Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juni 2010, 16:23   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard De bevoegdheden

Wat haalt het uit migratie naar de gewesten over te hevelen ? De poort in Vlaanderen sluiten en de gediplomeerden en gefortuneerden langs een deurtje binnen laten terwijl de poort in Wallonië blijft open staan lijkt me vrij absurd. Je hebt er dan nog minder over te zeggen dan nu. Tenzij je natuurlijk verrotting wil. Migratie hoeft voor mij dus al geen Vlaamse bevoegdheid te worden.

Justitie ? Ik betwijfel of we het daar zelf zo veel beter gaan doen maar ik blaas maar wat want heb er eigenlijk geen idee van.

Arbeid. Van wat ik er van af weet doet men maar.

Defensie ? Als men hoopt op de verdampingsstrategie dan zou ik die bevoegdheid regionaliseren Een Europees leger, dat zie ik de eerste honderd jaar nog zo niet gebeuren.

Buitenlandse handel en/of zaken zou ik maar beter terug helemaal federaal maken gezien de achteruitgang van buitenlandse investeringen in Vlaanderen. Dat fabeltje van te weinig ruimte daar geloof ik namelijk niet echt in. Daarvoor zie ik nog veel te veel vrije ruimte in de haven op linkeroever op mijn fietstochtjes.

Openbaar vervoer ? Gaat vanzelf gaan als de kutprivatiseringen volledig in voegen zullen treden. Wederom heb ik geen idee of De Lijn het zoveel beter doet als TEC. Wel zie ik in mijn streek dat de bussen van de Lijn een pak voller zitten dan die van Veolia richting Hulst.

....
Scherven A. Mok is offline  
Oud 16 juni 2010, 16:25   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

social security...woehaa...
Oud 16 juni 2010, 16:44   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
social security...woehaa...

Als je daar over begint blokkeer je gewoon onmiddellijk alles. That's the easy way out voor BDW. Als hij echt van plan is veel binnen te halen en te slagen dan speelt hij het zo dat hij één voor één zijn prioriteiten binnen haalt en de sociale zekerheid steeds hangende houdt om die op het laatst dan te laten schieten en niet terug op nul te belanden.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 16 juni 2010, 16:58   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Bart gaat "praten". (volgens Bracke: praten en praten en blijven praten tot er een "oplossing" is)
Dat hij "praat" over zijn core business.

Wallonië moet weten dat het "praten" met Vlaanderen vandaag ietwat anders is dan gisteren...
Ik volg Maddens hierin: onmiddellijk de ganse reutemeteut op tafel gooien.

Men moet Wallonië duidelijk laten voelen dat het cadeau geven van hun eigen bevoegdheden niets mag kosten en dat wij als goodwill geen annexatie van Borgworm en geen corridor tot Namen willen.
Als lamme goedzakken willen wij wel het premierschap aan een italiaanse relnicht cadeau doen en een elk jaar opnieuw te beslissen dotatie naar Brussel van 100 miljoen.

Dit wil zeggen: Vlaanderen deelt gratis bevoegdheden uit aan Wallonië en als teken van goed nabuurschap mogen de Walen bij Albèèr op den koffie en krijgen ze elk jaar, als ze braaf zijn een zakske geld.
Oud 16 juni 2010, 17:02   #5
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Openbaar vervoer ? Gaat vanzelf gaan als de kutprivatiseringen volledig in voegen zullen treden. Wederom heb ik geen idee of De Lijn het zoveel beter doet als TEC. Wel zie ik in mijn streek dat de bussen van de Lijn een pak voller zitten dan die van Veolia richting Hulst.
Het doet er niet toe of een Vlaamse openbare vervoermaatschappij betere resultaten aflevert dan de Waalse. Wat wel van belang is, is dat zij betere resultaten aflevert dan een Belgische openbare vervoersmaatschappij.

En de Franse multinational Veolia (u weet wel, de verantwoordelijke van de vervuiling van de Zenne), die grof geld verdient in de zionistische kolonies op de Westelijke Jordaanoever, heeft al helemaal niets te zoeken in Vlaanderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 juni 2010 om 17:04.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 juni 2010, 17:19   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En de Franse multinational Veolia (u weet wel, de verantwoordelijke van de vervuiling van de Zenne), die grof geld verdient in de zionistische kolonies op de Westelijke Jordaanoever, heeft al helemaal niets te zoeken in Vlaanderen.
Veolia baat in heel Vlaanderen busdiensten uit voor De Lijn. De laatste cijfers die ik heb gezien werken er in Vlaanderen al een kleine 1000 mensen voor Veolia (enkel busdiensten).
solidarnosc is offline  
Oud 16 juni 2010, 17:40   #7
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat haalt het uit migratie naar de gewesten over te hevelen ? De poort in Vlaanderen sluiten en de gediplomeerden en gefortuneerden langs een deurtje binnen laten terwijl de poort in Wallonië blijft open staan lijkt me vrij absurd. Je hebt er dan nog minder over te zeggen dan nu. Tenzij je natuurlijk verrotting wil. Migratie hoeft voor mij dus al geen Vlaamse bevoegdheid te worden.

Justitie ? Ik betwijfel of we het daar zelf zo veel beter gaan doen maar ik blaas maar wat want heb er eigenlijk geen idee van.

Arbeid. Van wat ik er van af weet doet men maar.

Defensie ? Als men hoopt op de verdampingsstrategie dan zou ik die bevoegdheid regionaliseren Een Europees leger, dat zie ik de eerste honderd jaar nog zo niet gebeuren.

Buitenlandse handel en/of zaken zou ik maar beter terug helemaal federaal maken gezien de achteruitgang van buitenlandse investeringen in Vlaanderen. Dat fabeltje van te weinig ruimte daar geloof ik namelijk niet echt in. Daarvoor zie ik nog veel te veel vrije ruimte in de haven op linkeroever op mijn fietstochtjes.

....
M'n beste, migratie op Belgisch niveau haalt ook geen bal uit, want aangezien de EU vrij verkeer van personen kent, volstaat het dat een Maliwees zich tot Bulgaar laat naturaliseren om hier legaal te kunnen wonen. Waar wij nood aan hebben, is een Europees asielbeleid. De rest is simpelweg compleet ineffectief.

En met een mentaliteit 'het komt er toch niet, dus proberen we het niet', raak je nooit vooruit. Beter 1 Europees leger dat minder kost en een pak moderner is, dan een veelvoud aan flutlegertjes onder een versnipperd commando.
Rogge is offline  
Oud 16 juni 2010, 18:39   #8
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=140172
flamingant is offline  
Oud 16 juni 2010, 20:28   #9
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
M'n beste, migratie op Belgisch niveau haalt ook geen bal uit, want aangezien de EU vrij verkeer van personen kent, volstaat het dat een Maliwees zich tot Bulgaar laat naturaliseren om hier legaal te kunnen wonen. Waar wij nood aan hebben, is een Europees asielbeleid. De rest is simpelweg compleet ineffectief.

En met een mentaliteit 'het komt er toch niet, dus proberen we het niet', raak je nooit vooruit. Beter 1 Europees leger dat minder kost en een pak moderner is, dan een veelvoud aan flutlegertjes onder een versnipperd commando.
Er komen ook bepaalde rechten met de Belgische nationaliteit. Stemmen bijvoorbeeld. Europese burgers kunnen enkel op gemeentelijk en europees niveau stemmen.

En los daarvan is het belachelijk om te zeggen dat het niet uitmaakt. Als wij een streng asiel beleid hebben dan kunnen ze hier misschien via een omweg geraken, maar dan zal het toch al via een omweg moeten. Door ons zwak asiel beleid zijn we veel te aantrekkelijk. Ik denk trouwens niet dat er veel landen zijn die een minder streng asiel beleid dan België voeren. De Nederlanders klagen bijvoorbeeld dat wij te snel mensen de Belgische nationaliteit geven waardoor ze dan ook naar Nederland kunnen komen wonen.

Het geven van de nationaliteit is trouwens niet het enige waarmee de asiel instellingen zich bezig houden. De opvang en repatriëring vallen hier ook onder. Als Vlaanderen bevoegd wordt de asiel zoekers op te vangen en te repatriëren kunnen we zelf kunnen beslissen hoeveel we daaraan uitgeven en hoe we te werk gaan. Als ze in het zuiden dan veel geld willen uitgeven aan hotels voor asielzoekers dan doen ze dat maar, maar dan moeten wij daar te minste niet meer voor meebetalen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be