![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geert Noels (Econopolis) en Paul De Grauwe (KULeuven) nemen afstand van de pogingen om de spanningen op de financiële markten in de schoenen van N-VA-voorzitter Bart De Wever te schuiven. “Een brug te ver”, zegt Noels. “Je moet blind zijn om niet te zien dat men de N-VA wil beschadigen”, zegt De Grauwe.
"Er zijn manoeuvres opgezet om Bart De Wever in diskrediet te brengen. De spanningen op de financiële markten zijn een internationaal gegeven", zegt economist Geert Noels (Econopolis). "Ook Oostenrijk ziet het renteverschil met Duitsland stijgen en daar hebben ze geen De Wever." Volgens Noels ligt de bankencrisis aan de basis van de onrust. Hongarije liet uitschijnen dat het de dingen niet meer onder controle heeft. Precies de Belgische en de Oostenrijkse banken zijn sterk verankerd in Hongarije en Oost-Europa. Daardoor stijgt de druk. Uiteraard is er ook ongerustheid dat België geen maatregelen neemt om het overheidstekort aan te pakken. "Maar vanuit Vlaanderen is aangegeven dat de politici er wél toe bereid zijn om de dingen aan te pakken. Franstalig België heeft geen duidelijkheid verschaft. Het is daarom niet objectief om De Wever aan te pakken. Dat is een brug te ver. "Ik ben verbaasd dat men het visier scherp stelt op Bart De Wever" zegt professor economie Paul De Grauwe (KU Leuven). "De Belgische problemen waren er verleden jaar toch ook al? België zit met zijn schuldenlast erg moeilijk maar je kunt er De Wever niet van beschuldigen dat hij die latente moeilijkheden veroorzaakt heeft." De Grauwe onderkent wél de vrees van de analisten dat "België in communautair opbod verlamd dreigt te geraken. België moet inspanningen doen om de financiën weer onder controle te krijgen. Duitsland heeft indrukwekkende bezuinigingen aangekondigd. Vanuit België zijn geen signalen gekomen dat we er ook toe bereid zijn in diezelfde richting te werken." "Ik wil neutraal blijven maar je moet blind zijn om niet te zien dat men de N-VA wil beschadigen." Gazet van Antwerpen |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Leuk dat ze het angsteffect onderkennen. Echt laag dat de andere partijen maar aan paniekzaaien doen omdat ze de keizer niet anders kunnen overtuigen.
|
![]() |
![]() |
#3 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
vicegouverneur Nationale Bank Luc Coene: Citaat:
Citaat:
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Even denken...was Coene niet kabinetschef van Verhofstad? Echt politiek neutraal te noemen gezien de afslachting van O-VLD. Gezien zijn verantwoordelijkheid bij de uiterst twijfelachtige paarse begrotingen mag ik me dus inderdaad vragen stellen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 juni 2010 om 14:02. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Trouwens, Geert Noels is lid van het VKW, een obscuur(
![]()
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat Luc Coene van de OVLD komt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Paul De Grauwe vroeger ook, maar nu heeft hij geen politiek mandaat meer en heeft aldus geen belang bij het wel of niet verdedigen van o-vld. Dit in tegenstelling tot Luc Coene die vroeger kabinetchef was en nu politiek benoemd is door o-vld bij de nationale bank. Van Geert Noels is voor zover ik weet de politieke kleur niet bekend. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() dat klopt
maar de NVA zelf is ook niet vies van een beetje paniekzaaien hoor eigenlijk denk ik dat met deze verkiezingen de kiezer door de belangerijke partijen de gevestigde, en ook nva hoor, toch maar als een beetje belachelijk wordt bekeken hoor ik vraag mij af wanneer de koning op vakantie gaat die moet uitblazen he al dat harde werk gelukkig zullen de verlichte politieke geesten voor belgïe zorgen |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Beide onbetrouwbaar dus... Waarom is de buitenlandse berichtgeving onbetrouwbaar? Ook een Belgicistisch complot?
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() wie zei er ook al weer als je de belgische politiek snapt dan ben je niet mee
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Goed, en de buitenlandse pers?
#14 |
Minister-President
|
![]() Nee, ze zijn allebei subjectief.
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() te weinig sense of urgency
geen sense of urgency! veel gedoe in de media ja |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Die lezen Franstalige kranten.
Aanvaard het. Ik kan het verdragen dat je niet akkoord bent met de mening van N-VA, maar je mag ze niet beladen met alle zonden van Israël. (En die zegswijze heeft de laatste weken wat extra kracht gekregen ![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Onze economie wordt aangetast, we worden het Griekenland aan de Noordzee! Toen was de belgische beurs ook aan het zakken door de schuld van de "leerling-tovenaar"....Ach, als belgië blijft bestaan zoals het nu is zien de schuldeisers zeker hun lening aan belgique in rook opgaan...Bovendien wordt er enkel in Vlaanderen tijdens de campagne gesproken over besparingen, in Wallonië is dat een verboden woord...Als de staatsschuld verdeeld wordt over Wallonie en Brussel/Vlaanderen dan moeten ze wel besparen en het roer omgoooien.De schuldeisers zouden beter een splitsing steunen... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Kom zeg, wie zou er het meest neutraal zijn: diegene met of zonder politieke benoeming?
Dit lijkt mij echt duidelijk. Zelf al zijn ze lid van een of ander 'platform'. Dat lijkt mij nog steeds veel neutraler dan een politieke benoeming waaruit je uw inkomen haalt. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het valt op hoe torenhoog Dewever nu in de debatten overtuigend overkomt in vergelijking met zijn opponenten. Terwijl NVA en Dewever een rechtlijnig geloofwaardig parcours blijft afleggen, zitten de opponenten met luizen in het haar. VLD is de laatste 11 jaren samen met MR/FDF (Reynders/Maingain) en PS (Di Rupo) verantwoordelijk voor het huidig debacle. SPa staat nu met haar programma en Vandelanotte/Gennez regelrecht tegenover haar daden tijdens 8 jaar paars. CD&V zit met het probleem dat ze in 2007 met hetzelfde programma als NVA naar de kiezer trok en dit door de kiezers beloonde plan de afgelopen drie jaar volledig verloochend heeft. |
|
![]() |