemde mensen
En wat mijn ingesteldheid betreft: mijn psychiater gaat goed vooruit sinds ik in behandeling ben.
Oud 5 juli 2002, 13:45   #19
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wat mijn ingesteldheid betreft: mijn psychiater gaat goed vooruit sinds ik in behandeling ben.

Financieel
Oud 6 juli 2002, 01:44   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Financieel
Tuurlijk.
Zijn prozac-kosten zijn fors gereduceerd.
Ik lever hem een charmant landwijntje(3.20€) i.p.v. cognac van den Aldi (3.25€).
Hij kan zijn psychiater opzeggen.
Zijn vrouw is 'plotseling' verlost van haar winkelwoede (kleren, exquise pralines, droge sherry, tombolabiljetten, gsm's-met trilfunctie, en andere surrogaten voor het gemis aan een echte vent)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be