Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2010, 09:16   #1
giserke
Banneling

Standaard De ene volksfiguur na de andere gaat er vantussen uit.

't zijn triestige tijden. De ene volksfiguur na de andere gaat er vantussen uit.

Lucy Loes

Bobbejaan Schoepen

Nonkel Bob

En dat is wel de belangrijkste:

Ramses Shafie
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 17:45   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Enkel Lucy Loes was een volksfiguur, de anderen niet.

Nonkel Bob was een TV-figuur en zanger, Bobbejaan Schoepen een multimiljonair/zanger en Ramses Shaffy was één van de grote Nederlandstalige zangers.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:35   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Zolang er volksfiguren zijn zullen er volksfiguren vantussen gaan.
Volksfiguren hebben ook het eeuwig leven niet.

Vroeg of laat zullen we dus ook van Tom Waes verlost geraken ja.
Als dat een troost mag zijn.
Oud 19 juni 2010, 01:19   #4
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Enkel Lucy Loes was een volksfiguur, de anderen niet.

Nonkel Bob was een TV-figuur en zanger, Bobbejaan Schoepen een multimiljonair/zanger en Ramses Shaffy was één van de grote Nederlandstalige zangers.
Nonkel Bob was op TV, toch is het een volksfiguur voor kinderen die die periode hebben meegemaakt.

Bobbejaan was zeer zeker een volksfiguur. Dat hij miljonair is, is juist maar dat was na zijn periode dat hij met zijn circus rondtrok door honderden Vlaamse gemeenten. Ik hoor mijn moeder nog vertellen dat hij met zijn paard letterlijk in het café op de gemeente binnenstapte om reclame te maken voor zijn show in zijn circus. Mensen die dit meemaakten is dit verdomd goed bijgebleven. Dit was ver voor zijn succes als mediafiguur.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 08:59   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Ramses Shafie
Zo belangrijk dat je er niet eens in slaagt zijn naam correct te schrijven...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 10:23   #6
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

positief nieuws... gisteren gehoord dat de Grote Bruggeling Benny Scott alsnog zou denken aan een comeback!

En, de man die 7 talen kent, the Voice of Europe, Eddy le chevalier Wally himself treedt zaterdagavond 26 juni gratis op in Wetteren bij Gent, samen met zijn danseresjes.

Allen daarheen dus voor ook hij doodstuikt, de man is ook al in in de tachtig dacht ik.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 10:37   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
En, de man die 7 talen kent, the Voice of Europe, Eddy le chevalier Wally himself treedt zaterdagavond 26 juni gratis op in Wetteren bij Gent, samen met zijn danseresjes.

Allen daarheen dus voor ook hij doodstuikt, de man is ook al in in de tachtig dacht ik.
Hij is 77. In de laatste Voorspel-De-Doden-wedstrijd (2009) - hét referentiepunt voor dit soort kwesties - stond hij vijfde.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 12:22   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zolang er volksfiguren zijn zullen er volksfiguren vantussen gaan.
Volksfiguren hebben ook het eeuwig leven niet.

Vroeg of laat zullen we dus ook van Tom Waes verlost geraken ja.
Als dat een troost mag zijn
.
Het feit dat Willy Sommers en compagnie over het Dos Cervezas-liedje klagen, zegt meer over hun kleingeestigheid dan iets anders. "Dos Cervezas" is gewoon een flauwe grap dat een hit geworden is. Geen probleem ermee!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 12:26   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
positief nieuws... gisteren gehoord dat de Grote Bruggeling Benny Scott alsnog zou denken aan een comeback!

Mij verplaatsen voor Eddy Wally? Zelfs niet in droom!
Oud 19 juni 2010, 12:37   #10
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het feit dat Willy Sommers en compagnie over het Dos Cervezas-liedje klagen, zegt meer over hun kleingeestigheid dan iets anders. "Dos Cervezas" is gewoon een flauwe grap dat een hit geworden is. Geen probleem ermee!
Het pleit voor Sommers dat hij het lef heeft te stellen dat in een ontwikkeld land flauwe grappen geen hits behoren te zijn. Het is nochtans zijn eigen televisieprogramma dat de culturele lat almaar lager heeft gelegd, tot iedere hele of halve gare erover kan door simpelweg zijn voet op te heffen.
Oud 19 juni 2010, 12:48   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=6jHdP...ext=1&index=14
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 13:22   #12
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het pleit voor Sommers dat hij het lef heeft te stellen dat in een ontwikkeld land flauwe grappen geen hits behoren te zijn. Het is nochtans zijn eigen televisieprogramma dat de culturele lat almaar lager heeft gelegd, tot iedere hele of halve gare erover kan door simpelweg zijn voet op te heffen.
"Tien om te Zien"? Ik relativeer. Met Clouseau, Isabelle A. en pakweg De Kreuners heb ik helemaal geen probleem, hoor. Zelfs met een groep zoals K3 heb ik geen probleem : OK, het is voor de kindjes gericht maar voor het doelpubliek vind ik het geslaagd. Maar al die Steeno, Sommers, Vally, Lynn toestanden kunnen ze bewaren : ik heb ze niet nodig!
Oud 19 juni 2010, 13:26   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niets tegen den Bart!
Oud 19 juni 2010, 14:01   #14
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
't zijn triestige tijden. De ene volksfiguur na de andere gaat er vantussen uit.

Lucy Loes

Bobbejaan Schoepen

Nonkel Bob

Ramses Shafie

Er is inderdaad een tijd van komen en gaan.Daar is nog niet aan geprutst.
Gelukkig dat dit voor iedere sterveling zo is,en dit niet kan afgekocht worden met geld.Natuurlijk hopen we,dat iedereen zo lang mogelijk mag blijven leven als het mogelijk is.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 14:11   #15
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Standaard

Jammer... hoog tijd om daar verandering in te brengen, wens ik de heren wetenschappers toe.

Hoe heerlijk zou het zijn, mochten sommigen (en enkel enige uitverkorenen) 200 jaar of ouder mogen worden.

Ik denk maar aan Jos Ghysen, Mark Eyskens, Jacques Vermeire, Erik Van Neygen en (wijlen) Paul Vanden Boeynants. Ons Belgenland zou dan een Heerlijkheid zijn, waar geen rijstpap en geen gouden lepels kunnen aan tippen.
Oud 19 juni 2010, 14:29   #16
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard De ene volksfiguur na de andere,gaat heen.

Citaat:
Jammer... hoog tijd om daar verandering in te brengen, wens ik de heren wetenschappers toe.

Hoe heerlijk zou het zijn, mochten sommigen (en enkel enige uitverkorenen) 200 jaar of ouder mogen worden.

Ik denk maar aan Jos Ghysen, Mark Eyskens, Jacques Vermeire, Erik Van Neygen en (wijlen) Paul Vanden Boeynants. Ons Belgenland zou dan een Heerlijkheid zijn, waar geen rijstpap en geen gouden lepels kunnen aan tippen.

En waarom zouden dan maar"enkele uitverkorenen" mogen ouder worden?
Iedereen gelijk voor de wet,zou ik zeggen,fien
En wie bepaalt wie de uitverkorenen zijn???
De wetenschap gaat inderdaad vooruit,maar het zal toch niet meer voor onze generatie zijn,dat ze er 200 jaar van zullen maken,denk ik,en of het héérlijk zou zijn,de 200 te bereiken???Daar heb ik zo mijn twijfels over..."Maar alles is mogelijk,als je er in blijft geloven ",bestaat er daar geen mooi latijnse
gezegde voor,dat ik nog ergens gehoord heb in de politiek???
Oud 19 juni 2010, 14:54   #17
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Standaard

Nee, geen égalitarisme! Ik zou zeggen logischerwijs zouden enkel de rijken en machtigen zo oud mogen worden. Maar ik hou niet meer zo van die logica, het wordt me wat te saai en te voorspelbaar.

Wie bepaalt de uitverkorenen? Ik, voor zolang ik leef, dat lijkt me een goed idee. Wees gerust, mezelf zou ik niet kiezen. Maar waarschijnlijk zal ik democratisch gezien de minderheid blijken. We kunnen het lot laten beslissen en er gewoon 10 uitloten, waar er toch ook een soort kiesdrempel nodig is me dunkt, omdat toch voornamelijk mediafiguren zouden mogen meespelen aan dit verhaal. Laat ons zeggen, ten minste 5000 hits op Google, lijkt me redelijk, niet?

Zou het niet prachtig zijn, mochten onze achterkleinkinderen evenveel kunnen genieten van Mark Eyskens als wij dat nu doen?
Oud 19 juni 2010, 15:09   #18
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nee, geen égalitarisme! Ik zou zeggen logischerwijs zouden enkel de rijken en machtigen zo oud mogen worden. Maar ik hou niet meer zo van die logica, het wordt me wat te saai en te voorspelbaar.

Wie bepaalt de uitverkorenen? Ik, voor zolang ik leef, dat lijkt me een goed idee. Wees gerust, mezelf zou ik niet kiezen. Maar waarschijnlijk zal ik democratisch gezien de minderheid blijken. We kunnen het lot laten beslissen en er gewoon 10 uitloten, waar er toch ook een soort kiesdrempel nodig is me dunkt, omdat toch voornamelijk mediafiguren zouden mogen meespelen aan dit verhaal. Laat ons zeggen, ten minste 5000 hits op Google, lijkt me redelijk, niet?

Zou het niet prachtig zijn, mochten onze achterkleinkinderen evenveel kunnen genieten van Mark Eyskens als wij dat nu doen?

5OOO hits op Google???wie gaat dat allemaal lezen???Lijkt me weinig redelijk,maar ja,wie ben ik om dat te zeggen,nietwaar???

Zou niet weten waar onze achterkleinkinderen écht van zullen genieten,als ze er zijn.Ikzelf leef van dag tot dag.Ik zou zeggen:"Schep de dag en vlieg er door..."Dat vliegen wordt wel eens kruipen,maar het voornaamste is,dat het ER DOOR is.En genieten van elk ogenblik dat ons gegeven is,voor onszelf,en in dienst van de anderen.Dat is de opdracht...
Oud 19 juni 2010, 15:17   #19
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Standaard

Ik denk het antwoord gevonden te hebben voor wie eigenlijk recht zou hebben op 200 jaar of meer te worden: de hoge adel, met name het Belgische koningshuis (en de aangetrouwden).

We zouden kunnen beginnen met Albert, zodat die nog een vijftig jaar doorkan, dan schakelen we Filip in voor de komende honderdvijftig jaar, of misschien wel langer. Wat een vreugde! Juicht!
Oud 19 juni 2010, 15:28   #20
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ze worden godzijdank ook nauwelijks vervangen. De "volksfiguur" sterft uit. Wie vormen de jonge lichting der volksfiguren? Ik zie ze niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be