Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 00:25   #1
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard De strafste uitspraken van Thyssen

Naar haar chatsessie van de VRT http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10/chatsessies

Citaat:
[Opmerking van weethetnognietweethetnogniet: ]
Dag Mevrouw, is het mogelijk om mij eens duidelijk te maken waarom ik voor CD&V zou stemmen, ik twijfel nog. Is het mogelijk om ook de taal van de mensen te spreken. Sommige politici goochelen graag met moeilijke woorden.
vrijdag 11 juni 2010 7:22 weethetnogniet
7:26

hallo, ik kan u ons programma hartelijk aanbevelen. cdenv wil een aantal grote hervormlingen doorvoeren, om het overheidsbudget gezond te maken, zodat we ook in de toekomst de pensioenen kunnen blijven betalen. wij willen ook onze economie sterker maken. want alleen dan komen er jobs bij, die we nodig hebben voor het inkomen van de mansen, die uiteraard graag hun levensstandaard bewaren; en we willen een staatshervorming, bevoegdheden overhevelen van federaal naar vlaanderen, om dat we zo beter oplossingen vinden voor de behoeften en vragen van de mensen.
We willen, maar er is geen haast bij (eerst moeten we nooit opgeven en ons staatsmanschap tonen, uit de crisis geraken, zien tegen 2015 dat er nog budgettaire problemen zijn, opnieuw tonen dat er nu belangrijkere thema's zijn dan een staatshervorming, en dan misschien als we eens tijd hebben tussen de soep en de koffie overgaan tot dat staatshervormingetje?)

Citaat:
[Opmerking van GeertGeert: ]
Mevrouw Thijssen de afgelopen 3 jaar is CD&V er niet in geslaagd BHV op te lossen of een staatshervorming door te voeren. Waarom denkt u nu wel te kunnen slagen en gaat het nog 3 jaar duren?
vrijdag 11 juni 2010 7:28 Geert
7:32

als het van ons afhangt niet. ik ben ervan overtuigd dat overleg de enige weg is opm oplossingen te vinden. al het andere (eenzijdig wil opleggen) heeft ook gefaald. ik heb erin geinvesteerd dat er nu een betere mentaliteit is om tot de onderhandelingstafel te komen. wij hebben niet aan opbod en gestook gedaan, en hopen dat we de sfeer gecreeerd hebben om nader tot elkaar te komen. ik geloo f erin, omdat elke staatshervoorming via dialoog tot stand gekomen is. de vier grote staatshervormingen waar wij de architect van waren, hebben ook tijd gevraagd, en zijn ook door akkorden tot stan d gekomen.
Zijn die niet indirect de aanleiding tot problemen als BHV?

Citaat:
[Opmerking van TT: ]
Hoe denkt u de Franstaligen aan de tafel te krijgen? Indien u eerst een regering vormt met de intentie om een staatshervorming in de komende jaren uit te voeren, welke garantie kunt u dan geven dat er ook effectief een hervorming komt. Wat belet de franstaligen om weer 3 jaar met onze voeten te spelen?
vrijdag 11 juni 2010 7:32 T
7:35

er zijn ook ten zuiden van de taalgrens partijen die een oplossing willen. dat hebben we in de verkiezingscampagne van drie jaar geleden nooit gehoord. bovendien is er veel voorbereidend werk gebeurd, en is er in de verhouding tussen de partijen geinvesteerd. daarom wil ik duidelijke afspraken, niet zomaar een paar losse vrijblijvende zinnen. en goede afspraken zullen ons naar een akkoord brengen. ons land heeft dat nodig. we moeten sterke regio s hebben in een hervormd belgie, willen we sociaal economisch in vorm blijven in tijden van globalisering. dat beseffen franstaligen nu ook.
Zou ze het over de corridor van Milquet hebben? Voor de rest hoor ik eerlijk gezegd gewoon dezelfde zaken als 3 jaar geleden: 'wij willen spreken'

Citaat:
[Opmerking van JanJan: ]
Wat stond in de nota Dehaene? Mag de Vlaamse burger weten tot welke toegevingen CD&V bereid was?
vrijdag 11 juni 2010 7:35 Jan
7:37

ik vertel graag wat de essentie van de nota was. dat er niet geraakt wordt aan de taalgrenzen, dat brussel niet uitgebreid wordt en dat de franse gemeenschap geen bevoegdheden uitoefent op het vlaams grondgebied. verder dat zowel het kiesarrondessement als het gerechtelijk arrondissement gesplitst wordt.
Vreemd dat ze niets over Leuven zegt, nog over waar dan precies het 'evenwicht tussen de Franstalige als de Vlaamse eisen' waren (het was een mooi evenwicht akkoord, zegden ze; waarom zegt ze niet wat voor de Franstaligen erin zat?)
Citaat:
[Opmerking van GuestGuest: ]
Waarom bent u zo tegen NVA? Zij doen toch niets verkeerd? Zij gaan eindelijk na zoveel jaar iets veranderen.
vrijdag 11 juni 2010 7:37 Guest

[Opmerking van Swoit DetsjeefSwoit Detsjeef: ]
Mevrouw Thyssen, hoe is het mogelijk dat u afgelopen weken zo negatief bent over N-VA, terwijl u met diezelfde partij zoete broodjes bakt in de Vlaamse regering?
vrijdag 11 juni 2010 7:37 Swoit Detsjeef

[Opmerking van RobRob: ]
CD&V had vroeger samen een kartel met NV-A, waarom is daar nu niets meer van te merken?
vrijdag 11 juni 2010 7:37 Rob

ik ben tegen niemand, ik verdedig alleen ons cdenv programma. en om dat t e doen is het belangrijk dat iedereen duidelijk zegt wat hij in petto heeft voor het land. voor ons is dit een grondige hervorming, budgettair, economi!sch en staatkundig. bij ons geen splitsing van het land, wel een sterk vlaanderen in een hervormd belgie.
Ik heb haar praktisch alleen nog maar horen inbeuken op De Wever, ofwel spreken over de voorbije 3 jaar. 'en dat ze oplossingen wil', is dat haar programma? Enkel oplossingen willen en afgeven op NVA?

Citaat:
[Opmerking van chrischris: ]
Hoe komt het dat cd&v de vlaamse standpunten inslikt en de Belgische kaart trekt? Huub Broers stemt met Voeren voor de N-Va! Het is allemaal N-Va die de klok slaat! Voor wie moet ik dan nog stemmen? Gaan we terug een afstraffing krijgen van de traditionele partijen of kunnen
vrijdag 11 juni 2010 7:40 chris
7:42

wij trekken helemaal onze vlaamse standpunten niet in. onze ambitie op het vlak van een staatshervorming is geen jota veranderd. we baseren ons op ons cdenv congres van kortrijk. wij willen het land evenwel hervormen, niet splitsen, zoals overigens 84 procent van de vlamingen dat vinden. wij staan aan hun kant. voor een sterk vlaanderen, in een hervormd belgie. dat hervormd belgie is voor alle vlamingen van belang, oa voor hun pensioen, voor hen veiligheid;
Is het niet, naast de eis om een staatshervorming, ook een eis om die staatshervorming zo snel mogelijk er te laten komen?

Citaat:
[Opmerking van ErikErik: ]
Mevrouw Thyssen, gelooft u dat er met Bart De Wever een federale regering te vormen valt?
vrijdag 11 juni 2010 7:44 Erik
7:48

aan erik, laat ons eerst de uitslag van de verkiezingen afwachten, dan zien wie met wie aan tafel kan om te onderhandelen, we zullen zien rond de tafel wie de verantwoordelijkheidszin aan de dag legt en in staat isiom tot een goed regeerakkoord te komen, met klare en duidelijke afspraken over een staatshervormeng;
Gelukkig hebben we dat laatste bij cd&v hun laatste regering(en) gezien; zowel qua klaarheid en duidelijkheid omtrent de staatshervorming werden we verwend door de cd&v.

Citaat:
[Opmerking van GuyGuy: ]
Waar gaat u als vrouwelijke premier het verschil maken?
vrijdag 11 juni 2010 7:48 Guy
7:49

aan guy, ik zal het verschil maken omdat ik een vrouw ben. het zal allicht een stijlverschil geven. maar dat kan heel belangrijk zijn in menselijke relaties. en die moeten goed zijn in een ploeg die voor een zware taak staat.
Als Thyssen faalt, hebben we Milquet als backup. Gelukkig.

Citaat:
[Opmerking van ericeric: ]
Mevr Thysen willen jullie een vermogensbelasting invoeren ?
vrijdag 11 juni 2010 7:55 eric
7:57

aan eric,
neen cdenv is geen voorstander van een vermogensbelasting. wij vinden dat, met registratierechten, suksessierechten en kadastraal inkomen , de mensen al genoeg betalen op niet gerealiseerd inkomen.en er moet nog kapitaal beschikbaar zijn om te investeren in de economie. bij ons dus geev vermogensbelasting. wel belastingen op inkomen, waarbij de zwaarste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. marianne
Vandelanotte zei daarnet op de VTM dat de CD&V (en OVLD) in een gesloten zitting nog een nieuwe belasting op spaargeld hebben goedgekeurd in april. Gelukkig willen ze ons nog verder belasten op ons inkomen.
gehuigert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be