![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laten we de overbevolkingsmythe eens deconstrueren en dan de ware schuldigen voor de ecologische rampen op deze planeet aanwijzen.
Zullen we? Of hebben jullie schrik?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het, kapitalisme is foei.
Maar om te stellen dat 30 willekeurige Afrikanen gelijk zijn aan 1 willekeurige VS burger, da's echt wel racistisch nietwaar.
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=19 Maar ik wil er hier nog wel één vraag uitlichten: Pleiten voor gedwongen sterilisatie lijkt me erg op praktijken die onder meer door de nazi's werden toegepast, een groep waarvan ik steeds dacht dat je je er niet wilde mee vereenzelvigen. Klopt dit of klopt dit niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie praat hier over "steriliseren" ?
![]() Waarom zouden "bevolkingsbeperking" en "sterilisatie" synoniem moeten zijn? Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2010 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de Amerikanen vooral zichzelf aan het steriliseren zijn. Dat land verdient in z'n geheel de Darwin Award.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kzou zeggen: wil je de wereld verbeteren, begin met jezelf!
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er bijna 7 miljard mensen op aarde rondlopen en al die mensen hadden de ecologische voetafdruk van de armste Afrikaan, dan was er waarschijnlijk ook geen ecologische ramp. Dus overconsumptie is het probleem. Maar het correcte antwoord is dat overbevolking en overconsumptie een tweelingprobleem is. Het product B x C is evenredig met de milieuimpact. Er zijn te veel mensen die te veel consumeren. Zie ook http://stijnbruers.wordpress.com/201...amma-van-deep/ of http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Ge gaat ervan uit dat 5 miljard niet-Amerikanen eigenlijk toch heimelijk al Amerikaan zijn en dat spoedig wel zullen worden, en dat we dus moeten voorkomen dat ze zich voortplanten... Da's toch een gigantische kemel? Een Afrikaan die maniok plant en 10 kinderen heeft is een Afrikaan die maniok plant en 10 kinderen heeft. Da's dus niet een Amerikaan-in-spe die 10 kinderen heeft en binnenkort hamburgers eet. De wereld zit zo niet in mekaar.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 juni 2010 om 00:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wegen Afrikanen niet op het klimaat en het milieu. Hoe zouden ze dat moeten doen vanuit hun hutjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Afrikanen die emigreren, zijn dat toevallig de grootste milieuliefhebbers en ideale Greenpeace/Agalav adepten in de vieze vuile kapitalistische wereld?
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat je bedoelt met "voorkomen dat ze zich voortplanten". Dat klinkt alsof ik zou willen dat de Afrikanen stoppen met zich voort te planten. Citaat:
Welnu, In Afrika zijn er veel meer ongewenste zwangerschappen dan in Belgie. Met een eenvoudige investering kun je in Afrika makkelijker 10 geboortes voorkomen (zonder dat mensen upset geraken, want het gaat over vrijwillige gezinsplanning en het voorkomen van ongewenste zwangerschappen), dan het voorkomen van 1 geboorte in Belgie. In Belgie is het vruchtbaarheidscijfer 1,6, in Niger bijna 7. Dat is een groot verschil. In Niger is dus veel meer potentieel voor vrijwillige gezinsplanningsmaatregelen. Vandaar dat het toch efficient is om ook te investeren in gezinsplanning in Afrika. Niet enkel efficient voor het milieu, maar ook voor mensenrechten. Overigens: zolang het vruchtbaarheidscijfer hoger ligt dan 2,1 is het ecologisch onduurzaam, want dan zou de bevolking eindeloos aangroeien (wat niet kan) of zou het sterftecijfer stijgen (wat niet ethisch is). Dus zowiezo moet men nog werk maken van gezinsplanning, want momenteel is het wereldgemiddelde vruchtbaarheidscijfer 2,6, en dat is groter dan 2,1. Verder heb je nog het feit dat vele Afrikanen een te lage voetafdruk hebben voor een gelukkig leven. Dus die hun voetafdruk zou nog mogen stijgen vanuit sociaal oogpunt. Maar dat wordt moeilijk als die telkens 7 kinderen hebben.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
kinderen/persoon mag hebben? ![]() Ik bouw even een theoretisch model op je stelling van 10 kinderen/afrikaan Een vertienvoudiging/generatie dus. Ik neem nog aan dat je 10 kinderen/koppel bedoeld, hetgeen nog altijd een vervijfvoudiging/generatie is. Ik zal zelfs de grootverbruikers even uit de weg ruimen zodat enkel de 4 miljard armen overblijven. Als we aannemen dat de 10 kinderen geboren worden binnen de dertig jaar en we willen elke nieuwe generatie natuurlijk dezelfde rechten op voortplanting gunnen, krijgen we de volgende evolutie. 2010: 4 miljard mensen 2040: 20 miljard mensen 2070: 100 miljard mensen 2100: 500 miljard mensen Misschien zie zelfs jij in dat dergelijke evolutie niet haalbaar is voor zelfs de meest milieuvriendelijke afrikaan (of wat dan ook) die je maar tevoorschijn kan toveren. Uit voorgaande zou op z’n minst moeten blijken dat je stelling dat 10 kinderen/afrikaan op z’n zachtst gezegd nogal ondoordacht is, tenzij je er een sadistisch genoegen in schept om zo veel mogelijk mensen in de miserie te storten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik verdedig dus ook niet zij die zich gaan moeien met Afrikanen en hen wil gaan verbieden kinderen te maken. Waar moeit ge u mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Waar haal je dat idee vandaan? In welk boekje heb je dat gelezen?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Elk jaar worden 80 miljoen vrouwen onvoorzien of ongewenst zwanger. (UNFPA) Ongeveer 41% van de zwangerschappen wereldwijd is ongewenst (All Party Parliamentary Group on Population Development and Reproductive Health. Return of the Population Growth Factor: Its Impacts on the Millenium Development Goals. HMSO, London, 2007.) Ik heb zelfs eens in Benin de test gedaan, door aan vrouwen ginds te vragen hoeveel kinderen ze wensen en hoeveel kinderen een ideaal gezin heeft. Geen enkele vrouw antwoordde meer dan 4 kinderen. Nochtans ligt het vruchtbaarheidscijfer er op ongeveer 6 kinderen per vrouw.
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() je kunt een artikel met refs lezen op
http://stijnbruers.wordpress.com/201...itieke-agenda/
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht hun voortplantingsgedrag geen impact hebben op ons eigen leven zou je kunnen spreken over moeien. Nu is het slechts opkomen voor je eigen (en het algemeen) belang. Iets waar volgens mij helemaal niets mis mee is. |
|
![]() |
![]() |