![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gelukkig heb ik geen gezin, ze hebben mij buitengesmeten, dus geen schuldbemiddeling nodig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Genieten"? Die doen vast en zeker hun ogen toe en denken dan luidop "hmmm... schuldbemiddeling...".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het moet inderdaad een echt genot zijn, geholpen te worden door mensen, die nooit last hadden van enige pecuniaire tekorten, maar er wel alles vanaf weten om anderen voor te schrijven, hoe ze zich in zulke penibele omstandigheden moeten gedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Van genot kan je niet eten, ik noem dit triestig, gewoon het geloof in de toekomst is er schrikbarend op achteruit aan het gaan, sep2007 waren het er nog in de 50000 , nu +80000 en dat zijn belange niet alle gevallen er zijn veel mensen die geen hulp zoeken en gewoon verder schulden maken.
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Het probleem is dat alles maar steeds duurder word en dan heb ik het niet over de nieuwste plasma tv of gsm maar gewone noodzakelijk dingen zoals elektriciteit, water, gas of mazout voor onze verwarming, onze brandstof voor de wagen, voeding, onze bouwgrond, onze grondstoffen enz.
komt daarbij nog eens dat op heel wat zaken we nu extra milieu belastingen moeten betalen. En dit alles bijeen maakt dat onze uitgave factuur die laatste 10 jaar zo goed als verdubbeld is sinds de invoering van de euro. helaas kunnen we dit niet zeggen van ons nettoloon. onze brutolonen zijn wel degelijk goed meegestegen maar de staat zuigt elke euro uit ons brutoloontje om onze ziekelijk sociale zekerheid en ziekteverzekeringen te kunnen blijven betalen maar vooral om hun eigen zakken te vullen. met als gevolg dat we nu nog altijd evenveel per maand hebben als een dikke 10 tot zelfs 20 jaar terug. maar we mogen niet klagen volgens de werkgevers want allez nu we verdienen 1200 euro netto per maand daar moet ge toch mee rond komen hé! totdat ze zelf moeten rondkomen met zo weinig eurokes in dit opzicht lach ik mij kapot met die bankcrisis, die aandelen moesten gewoon als een pudding in mekaar zakken, laat het kapitalisme maar crashen dan gaan we misschien eens op zoek naar een milieuvriendelijk en sociaal gerechtvaardig economisch systeem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dat dus alles duurder wordt, klopt zeker niet. Verder wil ik er ook wel op wijzen dat, hoewel het inderdaad een dure tijd is (ook voor mij hoor), er een niet te onderschatten aantal mensen zijn die simpelweg geen budget kunnen beheren. Om de drie maand een nieuwe GSM, enkele keren per jaar op vakantie, twee auto's, voor 200 meter de auto nemen, DVD's kopen ipv te huren, een heleboel luxe-toestellen kopen op afbetaling en ik vergeet nog een aantal zaken... Dan kan ik het geloven dat sommige mensen het na een tijd moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als ze collectieve (schuldbemiddeling) krijgen (rechtbank eerste aanleg) dan wordt er een klein bedrag van hun inkomen afgehouden en moeten de deurwaarders akkoord gaan met dat bedrag. Na 5 jaar vervalt alle niet betaalde schuld en zijn die personen terug clean. Verwar dit niet met budgetbeheer wat een heel andere zaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat bedoelt U met politici die hun zakken vullen? Geef eens een paar voorbeeldjes... En laat ons maar hopen dat het kapitalisme niet crasht... We zouden wat gaan meemaken! (dat er lessen moeten getrokken worden uit deze crisis dat is een feit en dat zal gegarandeerd ook wel gebeuren)... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kwijtschelding van de schulden na vijf jaar gebeurt niet per definitie. Ook hiervoor is een uitspraak van de rechter nodig en die uitspraak zal er alleen komen voor de meest 'hopeloze gevallen' (wanneer de interest op de schulden bijvoorbeeld zo hoog is dat men nooit aan de afbetaling van de hoofdsom toekomt). Bovendien wordt die kwijtschelding pas vijf jaar na de uitspraak definitief. Budgetbeheer is gewoon een andere term voor schuldbemiddeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Lees vooral voor wie
http://www.ocmw.antwerpen.be/infobro...DGETBEHEER.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... Ze klagen dat de groenten en de benzine duur zijn en hun loon te laag ... Als ik me die levensstijl kon permitteren, zou ik beschaamd zijn te klagen over de prijzen van brood e.d.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|