![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: In welk van de volgende staten wil jij leven ? | |||
Federaal Koninkrijk België (huidige situatie) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,46% |
Federale Republiek België |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,99% |
Unitair Koninkrijk België |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
Unitaire Republiek België |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Confederaal Koninkrijk België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,48% |
Confederale Republiek België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,48% |
Onafhankelijk Koninkrijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
Onafhankelijke Republiek Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 34,33% |
Onafhankelijke Dietse Koninkrijk (Vl + Nederland) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,45% |
Onafhankelijke Dietse Republiek (Vl + Nederland) |
![]() ![]() ![]() |
14 | 20,90% |
Groot Dietse Rijk der Nederlanden (Joris Van Severen) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
Groot Germaans Rijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België is nu 175 jaar oud en een steeds groeiend aantal mensen zien België niet meer zitten. Dit komt door de gigantische corruptie met Vlaams geld in Wallonië, de onbestuurbaarheid van de huidige constructie, de verschillende politieke visies in Vlaanderen en Wallonië. Wij worden geregeerd door een ultra progressieve, linkse federale regering, terwijl een grote meerderheid in Vlaanderen conservatief en rechts is (niet zozeer economisch daar is de Vlaming eerder solidaristisch, maar zeker wat betreft de multikul is Vlaanderen een stuk rechtser dan Wallonië.)
De bubbeltjes en hun koning spreken dat 87 % van de Belgen voor het behoud is van deze staat, maar toch durven ze geen referendum organiseren, dat is toch wel vreemd hé ![]() In bovenstaande peiling mogen jullie eens stemmen voor welke staatsstructuur jullie zijn. (België, onafhankelijk Vlaanderen, Dietsland, enz...) en met welk staatshoofd. Keuzemogelijkheden zat om je eigen gedacht erin te vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
![]() Groot Dietse Rijk der Nederlanden zou bestaan uit de huidige Benelux en een stuk Noord-Frankrijk.
3 voordelen: * geen probleem wat betreft de splitsing van Brussel (want dat hoeft hier niet) * linkse PS-regime is veel minder machtig in dergelijke staat waardoor een regimeverandering naar rechts en conservatief mogelijk wordt. * Dergelijke grote staat met 4 wereldhavens (Rotterdam, Antwerpen, Zeebrugge en Calais) zal zowel politiek als economisch de macht hebben als een Frankrijk of Duitsland. Nadeel is wel dat er overgangsmaatregelen moeten komen voor de Franstaligen, bijvoorbeeld tweetalige gebieden in het zuiden. Deze faciliteiten in het zuiden zijn wel uitdovend natuurlijk. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 09:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Gouverneur
|
![]() Niet in Belgie in elk geval.
Een onafhankelijk Vlaanderen of een Verenigd Nederland zie ik wel zitten. Alleen zou ik het dan niet zo'n archaische naam geven als Dietsland. "De (Verenigde)Nederlanden" zou een veel betere naam zijn. Persoonlijk ben ik eerder monarchist dan republikein(dus zou ik voor een koninkrijk kiezen). Niet eerder uit Royalistische overtuiging, maar omdat het mij praktisch beter lijkt. Koekjesdozenromantiek interesseert mij niet, maar ik zit niet te wachten op een president met teveel macht(Vlaanderen heeft geen Chirac, Bush nodig) . En een louter symbolische president die om de 4(of 8 ) jaar moet herkozen worden zie ik ook niet echt zitten. Dus zou ik voor een louter symbolische monarch kiezen die zijn/haar hele leven aanblijft. De vraag blijft dan natuurlijk hoe een onafhankelijk Vlaanderen aan een monarch zou geraken(Saksen-coburgs, Koninkrijk der Nederlanden, Iemand anders). Persoonlijk zou ik een onafhankelijk Vlaanderen het liefst zien toetreden tot het Koninkrijk der Nederlanden(=Nederland, Antillen, Aruba). Zo zijn we quasi volledig onafhankelijk, hebben we een monarch, en kunnen we later eventueel volledig fusioneren met Nederland.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 21 juli 2005 om 09:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De Herenigde Nederlanden (Vlaanderen + Nederland), liefst republiek, maar als het moet neem ik Tante Trix of Willempie er wel bij. Enkele jaartjes Onafhankelijke Vlaamse Republiek kunnen natuurlijk ook geen kwaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Diets vind ik ook archaisch. Gewoon Nederland, meer hoeft dat niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
|
![]() Citaat:
Geef mij dan maar de naam Dietsland, een samensmelting van 2 landen: Vlaanderen en Nederland, waarin Vlamingen ook een prominent deel hebben in de beslissingsbevoegdheden. Waarom zou in 1830 de Belziek hebben kunnen ontstaan denkt ge ? Ten dele omdat er ongenoegen leefde bij de katholieke Vlaamse bevolking over de protestantse Nederlandse monarchie die alle macht naar zich toetrok en waar de Vlamingen weer niets te zeggen hadden. Dus ik bedank vriendelijk voor Tante Trix en Willempie zoals jullie ze noemen ? Een monarchie kan in Dietsland maar niet de Belgische of de Hollandse. Overigens ben ik nog altijd voorstander van een Groot-Diets Rijk volgens Joris Van Severen met hoofdstad Brussel. Vlaanderen zal dan het centrum vormen van dit Rijk, tussen Nederland en de Franstalige gebieden en zodoende heel wat macht kunnen uitoefenen. De kans dat er een katholiek staatshoofd aan de macht komt is in een dergelijk Groot Dietse Rijk ook veel waarschijnelijker. Als katholieke Vlaming vind ik dat ook wel belangrijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 10:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Nieuw-Zeeland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-Tenzij je Nederland militair wil veroveren lukt dit niet. WantNederland zal nooit akkoord gaan met een republiek, brussel-hoofdstad, de naam Dietsland -Vlamingen spreken Nederlands, dus De Nederlanden is een geschikte naam -De Vlamingen die in 1830 de afscheuring steunden, waren in de eerste plaats verfranste Vlamingen die carriere hadden gemaakt onder Napoleon. Het katholieke was bijkomstig. -Als er ooit een monarch is geweest, die goed was voor Vlaanderen, was het toch wel Koning Willem van Oranje-Nassau. Dus zijn familie mag gerust op de troon. -Vandaag zijn de verschillen tussen protestanten en katholieken bijkomstig geworden. -Brussel is waarschijnlijk voorgoed verloren Edit: Misschien kan men ook opteren voor de naam De Lage Landen. -Is een neutrale naam voor zowel Nederland-Vlaanderen. -Is waarschijnlijk voor beiden aanvaardbaar. -Is al gekend in het buitenland(DE benelux wordt vaak zo omschreven). -Klint moderner dan Dietsland[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 21 juli 2005 om 11:04. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 11:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Veel plezier in jullie wereldje, maar de echte wereld zit toch wel ietsje anders in elkaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 21 juli 2005 om 11:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() BUB nationaal revolutionair ?
![]() ![]() ![]() Waar blijven jullie het toch halen. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bv. BUB:Unitair dit, Unitair dat N-R:Jew dit, zionistisch dat BUB: De overgrote meerderheid van dit land staat achter onze ideen, die kleine separatische minderheid krijgen we wel weg N-R:Liberalen, linksen, Atlantisten, Communisten, Zionisten, Kapitalisten zijn een kleine minderheid die we wel weg krijgen. De rest van het volk krijgen we wel achter ons.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 21 juli 2005 om 11:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 11:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Een onafhankelijke republiek Vlaanderen.
Ik ben an sich niet tegen een hereniging met Nederland, alleen ben ik een republikein en zie ik de Nederlanders hun monarchie niet opgeven. Wel moet, er in het kader van een Vlaamse republiek, een verregaande samenwerking met Nederland komen, waarbij we elkaar sterker maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
Overigens rekenen we op de steun van de bevolking van Frans-Vlaanderen, die momenteel in een regio leeft die economisch zeer slecht draait. De werkloosheid in Noord-Frankrijk is torenhoog. Een economisch sterk solidaristisch Rijk kan vele Frans Vlamingen overtuigen... Maar dat is allemaal verre toekomstmuziek. Eerst moeten we Vlaanderen onafhankelijk zien te krijgen, de rest is voor later... Ik geef toe, mijn voorstellen lijken in de huidige politieke context onrealistisch, maar in een onafhankelijk Vlaanderen met een nieuw bewind aan de macht, kan er al veel gebeuren ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2005 om 12:37. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 30% Katholiek 20% Protestant 5,7% Moslim 0,6% Hindoe 1,7% Overige gezindten 42% Geen gezindte (2003) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
En ik moet van koning noch president weten, een opperhoofd moet voor mij niet. |
|
![]() |
![]() |