![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Als ik even de coalitiekiezer hanteer :
http://www.standaard.be/extra/verkie...coalitiekiezer zie ik dat volgende situaties mogelijk zijn: Vlaams: NVA, SPA, CD&V (regering) + steun oppositie (alle andere) Franstalig: PS, Ecolo Als we er vanuit gaan dat de Vlaamse resoluties als basis gebruikt worden en alle Vlaamse partijen de grote staatshervorming steunen (vanuit regering en oppositie), dan is dit een perfecte tweederdemeerderheid en zijn Milquet en Maingain dus eigenlijk niet nodig... die toch eigenlijk het meeste Fransdol zijn... Als mogelijke toegevingen zie ik dat De Wever zal moeten instemmen met een aantal linkse maatregelen en het premierschap van Di Rupo, doch indien hij daarmee de grote staatshervorming en meer bevoegdheden voor Vlaanderen kan binnenhalen, zie ik hem eerder kiezen voor zijn Vlaamse dan voor zijn rechtse geaardheid...
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Indien de PS en Ecolo grote toegevingen willen doen in de lijn van de Vlaamse resoluties, dan zou het VB dit toch ook moeten meesteunen. Ik ken hun standpunten wel, maar meer autonomie is toch iets wat de V-partijen allemaal gemeen hebben. Zolang het compromis natuurlijk geen dingen omvat zoals aanhechting van randgemeentes en inschrijvingsrechten etc. Trouwens, het Brussels (rand)publiek kiest eerder MR/FDF. Niet echt de kiezers van Ecolo of PS.