Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 11:27   #1
CvdGriend
Vreemdeling

Standaard onderzoek toetreding Turkije tot de EU

Beste lezers,

Mijn naam is Christiaan van de Griend en ik maak deel uit van een groep die onderzoek doet naar de publieke opinie over toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een groep masterstudenten aan de universiteit van Leiden. In meerdere landen wordt mensen gevraagd stellingen te ordenen naar preferentie over de toetreding van Turkije tot de EU. Deze stellingen worden gehaald uit de media in het betreffende land/taalgebied. Het onderzoek wordt uitgevoerd in Duitsland, Groot-Britannië, Nederland, Turkije en in Vlaanderen. Het invullen van het onderzoek kost ongeveer 30 minuten en kan via internet. U zou mij zeer helpen als u het onderzoek wil doen. Dit kan via de website www.dimiter.eu/flanders . Mocht u vragen hebben kunt u die altijd stellen via mijn persoonlijke account van dit forum, ofwel via deze thread zelf.
Vriendelijke groet,

Christiaan
CvdGriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 11:40   #2
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

Eén tip: met zo'n invultijd gaat je responsgraad nooit bijzonder hoog liggen. Bovendien krijg je een enorme bias van mensen met een uitgesproken mening. Waar ligt de representativiteit hierin?
Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:03   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CvdGriend Bekijk bericht
Beste lezers,

Mijn naam is Christiaan van de Griend en ik maak deel uit van een groep die onderzoek doet naar de publieke opinie over toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een groep masterstudenten aan de universiteit van Leiden. In meerdere landen wordt mensen gevraagd stellingen te ordenen naar preferentie over de toetreding van Turkije tot de EU. Deze stellingen worden gehaald uit de media in het betreffende land/taalgebied. Het onderzoek wordt uitgevoerd in Duitsland, Groot-Britannië, Nederland, Turkije en in Vlaanderen. Het invullen van het onderzoek kost ongeveer 30 minuten en kan via internet. U zou mij zeer helpen als u het onderzoek wil doen. Dit kan via de website www.dimiter.eu/flanders . Mocht u vragen hebben kunt u die altijd stellen via mijn persoonlijke account van dit forum, ofwel via deze thread zelf.
Vriendelijke groet,

Christiaan
Ingevuld.

wel een beetje langdradig, maar zet wel even aan tot nadenken over Turkije.

Gebruikte tijd, 15 minuten

Laatst gewijzigd door Jantje : 1 april 2010 om 12:04.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:41   #4
CvdGriend
Vreemdeling

Standaard

Beste Jantje, dank je voor je respons. Over de methode en de duur van het onderzoek. Ik begrijp je reactie goed Remofski, maar er zijn twee voordelen aan het gebruik van deze methode. Allereerst is het met deze methode mogelijk lijnen in het debat te ontdekken. Het doel van het onderzoek is niet om te ontdekken wat dé opinie in Vlaanderen over Turkse toetreding is, maar het doel is om inzicht te verwerven in de argumenten die mensen belangrijk vinden. Ik heb dan ook geprobeerd het onderzoek op meerdere manieren uit te voeren. Niet alleen via dit forum, maar ik ben ook op bezoek geweest in Vlaanderen en ik heb daar mensen op verschillende plekken gevraagd. Het tweede voordeel van deze methode is dat deze methode wordt gebruikt in alle verschillende landen, hierdoor is een goede vergelijking mogelijk tussen de verschillende landen. Ik hoop dus dat ondanks de lange duur mensen toch willen participeren in mijn onderzoek.
Oud 1 april 2010, 13:41   #5
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Gezien je het vraagt op een politiek fora kan je al moeilijk spreken van een representatief onderzoek maar dat is al aangehaald. Voorts ben ik het ermee eens dat deze bevraging uiterst saai en eentonig is wat de respons nu niet bepaald zal aanmoedigen...En gezien de lengte ga je dan waarschijnlijk nog mensen die met goede wil beginnen die nadien nauwelijks nadenken om het af te werken hebben...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 15:57   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ook ingevuld.

Nee dus.

Sinds de uitspraak van de UK om moslim onwelgevallige teksten uit de officiële geschiedenis te nemen is het islam verhaal voor mij een einde-verhaal.
Geen opties, geen discussies. Over en uit dus.
Lang en breed is het duidelijk dat islamieten en westerlingen niet bij elkaar horen. Discussies ontaarden in "allah de barmhartige" en wat dies meer zij. In het gunstigste geval dan.
Wel ben ik van mening, het is dacht ook wel een feit, dat Turkije het meest vooruitstrevende land binnen de moslimcultuur is. Maar daar tegenover staat de bikkelharde dreiging van een verdere toename van Islamieten die onze eigen normen en waarden, zo die nog van toepassing zijn, ernstig verstoren c.q. kunnen verstoren.
We kunnen het niet aan de Politici overlaten in deze een keuze te maken.
Een bikkelhard nee dus.
Oud 1 april 2010, 21:07   #7
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste: of wij het nu een goede zaak vinden of niet: uiteindelijk zal Turkije toetreden tot de EU. Daar twijfel ik niet aan. Tenzij het leger daar succesvol een staatsgreep pleegt, zie ik daar niet direct verandering in komen.

Ten tweede: Zolang ze Armeense genocide niet toegeven, hoeft het voor mij niet.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 1 april 2010 om 21:07.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 21:38   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste lezers,

Vriendelijke groet,

Christiaan
Interessante peiling, maar ik ben na een kwartier gestopt.
Véééél te lang.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:29   #9
Minister President
Banneling

Standaard

Ja, deze zullen toetreden natuurlijk.
Minister President is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:30   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de toetreding van turkije tot de EU zal in de praktijk veeleer de toetreding van de EU tot turkije betekenen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 23:29   #11
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wat Mitgard betreft,kon hij nog weleens gelijk krijgen. De Turken die ik ooit zakelijk tegenkwam, waren bepaald niet verkeerd, maar het duurde eindeloos lang voor er iets van de grond kwam. ALS ......
n dat gebeuren staat ons te wachten - nog afgezien van de 1001 andere geldige bezwaren - wanneer Turkije toetreedt.
Mij rest de vraag wie dat nu daadwerkelijk wil. Wie wil dat Turkije toetreedt?

Dat is hetzelfde zeer hoog betaalde EU clubje dat ook de EU verkoopt aan de VS. Zie het ACTA gebeuren, zie ook het feit dat het hele internet in handen van een letterlijk handjevol VS bedrijven is.
Het is een bekend feit dat de VS willen dat Turkije zich bij de EU aansluit. Maar waarom wil de VS dat en waarom moet de EU daaraan toegeven.
De hele geschiedenis gaat angstige proporties aannemen.
Oud 2 april 2010, 00:21   #12
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wat Mitgard betreft,kon hij nog weleens gelijk krijgen. De Turken die ik ooit zakelijk tegenkwam, waren bepaald niet verkeerd, maar het duurde eindeloos lang voor er iets van de grond kwam. ALS ......
n dat gebeuren staat ons te wachten - nog afgezien van de 1001 andere geldige bezwaren - wanneer Turkije toetreedt.
Mij rest de vraag wie dat nu daadwerkelijk wil. Wie wil dat Turkije toetreedt?

Dat is hetzelfde zeer hoog betaalde EU clubje dat ook de EU verkoopt aan de VS. Zie het ACTA gebeuren, zie ook het feit dat het hele internet in handen van een letterlijk handjevol VS bedrijven is.
Het is een bekend feit dat de VS willen dat Turkije zich bij de EU aansluit. Maar waarom wil de VS dat en waarom moet de EU daaraan toegeven.
De hele geschiedenis gaat angstige proporties aannemen.
De VSA doen er alles aan om de EU voor de eigen geopolitieke kar te spannen. Turkije is voor de VSA van enorm strategisch belang.
De hoogste tijd voor Europa om de banden met de VSA wat losser te maken en wat dichter tegen Rusland aan te schurken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 01:14   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

De gewone EU-ambtenaar is ook fel tegen toetreding van Turkije. Dat geldt echter niet voor de hogere echelons van de hiërarchie. Daar zitten degenen die door slijmen, intrigeren, manipuleren en over lijken gaan de postjes hebben veroverd waar de hoogste salarissen en andere, officieel niet bestaande beloningen worden uitgedeeld. Daar zitten m.a.w. degenen die iedereen haat. En zij zijn natuurlijk voor alles wat door de machten achter de schermen wordt besloten. Het enige wat hen zou kunnen tegenhouden is de dreiging van een volksopstand, of een opstand van hun eigen personeel. Want een toetreding van Turkije gaat het volk, en ook de lagere ambtenarij, echt niet pikken.
Oud 2 april 2010, 01:16   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De VSA doen er alles aan om de EU voor de eigen geopolitieke kar te spannen. Turkije is voor de VSA van enorm strategisch belang.
De hoogste tijd voor Europa om de banden met de VSA wat losser te maken en wat dichter tegen Rusland aan te schurken.
De VSA zijn beducht voor een sterk Europa. Ze weten dat ze het kunnen ondermijnen door ons met een extra bende mohammedanen op te schepen.
Oud 2 april 2010, 01:18   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de toetreding van turkije tot de EU zal in de praktijk veeleer de toetreding van de EU tot turkije betekenen.
Precies. Het paard van Troje is al binnen, in omgekeerde richting deze keer.
Oud 8 april 2010, 10:44   #16
CvdGriend
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Gezien je het vraagt op een politiek fora kan je al moeilijk spreken van een representatief onderzoek maar dat is al aangehaald. Voorts ben ik het ermee eens dat deze bevraging uiterst saai en eentonig is wat de respons nu niet bepaald zal aanmoedigen...En gezien de lengte ga je dan waarschijnlijk nog mensen die met goede wil beginnen die nadien nauwelijks nadenken om het af te werken hebben...
Beste Gwyndion,

Ik probeer niet alleen via dit forum mensen te benaderen. Ik ben enkele weken ook geleden in Vlaanderen geweest om het onderzoek te doen. Hiermee probeer ik het onderzoek enigszins representatief te houden. Het doel van het onderzoek is niet om te komen tot een conclusie over wat dé Vlaming vindt van eventuele Turkse toetreding. Het doel is om inzicht te verwerven in de argumenten die worden gebruikt en de samenhang tussen bepaalde argumenten. Een half uurtje is inderdaad een redelijk lange duur, maar de methode wordt in alle landen waar het onderzoek wordt gehouden gebruikt. Hierdoor zijn de resultaten beter vergelijkbaar. Nogmaals het verzoek aan lezers van dit forum om toch mee te werken aan mijn onderzoek via www.dimiter.eu/flanders . U zou me er zeer mee helpen
Groet,

Christiaan
Oud 8 april 2010, 11:52   #17
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Interessante peiling, maar ik ben na een kwartier gestopt.
Véééél te lang.
²
Oud 28 juni 2010, 10:25   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste lezers,

Vriendelijke groet,

Christiaan
En, hoe is de publieke opinie verdeeld?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 10:28   #19
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ook ingevuld.

Nee dus.

Sinds de uitspraak van de UK om moslim onwelgevallige teksten uit de officiële geschiedenis te nemen is het islam verhaal voor mij een einde-verhaal.
Geen opties, geen discussies. Over en uit dus.
Lang en breed is het duidelijk dat islamieten en westerlingen niet bij elkaar horen. Discussies ontaarden in "allah de barmhartige" en wat dies meer zij. In het gunstigste geval dan.
Wel ben ik van mening, het is dacht ook wel een feit, dat Turkije het meest vooruitstrevende land binnen de moslimcultuur is. Maar daar tegenover staat de bikkelharde dreiging van een verdere toename van Islamieten die onze eigen normen en waarden, zo die nog van toepassing zijn, ernstig verstoren c.q. kunnen verstoren.
We kunnen het niet aan de Politici overlaten in deze een keuze te maken.
Een bikkelhard nee dus.
Graag een bron aub.
Citaat:
The suggestion is that this was done by the government to avoid offending some Muslim communities.
The source of the rumour may be a report that some history teachers were uncomfortable with sensitive subjects.

In fact the government has reaffirmed that in England, teaching children about the Holocaust is compulsory, and it is not banned elsewhere in the UK.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...on/6563429.stm

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 10:30.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 23:24   #20
CvdGriend
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En, hoe is de publieke opinie verdeeld?
Het doel van het onderzoek was niet om exacte cijfers te presenteren over de publieke opinie in Vlaanderen. Dit zou met het, relatief lage, aantal participanten ook wetenschappelijk niet te verantwoorden zijn. Wat op basis van het onderzoek wel gezegd kan worden is dat een drietal argumenten van belang zijn in de discussie in Vlaanderen over de toetreding van Turkije tot de EU. Alledrie deze argumenten leiden uiteindelijk tot hetzelfde antwoord, namelijk dat Turkije geen lid mag worden van de EU. De drie verschillende debatten zijn die waargenomene zijn de voglende:
- een debat met pragmatische argumenten om Turkije voorlopig niet toe te laten, zoals de situatie van de mensenrechten en de economische staat van Turkije en de gevolgen hiervan voor de Unie
- een discourse met religieuze en culturele argumenten om Turkije niet toe te laten tot de Unie
- een debat over de staat van de Unie en over de (negatieve) gevolgen van toetreding voor de EU

Deze verschillende groepen van argumenten zijn niet geheel verrassend, maar wat meer verraste was de diversiteit in argumenten. Het religieus en het culturele argumenten worden in het publiek debat vaak gebruikt. De andere twee type argumenten wat minder. Uit het onderzoek blijkt dat deze argumenten onder de bevolking wel van belang worden geacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be