Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 20:52   #1
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard schurkenstaat Iran

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...vangenis.dhtml

Ik denk dat mensen meer voorgaand onderzoek moeten verrichten voor ze beginnen mee te roepen met de meute over die wandaden die toch maar allemaal gebeuren in het door Bush tot 'schurkenstaat' verklaarde Iran.
Moet men zomaar aannemen wat een ander regime ons influistert?

In ieder geval probeer ik met dit artikel aan te tonen dat er in Iran wél iets als Rechtspraak bestaat, net zoals een eigen vorm van democratie. Iran heeft dan misschien geen westerse samenleving, maar moet dat dan echt? We moeten dringend leren inzien dat onze cultuur niet superieur is. Moesten alle landen op aarde onze cultuur overnemen, zou deze aarde eraan kapot gaan!

En tot de fraude van Ahmadinejad bij de verkiezingen van een jaar geleden niet bewezen is, kan men hem hier ook niet van beschuldigen!

Ook Iran's atoomdreiging en een blijkbaar telkens broodnodige vergelijking met Noord-Korea blijven aangehaald worden tijdens een discussie over Iran. Ik vraag dus aan alle internationale forumbezoekers eerst deftig opzoekwerk te leveren, en dán pas te oordelen.

mvg,
The Common Sense
Oud 30 juni 2010, 22:04   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht

Ik denk dat mensen meer voorgaand onderzoek moeten verrichten voor ze beginnen mee te roepen met de meute over die wandaden die toch maar allemaal gebeuren in het door Bush tot 'schurkenstaat' verklaarde Iran.

In ieder geval probeer ik met dit artikel aan te tonen dat er in Iran wél iets als Rechtspraak bestaat, net zoals een eigen vorm van democratie. Iran heeft dan misschien geen westerse samenleving, maar moet dat dan echt? We moeten dringend leren inzien dat onze cultuur niet superieur is. Moesten alle landen op aarde onze cultuur overnemen, zou deze aarde eraan kapot gaan!

En tot de fraude van Ahmadinejad bij de verkiezingen van een jaar geleden niet bewezen is, kan men hem hier ook niet van beschuldigen!

Ook Iran's atoomdreiging en een blijkbaar telkens broodnodige vergelijking met Noord-Korea blijven aangehaald worden tijdens een discussie over Iran. Ik vraag dus aan alle internationale forumbezoekers eerst deftig opzoekwerk te leveren, en dán pas te oordelen.
mvg,
The Common Sense
Intussen gelden er sancties tegen Iran met als doel het land economisch te treffen. Europa doet mee. Van diplomatieke stappen van de EU heb ik nog niets vernomen
Er is waarschijnlijk behoefte aan een as van kwaad.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:09   #3
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De VS duwt de EU dezelfde kant op als destijds met Irak het geval was.
Ik dacht dat dergelijke beslissingen in VN verband werden genomen.
Het is mij bekend dat de VS bedrijven chanteert die goederen aan Iran leveren.
Oud 1 juli 2010, 08:24   #4
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De VS duwt de EU dezelfde kant op als destijds met Irak het geval was.
Ik dacht dat dergelijke beslissingen in VN verband werden genomen.
Het is mij bekend dat de VS bedrijven chanteert die goederen aan Iran leveren.
De Tweede Golfoorlog (1990) was ook niet in VN-verband. En er zijn inderdaad heel wat bedrijven, zoals dit jaar nog een Duits en Nederlands, die in opspraak zijn gekomen omdat ze durfden leveren aan Iran. Dat dit dan wel al lang voor de resolutie de bezigheid van het berdrijf in kwestie was, doet er dan niet meer toe...
Oud 1 juli 2010, 08:37   #5
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Net nog volgende leuke link gevonden: http://www.haaretz.com/print-edition...rport-1.297942
Oud 1 juli 2010, 10:18   #6
D'ARTOIS

Standaard

Het is zeer goed mogelijk dat de VS en loopjongen Israël doelbewust een oorlog uitlokken. Met de VS controle van de media in het algemeen kunnen zij proberen de publieke opinie om te buigen - de vraag is nu hoe de Russen hier tegenover staan.

Verander de kop van je titel: Schurkenstaat VS!
Oud 1 juli 2010, 10:45   #7
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tientallen betogers vermoord nu en wijst men de vinger naar een aantal kleine vissen die in opdracht werkten van de bewindvoorders

mooie rechtspraak!

Citaat:
neen die mensen maakten een gezondheidswandeling

Citaat:

mvg,
The Common Sense
zolang internationale onderzoekers niet toegelaten worden kan men ervan uitgaan dat men niet veel goeds in gedachte heeft!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 10:57   #8
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tientallen betogers vermoord nu en wijst men de vinger naar een aantal kleine vissen die in opdracht werkten van de bewindvoorders

mooie rechtspraak!
Vreemd, een jaar geleden was iedereen aan het kankeren dat de moordenaars van Neda (de mooie studente en tevens symbool van alle dode betogers) en alle andere slachtoffers moesten berecht worden!

Citaat:
neen die mensen maakten een gezondheidswandeling
Neen die mensen betoogden wel degelijk, maar sinds wanneer wordt een betoging gezien als bewijs voor mogelijke fraude?

Citaat:
zolang internationale onderzoekers niet toegelaten worden kan men ervan uitgaan dat men niet veel goeds in gedachte heeft!!
Ze worden al lang toegelaten! Ik schaam mij voor jouw criticasten bij onderwerpen die je niet kent!
Oud 1 juli 2010, 12:26   #9
Francientje
Minister

Standaard

KIjk, het enige wat iedereen hoort te doen is te hopen en te bidden dat er geen oorlog
van komt.
Maar niemand helpt daar aan mee, voorlopig. NIEMAND. Noch Iran met zijn geknoei met
Hetzbollah en ik zwijg nog over die vent die daar nu voor president speelt, noch de
Amerikanen die het gijzelen van hun ambassadepersoneel, dertig jaar en een klets geleden, niet kunnen vergeven, noch
Israel dat zich afvraagt of het in die hele warboel niet gewoon gaat opgeofferd worden.
Dit hele forum trouwens ook niet.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 12:36   #10
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
KIjk, het enige wat iedereen hoort te doen is te hopen en te bidden dat er geen oorlog
van komt.
Maar niemand helpt daar aan mee, voorlopig. NIEMAND. Noch Iran met zijn geknoei met
Hetzbollah en ik zwijg nog over die vent die daar nu voor president speelt, noch de
Amerikanen die het gijzelen van hun ambassadepersoneel, dertig jaar en een klets geleden, niet kunnen vergeven, noch
Israel dat zich afvraagt of het in die hele warboel niet gewoon gaat opgeofferd worden.
Natuurlijk hopen we dat allemaal, maar met hopen en bidden bereik je niet veel. Stel dat alle Nobelprijs-voor-de-vrede-winnaars gewoon hadden gehoopt en gebeden...
Wel een prachtige post die de oorzaken van de vijandelijkheden in een notendop samenvat, waarvoor The Common Sense's respect!

Laatst gewijzigd door The Common Sense : 1 juli 2010 om 12:53.
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 12:52   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
van komt.

.
Oud 1 juli 2010, 13:10   #12
D'ARTOIS

Standaard

@ Francientje

Voor jouw mening valt voldoende te zeggen. Het lijkt er inderdaad op dat niemand erg zijn best doet. Ik heb dat al eerder gezegd dus kan ik jouw mening geheel onderschrijven.
Maar ook die van Porpo die het excessieve gebruik van uranium-lood verbindingen gebruikt in broad ammo aan de kaak stelt. De directe uitwerking is niet de van de A-bom, maar de neveneffecten zullen zeer lang blijven bestaan.
In dit opzicht is de VS toch schuldig aan een gruwelijke vorm van klimaatverontreiniging. Het woord Schurkenstaat is niet geheel en al misplaatst in dit verband.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 1 juli 2010 om 13:12.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 13:44   #13
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, een jaar geleden was iedereen aan het kankeren dat de moordenaars van Neda (de mooie studente en tevens symbool van alle dode betogers) en alle andere slachtoffers moesten berecht worden!
een paar scapegoats ja de echte daders met de president op kop blijven buiten schot...

Citaat:
Neen die mensen betoogden wel degelijk, maar sinds wanneer wordt een betoging gezien als bewijs voor mogelijke fraude?
wel knap dat je honderdduizenden kan laten betogen aan de hand van (volgens jou enkel) een vermoeden van fraude...

Citaat:
Ze worden al lang toegelaten! Ik schaam mij voor jouw criticasten bij onderwerpen die je niet kent!
"Mohammed El Baradei, hoofd van het Internationale Atoom Energie Agentschap, zei afgelopen week dat Iran nog steeds geen medewerking verleent bij het VN-onderzoek naar de mogelijke militaire dimensie van het Iraanse nucleaire programma. De regering Ahmadinejad lapt de eis van de VN-Veiligheidsraad om hier duidelijkheid over te geven, daarmee aan haar laars."
http://xandernieuws.punt.nl/?id=505218&r=1&tbl_archief
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 13:49   #14
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
een paar scapegoats ja de echte daders met de president op kop blijven buiten schot...
Bewijs dat de president rechtstreeks betrokken is en bevel heeft gegeven tot moord? Juist ja, nergens! En de meeste (indien al niet alle) slachtoffers zijn gedood door de Basij, een militie waar de president nooit staatszaken door laat regelen.

Citaat:
wel knap dat je honderdduizenden kan laten betogen aan de hand van (volgens jou enkel) een vermoeden van fraude...
Oppositie met aanhang kan inderdaad héél wat volk op de been krijgen. Denk je dat alleen de partijleiders gaan protesteren? Magere betoging...

Citaat:
"Mohammed El Baradei, hoofd van het Internationale Atoom Energie Agentschap, zei afgelopen week dat Iran nog steeds geen medewerking verleent bij het VN-onderzoek naar de mogelijke militaire dimensie van het Iraanse nucleaire programma. De regering Ahmadinejad lapt de eis van de VN-Veiligheidsraad om hier duidelijkheid over te geven, daarmee aan haar laars."
http://xandernieuws.punt.nl/?id=505218&r=1&tbl_archief
Hij is een windhaan die om de twee maanden wat anders beweert.
Oud 1 juli 2010, 13:54   #15
Gevreesd Zebrapad
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je geen andere bronnen dan debka, Israëlise staatspropaganda en andere die dat klakkeloos copy pasten?
Gevreesd Zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 13:56   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gevreesd Zebrapad Bekijk bericht
..... Israëlische staatspropaganda en andere die dat klakkeloos copy pasten?

duidelijk geen copy-paste.
Oud 1 juli 2010, 14:26   #17
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heb je geen andere bronnen dan debka, Israëlise staatspropaganda en andere die dat klakkeloos copy pasten?
Blijkbaar niet
Oud 1 juli 2010, 14:41   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar niet
Wie zegt dat?

Hierzo, bijvoorbeeld:

A tough-worded report by the U.N. atomic energy agency says Iran has now produced enough enriched uranium to produce two nuclear weapons if the fuel were enriched even further.

.
Oud 1 juli 2010, 14:43   #19
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Zegt dat... Voor mij is dat geen sluitend bewijs. En zeker niet als het van Leon Panetta afkomstig is!

Laatst gewijzigd door The Common Sense : 1 juli 2010 om 14:44.
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:46   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt dat... Voor mij is dat geen sluitend bewijs. En zeker niet als het van Leon Panetta afkomstig is!
Ja maar ho, de vraag was, "Heb je geen andere bronnen dan debka". En de vraag was bevestigd met een sluitende 'blijkbaar niet'.

Dat u alle bronnen in vraag stelt is een andere discussie. Maar er was inderdaad een andere bron dan debka, met hetzelfde verhaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be