![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() De aanvallen in de media nemen legendarische proporties aan in deze laatste week voor 13 juni. Zelfs de vice-gouverneur van de nationale bank meent zich nu geplaatst om indirect een stem op N-VA af te raden. Een nooit geziene lastercampagne tegen een democratische partij in Belgie. Als ik comments lees op destandaard.be, demorgen.be, hln.be, e.d. dan zie ik niks dan mensen die verontwaardigd zijn over de manier waarop de media het volk probeert te bespelen. De laatste peiling was op 4 juni, da's politiek gezien lang geleden. N-VA kan verliezen als het volk zich laat vangen aan de bangmakerij, maar het kan ook nog hoger scoren dan verwacht als de mensen even gedegouteerd zijn over de houding van de media en de politiek als ze zouden moeten zijn. Wat denk u ervan? Hoe schat u de Vlaming in?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ja hoor het NVA kan daar van profiteren met de verkiezing: mensen gaan daar meer op stemmen dan voor die massale aanval nu.
Ken nog zo'n partij die daar een paar verkiezingen goed met geweest is maar steeds in oppositie is blijven staan in een sanitaire blokkade... Gaat voor NVA niet anders uitdraaien denk ik. Hoop dat ik mis ben.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat veel mensen 'bang' zijn geworden...
Het succes ' op papier' van de NV-A is grotendeels te danken aan hun onwrikbaarheid in het BH-V en staatshervormingsdossier. Het streven naar onafhankelijkheid is geen 20% van de stemmen waard, dus zolang men daar op hapert ( de partij of media) kunnen ze alleen maar achteruitgaan.. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() En mensen bang maken werkt.
Jammer genoeg, maar er zijn er velen die een reactie hebben als: "ja, als die het zegt" ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als NVA rond de 20% haalt zullen ze al heel tevreden mogen zijn.
Vergeet niet de massa gewoontestemmers van de traditionele partijen; voornamelijk pummels, gepensioneerden en personen die werkelijk niks van politiek kennen. Zij stemmen jammergenoeg ook massaal.
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw mantra over domme kiezers is verwerpelijk. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en er zijn in vlaanderen veel bommakes zo hoor ... |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien nog een paar documentaires over de Tweede Wereldoorlog op Canvas de komende dagen?
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Heel veel, in mijn omgeving zeker. Dus ik denk dat de peilingen een middel zijn om dat success te minderen. Maar we zullen wel zien aanstaande zondag. Niet dat het iets gaat oplossen, want het zijn de walen die dwarsliggen, niet andere vlaamse partijen. Het is nu enkel kiezen voor een strategie. Ofwel eindeloos onderhandelen of wat aggressiever , of heel aggressief.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vreemd hoe de kiezer zich zo laat misleiden, zelfs al weten ze dat de tegenstander dat bewust probeert te doen |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gros van de thuis- en familiekijkers loopt daar met open ogen in.
Daarom moeten de V partijen de handen in elkaar slaan om het mediamonopolie te doorbreken en om een pluralistische duiding te forceren. Wie was de vorige minister van media? Iemand?
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vele belgen hebben direct of indirect Belgisch schuldpapier in hun portefeuille en verliezen nu dagelijks geld. In deze optiek zou het best kunnen dat NVA zondag i, vgl. tot de peilingen stemmen gaat verliezen. Laatst gewijzigd door speurneus : 9 juni 2010 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Vreemd dat dit een media aanval noemt, de aanvallen komen uitsluitend van andere politieke partijen. En van hen kan je moeilijk wat anders verwachten.
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|