![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het valt me op dat er amper een week passeert of er staat niet ergens een artikel (veelal zeer lovend) over Bridgerton in één of andere krant.
Wanneer iets (of dat nu een boek, film of serie is) dermate vaak besproken wordt, dan verlies ik in elk geval mijn interesse. Zo, dat moest ik even kwijt. Einde mededeling.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Charlo...nburg-Strelitz
De reeks zou losjes gebaseerd zijn op de mythe dat koningin Charlotte van Mecklenburg, echtgenote van koning George III, Afrikaanse genen zou hebben gehad. En dat allemaal omdat ze brede neusgaten en dikke lippen heeft op haar portretten. Degene die dat bedacht heeft was een verre voorouder van Egmond Codfried, de morosoof die vroeger veelvuldig postte op dit forum. Maar het promoten van de idee dat er adellijke zwarten bestonden helpt natuurlijk in het heruitvinden van de geschiedenis en kan nuttig zijn om een narratief te helpen opbouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits de Afrikaanse geschiedenis zo waanzinnig oninteressant is, is het blijkbaar noodzakelijk om te doen alsof Westerse, Europese, blanke geschiedenis ook hun geschiedenis is. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 maart 2021 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Kostuumdrama's laat ik sowieso links liggen.
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat Bridgerton moet en zal gepromoot worden. Er zal een sfeer heersen, waarbij mensen zich denken te moeten schamen als zij het nog niet gezien hebben ...
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Zoiets werkt bij mij dus averechts. Ik zal trouwens ook blij zijn als die Black History Month op zowel Netflix als Amazon Prime voorbij zal zijn. Als Morgan Freeman er zich ook aan ergert, wie ben ik om hem tegen te spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wist echter niet dat er zoiets was 'Black History Month'. Komt mij over als iets dat helemaal haar doel mist. Niet verwonderlijk dat Morgan Freeman (een intelligent man) zich daar aan ergert. Het is op zich ook beledigend eigenlijk, daar een bedrijf als Netflix/Amazon, 'zwarte geschiedenis' als iets apart/speciaal ziet en niet als (wat het eigenlijk is) 'geschiedenis' zonder meer op zich.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder meer een intelligent man, idd. Deze video dateert van 2009. Toen kon gezond verstand nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 1 maart 2021 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of we hier nu echt kunnen spreken van zwarte adel maar dit komt er wsl het dichtst bij. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2021 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |