![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de rol van de Paus tegen overconsumptie en klimaatwissel belangrijk? | |||
Hij kan een belangrijke rol spelen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
Dat rolletje is vanzelfsprekend niet meer dan een cameo |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hij kan, moet en mag geen enkele rol spelen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Wat een slecht, hypocriet acteur |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Paus heeft zich op het oorlogspad begeven tegen overconsumptie en klimaatwissel.
Is de rol van de Paus tegen overconsumptie en klimaatwissel belangrijk? Of kan hij zich beter beperken tot zijn religieuze mandaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ALs hij mensen zoals onze pruis kan overtuigen om meer aan het milieu te denken, mag hij gerust zijn mening uiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is nogal wiedes dat de machtigste man op de planeet, die het brein van om en bij de 1.5 �* 2 miljard mensen controleert, een belangrijke rol kan hebben in deze discussie.
Zeker wanneer men beseft dat de miljarden breinen in kwestie de neiging hebben om strikt te gehoorzamen aan wat de Paus voorschrijft. Ja dus. Anderzijds zijn het wel de katholieken die zich het minst schuldig maken aan overconsumptie en vervuiling, net zoals de Boeddhisten en de Hindoes en vele Moslims. Het zijn de protestanten, de atheïsten, de new agers, de natuurliefhebbers in het burgerlijke westen en de verderfelijke agnosten die de grote consumenten en vervuilers zijn. En op die bende materialisten heeft de Paus veel minder vat.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 juli 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet wat mij betreft niet meedoen aan dat milieugehoax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() ik denk dat het geen kwaad kan - zelfs als hij het toch niet echt meent
want al de rest wat hij zegt, dat meen hij toch ook niet - en dat neemt ook niemand hem kwalijk - dus deze hypocrisie kan er gerust nog wel bij denk ik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2008 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is altijd meegenomen dat men die problemen aankaart ... Maar of de Paus nu echt een toonbeeld is van "gezonde" consumptie of energieverbruik ???
![]()
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Napels, 2de grootste stad van Katholiek Italië anno 2008. ![]() Tulpenveld vlakbij Krabbendijke, meest Gereformeerde Gemeente van de provincie Zeeland. Dus hou je belachelijke praatjes voor jezelf next time ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Konsumeren en/of afdekken van kindersex is zeer weinig milieubelastend in vgl met vele andere priesterlijke activiteiten.
|
![]() |
![]() |