Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2010, 19:10   #1
Cdude
Banneling

Standaard 1 Triljoen

Net gehoord dat met NU de kaap van 1TRILLION USD is gepasseerd.
De 1 trillioen vraag is : wereldvrede of werelddominantie.
Citaat:
The United States continues to lead the world in defence spending, according to a new report released Thursday by the Centre for Arms Control and Non-Proliferation, a U.S.-based non-partisan research organisation.

In fact, the U.S outspends Russia, the next highest spender, by more than 800 percent.

In 2008, the most recent year for which figures are available, the U.S. expenditure was 696.3 billion dollars, followed by Russia's 86 billion and China's 83.5 billion.

The U.S. defence budget is 15 times that of Japan, 47 times that of Israel, and nearly 73 times that of Iran.
Not only does U.S. spending dwarf that of other nations, but it has also grown in recent years.

The budget for fiscal year 2011 is 720 billion dollars, up 67 percent from 2001's 432 billion, accounting for inflation.
In a recent speech to the U.S. Navy League, U.S. Secretary of Defence Robert Gates pointed out examples of the effects of his country's disproportionate spending.

The U.S. Navy can carry twice as many aircrafts at sea as the rest of the world put together, he said, and the navy's overall power is estimated to exceed that of the next 13 most powerful navies combined.

This extreme dominance exists in all branches of the armed forces.

It is notable in the Centre for Arms Control and Non-Proliferation's report that, while China and Russia are big spenders, defence spending comes overwhelmingly from the Western industrialised world.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 19:25   #2
Charly DGP
Vreemdeling

Standaard

Ik wil het eigenlijk zelf niet weten. Waren zij er niet geweest, zowel in 14-18 als in 40-45 dan hadden wij er nu niet geweest, of in omstandigheden waaraan ik liever niet denk.
Dus ja, omm politie agent loopt ook wel met een pistool rond, om ons te beschermen.
Wanneer het geweld, in een democratie, geen monopolie van een regering is, vervalt men in anarchie.
Charly DGP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 19:49   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Nee, zo zie ik dat niet. Ik vind het ronduit shocking. En dit in een wereld anno 2010.
We hollen hard achteruit terug naar de Middeleeuwen. Een meer fenomenale vorm van oorlogshitsing kan ik me niet voorstellen.

De vraag is natuurlijk wat de VS denkt te bereiken. het is een bijna niet te ontkennen feit dat de VS op een nieuwe wereldoorlog aanstuurt.
Oud 20 juni 2010, 19:54   #4
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charly DGP Bekijk bericht
Ik wil het eigenlijk zelf niet weten. Waren zij er niet geweest, zowel in 14-18 als in 40-45 dan hadden wij er nu niet geweest, of in omstandigheden waaraan ik liever niet denk.
Dus ja, omm politie agent loopt ook wel met een pistool rond, om ons te beschermen.
Wanneer het geweld, in een democratie, geen monopolie van een regering is, vervalt men in anarchie.
Een land dat bestuurd wordt door mensen die enkel uit zijn om hun PERSOONLIJKE belangen (belangen wapenhandel) te behartigen en blind blijft voor de noden van zijn volk, kan na een tijdje wel eens tot de vaststelling komen dat zijn burgers zichzelf gaan beschermen tegen de overheid.
Oud 20 juni 2010, 19:56   #5
Charly DGP
Vreemdeling

Standaard

Voorbeeld?
Oud 20 juni 2010, 19:57   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Net gehoord dat met NU de kaap van 1TRILLION USD is gepasseerd.
De 1 trillioen vraag is : wereldvrede of werelddominantie.
Citaat:
The United States continues to lead the world in defence spending, according to a new report released Thursday by the Centre for Arms Control and Non-Proliferation, a U.S.-based non-partisan research organisation.

In fact, the U.S outspends Russia, the next highest spender, by more than 800 percent.

In 2008, the most recent year for which figures are available, the U.S. expenditure was 696.3 billion dollars, followed by Russia's 86 billion and China's 83.5 billion.

The U.S. defence budget is 15 times that of Japan, 47 times that of Israel, and nearly 73 times that of Iran.
Not only does U.S. spending dwarf that of other nations, but it has also grown in recent years.

The budget for fiscal year 2011 is 720 billion dollars, up 67 percent from 2001's 432 billion, accounting for inflation.
In a recent speech to the U.S. Navy League, U.S. Secretary of Defence Robert Gates pointed out examples of the effects of his country's disproportionate spending.

The U.S. Navy can carry twice as many aircrafts at sea as the rest of the world put together, he said, and the navy's overall power is estimated to exceed that of the next 13 most powerful navies combined.

This extreme dominance exists in all branches of the armed forces.

It is notable in the Centre for Arms Control and Non-Proliferation's report that, while China and Russia are big spenders, defence spending comes overwhelmingly from the Western industrialised world.
Geen echt nieuws, gewoon een voorzienbare evolutie want ze waren ruim op die weg: Stieglitz, The three trillion dollar war

Guess what? Uiteindelijk betalen we daar allemaal mee aan.

Inmiddels:

Millions more trust into poverty

En lees dit (en kijk naar de datum!):

The Trillion-Dollar Defense Budget Is Already Here
March 15, 2007

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2010 om 20:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 20:00   #7
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeeld?
G.doubleyou
Oud 20 juni 2010, 20:01   #8
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Nog erger dan erg dus.

God save us from crazy America.
Oud 20 juni 2010, 20:11   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever de VS dan een hoop schapen herders welke de sharia overal willen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 20:11   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een land dat bestuurd wordt door mensen die enkel uit zijn om hun PERSOONLIJKE belangen (belangen wapenhandel) te behartigen en blind blijft voor de noden van zijn volk, kan na een tijdje wel eens tot de vaststelling komen dat zijn burgers zichzelf gaan beschermen tegen de overheid.
Propaganda! AFGEZAAGD!
Oud 20 juni 2010, 20:12   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Nog erger dan erg dus.

Maak er dan "me" van e, of spreek je voor iedereen tegenwoordig?
Oud 20 juni 2010, 20:13   #12
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeeld?
Mag jij nu eens ZELF opzoeken.

Je hebt dezelfde middelen. Althans op technologisch gebied. Dat je op Mars leefde tijdens Bush is mijn probleem niet.
Oud 20 juni 2010, 20:17   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Propaganda! AFGEZAAGD!
WAARHEID , BEWEZEN, INKOMSTEN CHENEY EN RUMSFELD OPENBAAR
Citaat:
The company has become the object of several controversies involving the 2003 Iraq War and the company's ties to Former U.S. Vice President Dick Cheney. Cheney retired from the company during the 2000 U.S. presidential election campaign with a severance package worth $36 million.[40] As of 2004, he had received $398,548 in deferred compensation from Halliburton while Vice President.[41] Cheney was chairman and CEO of Halliburton Company from 1995 to 2000 and has received stock options from Halliburton.[42]
Bunnatine Greenhouse, a civil servant with 20 years of contracting experience, had complained to Army officials on numerous occasions that Halliburton had been unlawfully receiving special treatment for work in Iraq, Kuwait and the Balkans. Criminal investigations were opened by the U.S. Justice Department, the Federal Bureau of Investigation (FBI) and the Pentagon's inspector general.
In one of Greenhouse's supposed examples of abuse, he said that military auditors caught Halliburton overcharging the Pentagon for fuel deliveries into Iraq. She also complained that Defense Secretary Donald Rumsfeld's office took control of every aspect of Halliburton's $7 billion Iraqi oil/infrastructure contract. After her testimony, Greenhouse was demoted for poor performance.
Oud 20 juni 2010, 20:22   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WAARHEID , BEWEZEN, INKOMSTEN CHENEY EN RUMSFELD OPENBAAR
Nee, propaganda.
Oud 20 juni 2010, 20:26   #15
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, propaganda.
Facts and figures, weerleg ze maar TROLL

Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juni 2010 om 20:27.
Oud 20 juni 2010, 20:30   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog erger dan erg dus.

Citaat:
Liever de VS dan een hoop schapen herders welke de sharia overal willen.
We had it coming.
Goed schrik van Al Qaeda (een CIA-creatie!) na enkele aanslagen, veel media-hype, en de schaapjes liepen zo in de muil van de wolf.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2010 om 20:32.
Oud 20 juni 2010, 20:32   #17
Charly DGP
Vreemdeling

Standaard

Zie je wel, wanneer ik een vraag stel, praktisch of een vraag om een bewering te staven, verval je gewoon, bij gebrek aan argumenten in groifheid. Inderdaad, ik ben pro usa, en met al de gebreken die ze hebben, liever zij dan iran of cuba of een ander van die heldervelichte geesten.
Oud 20 juni 2010, 20:35   #18
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog erger dan erg dus.

absoluut akkoord ! de joodse zionisten hebben het voorlopig nog voor het zeggen in de government van de US en sturen desnoods aan op wo III voor israelische belangen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 20:39   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Facts and figures, weerleg ze maar TROLL
Ik doe niet mee aan kinderspelletjes.
Oud 20 juni 2010, 20:39   #20
Charly DGP
Vreemdeling

Standaard

ter info, niet alle joden zijn zionisten, en niet alle zionisten zijn joden.
Algemene kultuur wat bijschaven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be