Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 09:00   #1
Cdude
Banneling

Standaard Wie doet er mee?

Citaat:
Politie klist eindelijk gereputeerde oplichter in Brussel
De federale gerechtelijke politie van Brussel heeft vorige week de 70-jarige Jean G. opgepakt. Na een jarenlang kat-en-muisspel werd de gereputeerde oplichter betrapt op het ogenblik dat zijn laatste slachtoffer hem 270.000 euro zou overhandigen. Dat maakt de persdienst van de federale politie vandaag bekend.

De politie kreeg in 1985 voor het eerst lucht van de activiteiten van Jean G., afkomstig uit Frankrijk. Hij was een meester in oplichting met ivoor en oosterse tapijten. Daarbij laten Franse bendes de slachtoffers geloven dat er snel veel geld valt te verdienen als tussenpersoon in een transactie met oosterse kunstobjecten.

Meestal begint de zaak met een tapijthandelaar die het vertrouwen wint van de slachtoffers. Vervolgens vertrouwt hij hen Chinese beelden toe. "Daarop duikt er 'toevallig' een kunstexpert op die de slachtoffers van de waarde van die stukken overtuigt. Hij brengt hen op het idee om zelf te investeren om de beelden met grote winst verder te verkopen", legt de politie uit.

'Onvoorziene complicaties'
Zodra de daders het geïnvesteerde geld in handen hebben, duiken er onvoorziene complicaties op: de expert en de verkopers beweren plots te kampen met gezondheidsproblemen of worden zogezegd gearresteerd. Zo blijft het slachtoffer alleen achter met veel te duur betaalde beelden.

Jean G. werd in België al twee maal bij verstek veroordeeld, maar wist tot vorige woensdag uit handen van het gerecht te blijven. Die dag diende hij zich onder een valse naam en met twee koffers vol oosterse beelden aan bij een gepensioneerde man uit Ukkel. De politie werd op de hoogte gebracht en de man werd opgepakt.

Riante buit
De politie wil het publiek waarschuwen voor dit fenomeen. Alleen al bij de federale gerechtelijke politie van Brussel zijn er voor de voorbije 15 jaar meer dan 120 gelijkaardige zaken bekend. Samen waren deze oplichtingen goed voor een bedrag van meer dan 71.000.000 euro.
Hebzucht ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 09:09   #2
pumpy
Vreemdeling

Standaard

waarmee kan ik meedoen?
pumpy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 09:13   #3
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pumpy Bekijk bericht
waarmee kan ik meedoen?
Met het geven van nietszeggende reacties
Oud 9 juni 2010, 09:31   #4
pumpy
Vreemdeling

Standaard

oké

niks
pumpy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:06   #5
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Hey pumpy, niets van aantrekken, ik denk dat Cdude autistisch moet zijn of zoiets. Heef tin andere forums ook dergelijke reacties.
Ik begrijp em niet.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 10:07   #6
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Hey pumpy, niets van aantrekken, ik denk dat Cdude autistisch moet zijn of zoiets. Heef tin andere forums ook dergelijke reacties.
Ik begrijp em niet.
:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be