![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 796.521 voorkeurstemmen in 2007. Nu mijdt hij, na een verschrikkelijk parcours van Vlaamse held tot Belgische toegever, de media en schuilt hij zelfs voor de media én de kiezer door in West-Vlaanderen te kruipen.
Men is wel vergeten dat er, voor Yves de Tsjeef HELAAS, cijfers zijn van de voorkeurstemmen binnen West-Vlaanderen. 212.684 met name. Wat denkt u? Zal de lafaard Yves, die een arme vrouw als Thyssen de kastanjes uit het vuur laat halen die score halen? Ongezien dat een premier zich zo opsluit... Dat hij maar snel de nieuwe Mark Eyskens wordt...
#2 |
Minister-President
|
![]() 101.830...
#3 |
Minister-President
|
![]() Waar Leterme in 2007 in West-Vlaanderen nog 212684 voorkeurstemmen haalde op de senaatslijst, haalt hij nu voor de kamer 101830 voorkeurstemmen; als dat geen serieuse pandoering is voor meneer 5 minuten politieke moed dan weet ik het ook niet meer... is meer dan 50 % minder.
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ehh?
Procentueel volgens inwoners per provincie haalt hij de hoogste scoren van allemaal... Serieus blijven he. Kartelstemmen gingen toen ook naar hem.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Tja maardan nog, meer dan 100 000 stemmen verschil vind k toch wel hééél veel hoor, in vergelijking met vorig jaar haalt hij amper 5000 stemmen meer toen hij lijstduwer was bij de opvolgers...
wat indd niet wegneemt dat hij een stemmenkanon blijft hé
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een correctere vergelijking zou diens resultaat nu zijn vergeleken met één jaar eerder bij de Vlaamse verkiezingen daar het daar over dezelfde kieskring (WVL) ging. |
|
![]() |