![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() http://www.speroforum.com/a/34660/Na...-a-gamechanger
De regels van het spel zijn zo meteen veranderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Nee! Het nieuwe veld heet Leviathan en werd pas een maand geleden ontdekt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Jij hebt het over het Tamar veld. Dat dateert inderdaad van verleden jaar januari.
Ik heb lachkrampen telkens als ik aan de Lebanese reactie denk. Die willen nu prompt ook gaan boren. Juist ja, maar het ontwikkelen van zo'n veld kost gemakkelijk een billioen en je hebt er partners voor nodig. Waar Lebanon die gaat vinden is de vraag. Niet dat er geen steenrijke Lebanezen bestaan maar die dromen er nog niet over met Hetzbollah in de boot te stappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed nieuws voor Israël! Nu ze voor energie minder afhankelijk zijn van Arabië kunnen ze hen ook eens flink de waarheid zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik krijg iets over me van dat iemand de huid van de beer wil verkopen, die nog niet geschoten is.
De zoveelste Amerikaanse bankfraude?
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Noorwegen en nog een ander niet Arabisch land, geloof ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Israelische economie veel beter stand heeft gehouden dan de onze én de Amerikaanse. En ook waarom officiele vijandelijkheid van Europese zijde aan het verzwakken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het vinden van een gasveld betekent nog niet dat je een kraan kan opendraaien en klaar is kees.
Voordat zo'n gasveld daadwerkelijk iets kan (op)leveren is Israel een aantal jaren verder. Natuurlijk zullen de Amerikanen er als de kippen bij zijn om al bij voorbaat te proberen geld uit deze "vondst" te slaan om maar niet te vergeten bepaalde politici waarbij ik maar even in het midden laat wie ik bedoel. Buitendien zou het wel eens tot een nieuwe oorlog kunnen leiden, hetgeen voor Israel wel weer een kans kan zijn om Hamas van het politieke toneel te krijgen, afhankelijk weer van het feit of men zulks daadwerkelijk zou willen. Mijn eigen opinie is dat de VS het vuurtje in het M-O graag brandende houden.
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Francientje : 26 juni 2010 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Oud nieuws.
War and Natural Gas: The Israeli Invasion and Gaza's Offshore Gas Fields by Michel Chossudovsky The military invasion of the Gaza Strip by Israeli Forces bears a direct relation to the control and ownership of strategic offshore gas reserves. This is a war of conquest. Discovered in 2000, there are extensive gas reserves off the Gaza coastline. British Gas (BG Group) and its partner, the Athens based Consolidated Contractors International Company (CCC) owned by Lebanon's Sabbagh and Koury families, were granted oil and gas exploration rights in a 25 year agreement signed in November 1999 with the Palestinian Authority. (verder lezen op globalresearch.ca) Israel Covets Palestinian Natural Gas Since the Palestinian election in January 2006 that brought Hamas to power, the United States, their Western allies, and Israel have successfully boycotted, sealed off, and starved 1.3 million citizens of Gaza. Along with non-stop military assaults by Israeli Occupation Forces, the US and Israel have poured 10s of millions of dollars into arming and training Fatah to take on and destroy the popularly elected Hamas government. According to reports out of Gaza, Mohammed Dahlan - President Abbas’ right hand man until his recent “resignation” - had employed one hundred 5-man death squads across the region. That fed Hamas’ desire to rid itself of Fatah intervention. (verder lezen op jews-for-allah.org) Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() @ Francientje
De reden voor Israel om wapens en vooral VS technologie te verkrijgen houdt o.m. het vuurtje brandende. Dezelfde reden voor Hamas die gelden inzamelt in de Arabische wereld voor de "strijd" tegen Israel is denk ik de hoofdzakelijke reden van het voortdurende conflict. Zonder conflict krijgen beide geen steun. Hamas niet van de Arabieren en Israel niet van de Amerikanen. Wat Europa nog verslingerd in Gaza zullen we maar niet ter tafel brengen, maar dat dat geld in een klein aantal Hamas zakken verdwijnt mag wel duidelijk zijn. De Libanese snoepreisjes en die naar Cyprus waar de Libanese hoertjes al wachten moeten tenslotte betaald worden. Israel op haar beurt kan niet zonder Amerika. Ofschoon vele Sabra's een hartgrondige hekel aan hun eigen Amerikaanse geloofsgenoten hebben. En als ik zweg grondig dan bedoel ik ook grondig. Dat leidt uiteraard tot soms grote conflicten over en weer die te elfder ure weer worden beslecht. Of beter gezegd: geslecht. Vrede in het M-O komt de VS absoluut niet uit. Hun geopolitiek spel kan zolang duren als dat Israel de boog gespannen houdt, met de vinger aan de trekker. Een moeilijk te controleren vinger, laten we dat erbij zeggen. Dus: die oorlog moet blijven. Tot de dag van Armageddon. Maar dan is het voor iedereen te laat.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 juni 2010 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het is Libanon en het zijn Libanezen. Niet het Engelse Lebanon.
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er allang achter dat Porpo een spambot is, en waarschijnlijk talloze pro-Islam blogjes beheert. Laat die mensen. Er is naar mijn mening nog nooit iemand door overtuigd, en werkt hun zaak zelfs tegen.
|
![]() |
![]() |