![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik ben hier heel benieuwd over. Ik hoor bitter weinig concrete dingen van politici: geen concrete sancties, geen concrete aanvragen tot onderzoek, geen concrete eis tot materiele steun, etc etc. Ook nu bijvoorbeeld: geen concrete solidariteit met de Belgische mensen die gevangen zijn genomen door het IDF op internationale wateren.
Daarmee m'n vraag: zelke Belgische partij positioneert zich solidair met Palestina? Ik dacht Groen misschien maar ik vind niet direct iets terug in het partij-programma hierover.. Ik weet enkel dat het VB zich heel pro-Israel situeert. Laatst gewijzigd door Tamam : 2 juni 2010 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de meeste Belgische partijen - en in elk geval de Belgische regering en wat dat betreft ook de Europese Raad & Commissie zich altijd ernstig heeft gebogen over de daden die door Israel ten opzichte van Palestijnen genomen worden. Proportionaliteit &c. zijn meermaals het onderwerp van discussie geweest waarbij Belgische en Europese beleidsmakers de verhoudingen met Israel op de proef mee hebben gesteld.
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat er verschillende partijen (LDD onder andere) commentaar geleverd hebben over de beschieting van de boot.
Anderzijds kan je in volle verkiezingstijd maar weinig standpunten verwachten over Palestina, Noord-Korea, Griekenland, of dgl zaken meer. De gemiddelde kiezer heeft zaken dichter bij huis aan het hoofd wanneer hij gaat stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mijn sympathie was over na 1945.... Dankzij de Britten "kreeg" Israël een stuk land van de Palestijnen. De rest van het Westen keek toe en knikte ja. Dit is net hetzelfde als een vreemdeling die een stuk van jouw tuin krijgt. Wat ga je dan doen? Zwijgen en slikken? Maar dat stuk in de tuin bleek te klein en ze begonnen uit te breiden. En wat ga je dan doen? Nog steeds zwijgen en slikken? En zo gaat het verder.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Israël verliest iedere geloofwaardigheid
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() zolang palestina geen provincie van dit land is, is dat niet onze bekommernis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien dat internationale gebeurtenissen u niet kan deren maar gelukkig zijn er veel mensen die ook willen nadenken over dingen die zich buiten de grens afspelen. 't Zou anders helemaal triest zijn moesten we enkel over BHV kunnen bekvechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() We moeten idd. verder kijken dan ons neus lang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier geen klachten over de algemene houding van Europa tegenover Israël. De Israëliërs zijn een bende eikels, en ze zouden wat harder op de vingers getikt mogen worden, maar wat daar gebeurt is tenslotte onze zaak niet. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 2 juni 2010 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Meestal mensen van Groen!, enkelen van N-VA en ook JMDD neemt het soms op voor de Palestijnen. Een partij die als geheel consequent de anti-imperialistische strijd van de Palestijnen steunt, toch van de progressieve elementen ervan, is uiteraard de PVDA (en ook de klein-linkse partijtjes). Ze verkopen bv. ook Palestijnse vlaggen enzo.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() wat heeft PvdArbeid te maken met palestijnen ?
is het nog steeds niet duidelijk dat ook zij vooral stemmen willen invoeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niet iedereen leeft in een dichotome wereld, waarbij begrippen als autochtoon en allochtoon als quasi-morele categorieën gehanteerd worden.
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Je bedoelt dat sommigen in een dichotome wereld waarbij begrippen als proletariër en patroon als morele categorieën gehanteerd worden leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie mag dat dan wel zijn, alleszinds geen marxisten.
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat we wat meer internationaal moeten denken. Wat er zich afspeelt in een andere land is indirect ook onze zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() eigen miserie eerst
bovendien , er is geen geld |
![]() |
![]() |