![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Wat ik dan vreemd vind...Het is een wetsvoorstel van MR, door elk kamerlid, op twee na, goedgekeurd. En niemand roept in dit land dat het een racistisch, extreem-rechts wetsvoorstel is.Zes jaar terug toen het Vlaams Blok dit wetsvoorstel indiende, toen was dat wel nog extreem-rechts.(Terwijl een atheïstische, seculiere samenleving ooit een links thema was, ergens in de jaren '70)
En wat eveneens vreemd is; dat men B-H-V niet kon stemmen, zo klonk één van de veelgehoorde liedjes, want er is toch geen regering om het te bekrachtigen.Deze is gevallen, nietwaar. Is er die nu plots wel? Nu ja, het voorstel moet nog naar de senaat en waarschijnlijk zal toch iemand naar de RVS trekken en ligt deze wet hoe dan ook nog even in de koelkast. Maar...De Vlaamsgezinde partijen zouden voortaan beter ELK wetsvoorstel blokkeren, zolang B-H-V niet gesplitst is, ondanks de alarmbelprocedure en etc. Wat anders kunnen ze nog doen? Maar de NV-A, VB, LDD vormen geen eensgezind front.Integendeel.Dewever doet alles om zich te distantiëren van "fascist" De Winter en kan met Dedecker niet door dezelfde deur.(en niet vanwege hun corpulentie)... Maar zo een boerkaverbod, dat was zo broodnodig.Dan spreekt er niemand over "er is toch een crisis, hebben we niks beter te doen"?..Dat is alleen geldig voor communautaire Vlaamse eisen, natuurlijk. Boerkaverbod, dat hadden we zo dringend nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tuurlijk was het nodig. Nu kan het volk zich daar hees op staan roepen.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb in ieder geval nog nooit een boerka gezien in België.
Nu goed, beter voorkomen dan genezen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Elke week zit ik in Brussel. In Antwerpen kom ik zelden.
Tot over 5 jaar woonde ik in Koekelberg. En neen, nooit gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Correctie: zelden eentje gezien. In Duitsland kan je er niet meer naastkijken (zelfs in de kleine stadjes), maar in Brussel ben ik er nog maar één tegengekomen.
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Brussel af en toe, maar die zijn dan nog tamelijk gematigd. In die zin dat een vrouw in die toestand ongeveer 10 meter achter haar man moet lopen, en in deze gevallen liepen ze er duidelijk naast.
En ja wat verwacht je, dat ze in Duitsland nu nog iets durven zeggen op uiting van religie? ![]()
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 30 april 2010 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Quote mezelf;De Vlaamsgezinde partijen zouden voortaan beter ELK wetsvoorstel blokkeren tot de grondwet wordt nageleefd...De enige manier die hen nog rest.Ik zie geen andere manier meer.Als de Franstaligen B-H-V blokkeren, dan de Vlamingen al de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik heb tien jaar in antwerpen gewoond en kom er nog wekelijks. ik kom om de paar weken in brussel en in gent. ik bezoek daarentegen als goede moslim regelmatig de moskee en heb een nogal wat heel goede afghaanse vrienden. ook ik heb in belgië nog nooit een burqa gezien. de meeste van mijn afghaanse (en turkse, irakese, pakistaanse, hollandse franse en zelfs belgische) vrienden vinden het overigens verbijsterend dat, terwijl heel de planeet in de diepste crisis sinds mensenheugenis zit, ons parlement een heel circus opvoert over BHV en burqa's. vrede, redwasp vrede, redwasp
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat doen de Turkse, Irakeense, Pakistaanse overheden aan de "diepste crisis sinds mensenheugenis" ![]() "war" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het VB was de boodschapper die de islamisering en overaanbod aan migranten aankloeg, terwijl de invoerders van het multi-cultureel model en de pamperaars van de allochtonen en moslims net diegenen zijn die nu met dat wetsvoorstel afkomen.En ze hadden het eerder gedaan,moest er geen VB zijn geweest. Hilarisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Mijn eerste ervaring met een Burka:
Ik was in een Duits pretpark, lekker genieten van alle attracties, net zoals alle andere mensen daar. En plots zag ik een wezen, volledig in het zwart gehuld. Een gietzwart kleed van kop tot teen, met een klein, tevens zwart, raampje met gaatjes voor de ogen. En als toppunt zwarte handschoenen wat op mij nog het meeste indruk maakte. 25 graden, volle zon, en dan zwarte handschoenen. ( vrijheid..., anyone? ) Als je zoiets ziet, dan moet je toch even gaan nadenken of dát is wat we willen in onze straten. Ik had nog nooit zoiets onmenselijk gezien, iets dat zo ver van de realiteit ligt. ( en dat in een pretpark ![]() Ik ben blij, Atheïst zijnde, dat de wet er is.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 30 april 2010 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Moeilijkheid is eerder praktisch, namelijk de onherkenbaarheid door 't dragen van de burqa.
Problemen met de hidjab heb ik niet zozeer. Mits het vrijwillig gebeurd en niet door groepsdruk of andere dwang van buitenaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Telt Allah als "andere dwang van buitenaf" ?
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Goede opmerking.
Hangt natuurlijk af van de relatie tot God bij de particuliere moslim. Het is echter een dwang die transcendent is, en geen sociale dwang. Aan die laatste valt iets te verhelpen/af te keuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat men altijd vergeet is dit: Moslim-vrouwen kiezen niet voor hun hijab of burka voor het comfort ervan. Nee, ze kiezen het omdat ze denken dat Allah het zo wil. Kiezen ze er dan zelf voor? Of zijn ze enkel slachtoffer van de staat van geloof waarin ze zich per ongeluk bevinden? Wat mij betreft, gesteund door de wetenschap, is het alles behalve een vrije keuze. Je kiest niet om te geloven in Allah, Zeus of Buddha. Mensen die "geloven", die denken "dat het écht zo is". Die bevinden zich in een staat van geloof dat wij in het Westen niet meer kennen, want wij zijn het Christendom ontgroeid. Al wie zegt dat het een vrije keuze is, heeft geen idee waar hij / zij over spreekt. Als je hierover twijfelt, doe dan de test: Probeer eens om voor het komend weekend of een komende weekdag te kiezen om te geloven in een bepaald iets. Dat kán je toch niet... Je kiest er toch niet voor om te geloven dat de aarde rond is of plat. Je gelooft gewoon dat de aarde rond is of plat, en that's it. Je kan hoogstens concluderen of je A of B gelooft. Maar je kan niet op commando in B geloven op het moment dat je in A gelooft. Dus wat betekent dit concreet voor Moslimvrouwen en hun kleed? Dat zij slachtoffer zijn van een vals verspreide kennis, en zij dragen er de negatieve vrijheidsbeperkende gevolgen van. Al wie opkomt voor "vrijheid van het individu", kan hier best misschien eerst eens even bij stilstaan. Wat leidt tot de hoogste vrijheid van het individu? De Moslims die in België binnenkomen rustig laten doen en die hun "geloofswereld respecteren" ( met andere woorden: hen niet in de weg lopen ) Of de Moslims die in België binnenkomen, net te vragen om zich aan te passen aan onze Westerse gewoonten en hen dus niet ontwijken en de rode lopers dus niet uitrollen. Sommige linkse individuen zijn echt kortzichtig en kijken maar zover dat hun neus lang is en redeneren: "Geloof dat verschilt van persoon tot persoon: leef en laat leven. Respecteer elkaar. Laat de Moslims geloven wat ze willen." Ze hebben gelijk, op dit niveau bekeken. Maar dit is te oppervlakkig, kortzichtig, en naïef, want je kan het ook een niveau dieper bekijken. Maar dan treedt je de wereld binnen van de psychologie, neurologie, wetenschap, etc... en dan is het niet meer in die 3 simpele zinnen uit te leggen. De conclusie is ook alles behalve hetzelfde. Dat is de kern van het probleem in de meningsverschillen tussen de Linkse Moslim-beschermers en Linkse Moslim-critici.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 30 april 2010 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |