Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 19:03   #1
le Belge-den Belg
Vreemdeling

Standaard Wie wil België nu ECHT splitsen ?

In al hun oeverloos geleuter over het verdelen van de bevoegdheden tussen gewesten zorgen onze politici in de eerste plaats voor hun eigen belangen eerder dan voor die van ons arme Belgische burgertjes. 46 ministers hebben die onverlaten nodig om ocharme 11 miljoen citoyens te regeren, er zijn verdorie steden met dubbel zoveel inwoners en ditto nationaliteiten met hun eigen taal. In plaats van al die kostelijke onzin af te schaffen en gewoon een politiek te voeren van degelijk beheer over heel ons grondgebiedje, of ze nu Frans of Nederlands spreken... Faciliteitengemeentes ? Een burgemeester hoort op z'n allerminst twee talen te kunnen spreken, en op ieder gemeentehuis in België moet je alle documenten in elke landstaal kunnen opvragen, niet moeilijk toch ?
Trouwens, ik wil geen verregaande splitsing : binnen enkele jaren is Wallonië het sterke broertje , dat is nu al duidelijk aan het worden. Bovendien is daar tenminste nog wat plaats over , hopelijk ook voor ons vlamingen !
le Belge-den Belg is offline  
Oud 8 juni 2010, 19:34   #2
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Fijn dat er zoveel beterschap op komst is voor Wallonië! Het is hun van harte gegund! Nu het daar toch zoveel beter aan het worden is mag hun aanslag op Vlaamse grond, hun Franstalig imperialistisch rascisme dus wel eens heel dringend stoppen.

En omdat Wallonië binnenkort toch het sterke broertje is, en dus onze grote broer geworden is, mogen we nog vandaag stoppen met het betalen van transfers. Geen federale sociale zekerheid meer EN niet meer bij ons afkomen om hun pensioenen te betalen.

Maar ge hebt een punt, er zijn teveel ministers en regeringen in dit land. Daarom wil ik er in toekomende tijden ook van elk maar 1 meer in Vlaanderen. Uw belgië kan mij de boom in, dat heeft mij lang genoeg in het diepst van mijn ziel weten vernederen.
Oud 8 juni 2010, 20:10   #3
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard

't ja de vlaming, moest op school frans, duits en engels leren.
En in wallonie ?
pca is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:03   #4
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le Belge-den Belg Bekijk bericht
In al hun oeverloos geleuter over het verdelen van de bevoegdheden tussen gewesten zorgen onze politici in de eerste plaats voor hun eigen belangen eerder dan voor die van ons arme Belgische burgertjes. 46 ministers hebben die onverlaten nodig om ocharme 11 miljoen citoyens te regeren, er zijn verdorie steden met dubbel zoveel inwoners en ditto nationaliteiten met hun eigen taal. In plaats van al die kostelijke onzin af te schaffen en gewoon een politiek te voeren van degelijk beheer over heel ons grondgebiedje, of ze nu Frans of Nederlands spreken... Faciliteitengemeentes ? Een burgemeester hoort op z'n allerminst twee talen te kunnen spreken, en op ieder gemeentehuis in België moet je alle documenten in elke landstaal kunnen opvragen, niet moeilijk toch ?
Trouwens, ik wil geen verregaande splitsing : binnen enkele jaren is Wallonië het sterke broertje , dat is nu al duidelijk aan het worden. Bovendien is daar tenminste nog wat plaats over , hopelijk ook voor ons vlamingen !
Als je België helemaal 2-talig zou maken, beste Belg, zoals jij voorstelt, is het Nederlands gedoemd om te verdwijnen. Het Frans zal het Nederlands volledig verdringen. DAt zie je nu al. Franstaligen dringen zich op en Vlamingen haasten zich veelal om dan 'hun" Frans te kunnen bijschaven. In welke richting zal de balans doorslaan, denk je ? Maar misschien kan je dat Vlaams en al dat Vlaams gedoe je gestolen worden en is het helemaal je zorg niet dat onze cultuur en taal zou verdwijnen ?
Oud 8 juni 2010, 22:09   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bij wijze van spreken, vind ik dat op elk gemeente/stadhuis je in vijf talen (Spaans ook) geholpen moet kunnen worden.

Maar zolang de taalgrens onder druk staat door de verfransing, moet ik daar veiligheidshalve niet van weten.

Of Walenland nu beter boert of slechter dan Nederland of Duitsland ... kan me geen moer schelen: ik wens hen allen het allerbeste.

Alleen: al meer dan 150 jaar blijkt dat het moeilijk samengaan is, zonder schoonmoederachtige bemoeienissen, wat zeg ik, klinklare diefstallen en beledigingen ...

Ik ben absoluut voor een zelfstandig Vlaanderen, en wel zo vlug als mogelijk. Maar dat is mijn hart dat spreekt. Alleen mijn verstand zegt mij dat de weg van de NVA de beste is, en niet deze van het Blok.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 juni 2010 om 22:11.
De schoofzak is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:12   #6
CapZero
Vreemdeling

CapZero's schermafbeelding

Standaard

Kijk maar op http://www.verkiezingspeiling.com/ daar staat een mooi antwoord.
Oud 8 juni 2010, 22:12   #7
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht
En in wallonie ?
en Wallonie on a le choix.... et l�* les élèves désirent parler "ienglissh" n'est pas......parce que le flamand ou le boche c'est trop fatiguant et assez compliqué... tu vois ..... et puis on en a pas besoin, chez nous tout le monde parle français !
Oud 8 juni 2010, 22:18   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le Belge-den Belg Bekijk bericht
wat belet je daar te gaan wonen? Of heb je moeite met de taal?
Garry is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:21   #9
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Nom de Dieu de putain de bordel de merde de saloperie de conard d'encule de ta mere
Oud 8 juni 2010, 22:22   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
wat belet je daar te gaan wonen? Of heb je moeite met de taal?
Waarom kak je iemand af die eerlijk zijn gedacht zegt ?

Heb je misschien moeite met de patatten die het VB zondag gaat krijgen ?
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:22   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Nom de Dieu de putain de bordel de merde de saloperie de conard d'encule de ta mere
Das duidelijk.
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:36   #12
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kan mij echt niet schelen als België splitst of niet : België is al in de geesten gesplitst en het is beter zo! Franstaligen en Vlamingen hebben inderdaad niets meer gemeens, de contacten tussen de twee gemeenschappen worden meer en meer onbestaand en het is beter zo! Ik weet trouwens waarover ik spreek : van mijn verschillende jobs heb ik oftwel in tweetalige bedrijven gewerkt oftwel in bedrijven met enkel en alleen Franstaligen. Ik heb me altijd beter in het tweede geval gevoeld.
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:41   #13
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Dat is zoals een huwelijk, op een bepaald moment ben je op elkaar uitgekeken en is elk compromis, toegeving er een te veel.
Enkel een boedelscheiding en een uitzicht op een eigen toekomst kan nog soelaas brengen.
Oud 8 juni 2010, 22:44   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht
En in wallonie ?
Duits? Nooit moeten leren. Idd voor mijn kinderen. Nochtans zou dat nuttig geweest zijn.
pajoske is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:47   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket Bekijk bericht
Dat is zoals een huwelijk, op een bepaald moment ben je op elkaar uitgekeken en is elk compromis, toegeving er een te veel.
Enkel een boedelscheiding en een uitzicht op een eigen toekomst kan nog soelaas brengen.
Als ik zie hoe Vlaanderen draait, kan ik als Franstalig enkel maar vaststellen dat Vlaanderen niet meer deel van mijn land maakt. Ik vraag me zelfs af of het niet beter zou zijn dat ik mijn Nederlands totaal vergeet en dat ik al mijn CD's van Nederlandstalige artiesten naar de vuilnisbak gooi. Ik heb uw taal geleerd, ik heb interesse voor Vlaanderen gehad. En wat heb ik terug? Gratis haat vanwege Vlaanderen naar Franstalige Belgen. Bedankt maar dat is niet echt wat ik wilde............
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:50   #16
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Duits? Nooit moeten leren. Idd voor mijn kinderen. Nochtans zou dat nuttig geweest zijn.
Op heden is Duits een verplicht taalvak in het 4e middelbaar, denk ik. In de derde graad van het middelbaar kiest de school zelf of ze vrije uren invullen met Duits, keuzevakken, esthetica, ...
gehuigert is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:53   #17
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als ik zie hoe Vlaanderen draait, kan ik als Franstalig enkel maar vaststellen dat Vlaanderen niet meer deel van mijn land maakt. Ik vraag me zelfs af of het niet beter zou zijn dat ik mijn Nederlands totaal vergeet en dat ik al mijn CD's van Nederlandstalige artiesten naar de vuilnisbak gooi. Ik heb uw taal geleerd, ik heb interesse voor Vlaanderen gehad. En wat heb ik terug? Gratis haat vanwege Vlaanderen naar Franstalige Belgen. Bedankt maar dat is niet echt wat ik wilde............
Dat gevoel is wederzijds, en bevestigt mijn stelling.
Ik denk absoluut niet dat de Vlamingen haatdragender zijn dan de Walen of Brusselaars.
Oud 8 juni 2010, 22:55   #18
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket Bekijk bericht
Dat gevoel is wederzijds, en bevestigt mijn stelling.
Ik denk absoluut niet dat de Vlamingen haatdragender zijn dan de Walen of Brusselaars.
terwijl ze daar veel meer reden voor hebben
born2bewild is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:55   #19
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Als je België helemaal 2-talig zou maken, beste Belg, zoals jij voorstelt, is het Nederlands gedoemd om te verdwijnen. Het Frans zal het Nederlands volledig verdringen. DAt zie je nu al. Franstaligen dringen zich op en Vlamingen haasten zich veelal om dan 'hun" Frans te kunnen bijschaven. In welke richting zal de balans doorslaan, denk je ? Maar misschien kan je dat Vlaams en al dat Vlaams gedoe je gestolen worden en is het helemaal je zorg niet dat onze cultuur en taal zou verdwijnen ?
Ja, probleempje met veel Vlamingen. Kunnen niet snel genoeg verfransen eens daartoe verleden door "la culture Française". Vooral de hevigste.

Daarom hadden we een staatshervorming nodig. Als enige meerderheid in de wereld. Maar door die staatshervorming hebben we geen greep op de uitgaven in Wallonië. Daarom hebben we nu een nieuwe staatshervorming nodig.

En misschien gaan we daarom met zovele opnieuw achter een partij staan die de vorige maal al eens heeft mogen proberen, als deel van een kartel. Een kartel met massaal veel stemmen. En als resultaat ongeveer het slechtste dat de Belgische geschiedenis ooit gezien heeft.
waarnemer is offline  
Oud 8 juni 2010, 22:58   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Waarom al dat geleuter over 'splits aub niet het land, of mijn pensioen is minder' bij de Franstaligen?
Ze zijn zelf begonnen in 1830 met een prachtig land kapot te maken!
bgf324 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be