![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De koning kan nog niet met pensioen.
Het lijkt stom. Maar mijn mening is, met de uitslag van 13-6-2010, zal d’n Albert nog 4 jaar extra moeten doen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1tje denk ik meer.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel maar eens dat ie er vandaag het bijltje zou bij neerleggen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af wat zal gebeuren wanneer de koning komt te overlijden.
Dan moet Filip verschijnen in de kamer die gevuld zit met nationalisten. Wie durft de traditie voort zetten? |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval heeft de Vlaming overduidelijk Vlaams gestemd. Wanneer we de stemmen van VB en N-VA samen tellen davert de troon dat het bladgoud er af valt. De vraag is nu alleen, hoe oprecht is het N-VA en wat gaan ze met die fenomenale uitslag doen? Het is duidelijk dat een redelijk groot deel van de VB kiezers, vanwege het cordon, hun hoop gesteld hebben op het niet geketende N-VA wat dik te verwachten was. Alleen, gaat het N-VA die verzuchtingen voldoen of niet. Ze zal er in ieder geval mee moeten rekening houden dat haar fenomenale uitslag niet alleen te danken is aan N-VA kiezers maar ook voor een groot deel aan VB kiezers die voor de gelegenheid hun eieren in het N-VA mandje gelegd hebben. Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2010 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens niemand iets slechts toe natuurlijk, maar in het licht van deze draad dacht ik het volgende:
het ideale senario van de Vlaams-nasionalist: De nieuwe regering is al korte tijd gevormd, met Elio als eerste Jef. Fluppen den taaien den domme schiet nog eens een flater op politiek vlak, door ergens kommentaar op te geven, liefst regelrecht tegen de winkel van de Fr sossen in, .. bla bla .. Berten Bibber verneemt de flater en krijgt er een hartaanval van, hij overlijdt (nogmaals, ik wens het zelfs hem niet toe). En dan .... ??? Suggestie: Elio maakt Fluppen wijs dat het gepast is dat hij de funksie niet wenst op te nemen; het Weverke suggereert dat Stridje best geen kroning krijgt, het regentschap volstaat ... tot na de volgende verkiezingen, zodat de mensen zich kunnen uitspreken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |