Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat deze generatie journalisten zijn stiel niet kent?
ja 10 100,00%
nee 0 0%
geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 12:10   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard De huidige generatie journalisten is onderontwikkeld

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100709_049

(...)
PS-voorzitter Elio Di Rupo begint maandag met gesprekken met andere partijen om te kijken wie eventueel in een regergin wil stappen.
(...)
De PS-voorzitter zegt dat ht nu zijn taak als preformateur is 'deze eerste basis uit te breiden en grondig te onderzoeken'.
(...)
Een oplossing voor bijvoorbeeld B-H-V is mogelijk, zie Di Rupo, maar hij beseft dat het niet gemakkelijk zijn.
---------------------

Ik schrijf hier ook wel eens een schrijffout. Ik ben ook niet perfect. Maar ik verdien hier wel mijn boterham niet mee.

Maar het kan nog erger: er wordt tegenwoordig nauwelijks aandacht besteedt aan het controleren van de berichten: een productiehuis die voor de grap berichten rondstrooit, wordt door iedereen geloofd.

Wat vindt u van deze generatie journalisten? Zijn die nu dé opiniemakers van vandaag? Arm Vlaanderen...
Oud 9 juli 2010, 14:16   #2
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

De huidige generaties journalisten zijn inderdaad niet goed meer, maar zijn een kind van hun tijd.

Kwantiteit (en winst maken) gaat boven kwaliteit. Wat mij betreft zou er een staatskrant mogen komen (waar er geen politieke benoemingen zijn, juist in handen en gesubsidieerd door de overheid) waarbij de nadruk komt op kwaliteit.

Een soort vrt in de kranten.

Ik vraag mij trouwens af waarom we zoveel kranten hebben, de gentenaar, de standaard en het nieuwsblad (en vroeger het volk) bvb. berichten allemaal letterlijk hetzelfde artikel. Het enige verschil zijn hun opiniestukken en reclames (en regionaal/sport nieuws)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 9 juli 2010 om 14:17.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 14:53   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Journalisten moeten de berichten doorgeven zoals de zaken zich afspelen en niet volgens hun persoonlijke politieke wensen of die van hun broodheren.
Misschien is dat nooit volledig zo geweest maar nu is het weer slechter aan het gaan...
Volgens sommigen staan er maar twee zaken meer in de krant waar je zeker van bent dat het juist is: de prijs en de dag.
"Onderontwikkeld" is wellicht niet de juiste term. Niet onbevooroordeeld zou er al dichter bij zitten. Laat de lezer maar zelf zijn opinie vormen. Dat ze wat "bijsturen" in andere bijkomende artikelen over hetzelfde onderwerp moet kunnen, maar de eerste berichtgeving moet een korrekte weergave van de feiten zijn. Het is niet aan hen om te beslissen wat wij mogen/moeten weten en wat niet.

Laatst gewijzigd door andev : 9 juli 2010 om 14:57.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 14:54   #4
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat men intussen het artikel heeft aangepast...
Oud 9 juli 2010, 15:11   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Vertrouw niet op de jeugd. Kijk rondom je: al die oude mensen zijn ooit jong geweest.

(weet niet meer van wie die uitspraak is)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 15:17   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ga eens naar een grote bib en kijk een paar kranten in van tijdens de jaren 50 ofzo.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be