![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel van deze topic is niet letterlijk te nemen, maar dat is wel wat ik van dit artikel maak:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...po_afscheiding Blijkbaar is de tijd gekomen dat ze alleen verder kunnen, dus kunnen we de N-Z transfers gerust stopzetten. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komt dat tegen: ik ben het volledig met Di Rupo eens.
Wallonië kan het wél maar is dodelijk ziek door de koppige jaarlijkse miljardeninjectie vanuit Vlaanderen. Een kleine kanttekening: Het is dezelfde Di Rupo die zegt in de Vlaamse rioolgazet: Citaat:
OEPS....
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ja, dat wekt weeral vertrouwen op voor de komende regeringsvorming. Wel leuk dat Di Rupo een seperatist is. Hij kondigt aand at er geen FR ministers zullen zijn als de regering negatieve gevolgen zou hebben voor de FR...gezien ze FR als de pest beschouwen...
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ze hebben schrik!
|
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het ook. De laatste wanhoopspoging.
Alleszins is het solidariteitsargument bij deze van tafel geveegd. La Wallonie kan gerust alleen verder.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() zou leuk zijn
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Wel, één gouden raad voor Dirupo: hoe meer bevoegdheden hij naar de regios overhevelt, des te meer geld hij overhevelt. Kan hij lekker spelen in zijn eigen tuin en zelf de gevolgen dragen. Wij in Vlaanderen zullen dan wel doen wat noodzakelijk is.
Dus laat ons ineens ook de Belgische staatsschuld splitten: volgens het aantal vierkante meters. Gestolen grond teruggeven is toegestaan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dien mens premier is kan je er alles voor in de plaats vragen denk ik.
Volgens mij is dit een signaal naar De Wever dat zegt: NEEM ONS! |
![]() |