Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 mei 2004, 18:47   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Mijn titel zegt wat de meeste Vlamingen denken. De systematische verkondiging en aanwakkering van haat jegens Walen en niet-europese migranten onder het mom van vrije meningsuiting loopt eindelijk op zijn laatste pootjes.

Leve de vrije meningsuiting van deze Gentse rechter. De best geargumenteerde meningen overleven! De rest is onderhevig aan extinctie...

Het blok wil vakbonden meer de mond snoeren (lees blokprogramma) en wil meningsuiting via stemrecht enkel voor hiergeborenen, wat een beperking is op de vrije uiting van mening van elke hier wonende en werkende burger.

Haar nieuwste slogan (vrije meningsuiting) is dus het zoveelste volksdemagogisch trucje uit haar immer welgekend kastje. Dit kastje zullen zij helaas niet al te lang meer kunnen bekostigen.

De dag dat het blok verdwijnt, zou een nieuwe Vlaamse feestdag in traditie mogen gaan!
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline  
Oud 9 mei 2004, 21:10   #2
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Ik hoop dat ge gelijk hebt, maar ik vrees dat we hier het omgekeerd effect gaan zien bij de volgende verkiezingen.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 9 mei 2004, 21:30   #3
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Abschiessen !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 10 mei 2004, 06:59   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Mijn titel zegt wat de meeste Vlamingen denken.
Tiens, de weinige peilingen die er uberhaupt over zijn vrijgegeven zeggen anders net het andere...
Rr00ttt is offline  
Oud 10 mei 2004, 08:39   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Tiens, de weinige peilingen die er uberhaupt over zijn vrijgegeven zeggen anders net het andere...
Een prima voorbeeld dus van dat "volksdemagogisch trucje" waarover Thomas het zelf nog had. En hij is niet de enige die wel eens zulke beweringen durft doen over "de meeste Vlamingen". Komisch trouwens hoe sommige Blok-haters blijven "leren" uit de geschiedenis wanneer het W.O.II betreft, maar helemaal niks leren uit de recente geschiedenis over hoe dergelijke aanpak van het Blok slechts een omgekeerd effect heeft.

Wat mij de laatste tijd trouwens opvalt is hoe de VLD in politieke programma's als de 7e Dag op spottend gelach worden onthaald door het publiek wanneer ze het bvb hebben over "wij gaan voor 200.000 banen", en dat het Blok meer dan eens op applaus kan rekenen. Pakweg 10 jaar geleden was het omgekeerd, en was het het Blok dat uitgelachen werd toen ze over bvb democratie begonnen.

Sta me toe om eens heeeeeeel hard te twijfelen aan "Mijn titel zegt wat de meeste Vlamingen denken.".
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 mei 2004, 09:15   #6
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn titel zegt wat de meeste Vlamingen denken. De systematische verkondiging en aanwakkering van haat jegens Walen en niet-europese migranten onder het mom van vrije meningsuiting loopt eindelijk op zijn laatste pootjes.
De stem van 800.000 vlamingen kan je niet zo maar negeren beste vriend. "De meeste vlamingen" zeg jij...welnu, die meeste vlamingen stemmen op het blok, meer en meer. En meer en meer behoren ook intellectuelen tot de blokstemmers. Je bent een beetje aan het dagdromen.

Vanwaar trouwens jou passie om het blok verder te stigmatiseren? Ben jij ook al zo'n moraalridder die eens zal zeggen wie goed en slecht is. Je zou je energie beter steken in het argumenteren van jouw oplossingen voor problemen, maar blijkbaar is het interessanter andere meningen die niet met de jouwe stroken af te breken... het zijn mensen zoals jij die iedereen naar het Blok jagen. Doe maar voort.

"Aanwakkeren van haat jegens Walen en Migranten"... dat is jou interpretatie dan. Misschien heb jij bang van jezelf als je durft van je stereotiepe denken afwijken. Het blokt roept niet op tot haat en geweld "an sich". Wel heeft zij de moed om uit de hand gelopen problemen bespreekbaar en oplosbaar te maken.

Citaat:
Leve de vrije meningsuiting van deze Gentse rechter. De best geargumenteerde meningen overleven! De rest is onderhevig aan extinctie...
Extinctie... ik zie zowaar extremistische tendenzen bij jou....
En of dat arrest goed geargumenteerd werd is nu iets waar vooraanstaande juristen het helemaal niet over eens zijn. Ben jij ook jurist misschien, of maak je een emotionele uitspraak die gewoon blijk geeft van je kortzichtigheid?

Citaat:
Het blok wil vakbonden meer de mond snoeren (lees blokprogramma) en wil meningsuiting via stemrecht enkel voor hiergeborenen, wat een beperking is op de vrije uiting van mening van elke hier wonende en werkende burger.
Als jij dan toch het blokprogramma gelezen hebt dan zou je beter moeten weten. Het blok wil o.a. een dalende kriminaliteit en meer veiligheid, ethiek en moeilijke problemen bespreekbaar maken. Problemen die in onze maatschappij vandaag als enorm belangrijk worden ervaren. Dat het de spuigaten uitloopt met een ongestructureerde migrantenbeleid daar trek jij je niets van aan hé. Jou partij, welke het ook mag zijn (...) heeft er de moed niet voor. En voor jou is het belangrijker het blok af te breken dan met valabele alternatieven voor de dag te komen. Doe je ogen open man!

Het zijn kerels en moraalridders zoals jij die hier elk beleid onmogelijk maken. Jullie creëren een geweldig stigma gebaseerd op jullie misplaatst gevoel van superioriteit ("wij gaan eens zeggen hoe racistisch jullie wel zijn"), en staan er dan stom van dat het aantal klandestiene blok stemmers enorm toeneemt???

Citaat:
Haar nieuwste slogan (vrije meningsuiting) is dus het zoveelste volksdemagogisch trucje uit haar immer welgekend kastje. Dit kastje zullen zij helaas niet al te lang meer kunnen bekostigen.
Blijkbaar ben jij het eerder die vatbaar is voor demagogie. Jou houding is minstens even demagogisch als de demagogie die jij het Blok meent te kunnen aanwrijven, maar daar sta je niet bij stil wellicht..

Citaat:
De dag dat het blok verdwijnt, zou een nieuwe Vlaamse feestdag in traditie mogen gaan!
Van haat jegens andersdenkenden gesproken... De mening snoeren van 800.000 stemmers is echt een feest voor jou hé... mooi zo
Oud 10 mei 2004, 10:16   #7
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik haat niemand, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik heb het niet voor instanties die georganiseerd en juridisch goed ingedekt mogen blijven aanzetten tot discriminatie van bepaalde bevolkingsgroepen. Een probleem aankaarten zonder te discrimineren en met genuanceerde oplossingen voor de dag komen, is iets wat mijn insziens het blok tot nogtoe vreemd blijft. Dat dit een einde krijgt, is niet meer dan rechtvaardig. Andere partijen, die dezelfde problemen aankaarten, maar een genuanceerde kijk hebben en geen zwart-witoplossing klaarhebben, die hoedanook mensen uitsluit, krijgen mijn sympathie wel.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline  
Oud 10 mei 2004, 10:42   #8
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En laat bovenstaande nu net een typische Blok-quote zijn.

Blijkbaar hebben degenen die "zeggen wat de meeste Vlamingen denken" allemaal dezelfde aandoening: hoogmoed.
Oud 10 mei 2004, 10:49   #9
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een probleem aankaarten zonder te discrimineren en met genuanceerde oplossingen voor de dag komen, is iets wat mijn insziens het blok tot nogtoe vreemd blijft.
Stem er dan niet voor.

Citaat:
Dat dit een einde krijgt, is niet meer dan rechtvaardig. Andere partijen, die dezelfde problemen aankaarten, maar een genuanceerde kijk hebben en geen zwart-witoplossing klaarhebben, die hoedanook mensen uitsluit, krijgen mijn sympathie wel.
Mijnheer Rechtvaardigheid is opgestaan. Krijgt u zijn sympathie, dan bent u rechtvaardig. Indien niet, verbieden die boel !
Oud 10 mei 2004, 11:59   #10
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ik heb het niet voor instanties die georganiseerd en juridisch goed ingedekt mogen blijven aanzetten tot discriminatie van bepaalde bevolkingsgroepen. Een probleem aankaarten zonder te discrimineren en met genuanceerde oplossingen voor de dag komen, is iets wat mijn insziens het blok tot nogtoe vreemd blijft. Dat dit een einde krijgt, is niet meer dan rechtvaardig. Andere partijen, die dezelfde problemen aankaarten, maar een genuanceerde kijk hebben en geen zwart-witoplossing klaarhebben, die hoedanook mensen uitsluit, krijgen mijn sympathie wel.
Thomas,
Die andere partijen hebben de zaken helemaal niet goed aangepakt en worden daar nu voor afgestraft. Nog steeds hebben ze geen valabele alternatieven voor een probleem dat steeds groter wordt.

De "extreme" kantjes van het blok zijn intussen stilaan afgevlakt en een steeds bredere laag van de bevolking stemt op het blok en treedt toe tot de partij. Deze verbreding op zichzelf maakt de partij minder en minder extreem (in de oude betekenis van strijdlust en totalitaire regimes).

In migrantenproblematiek bestaan er geen ideale oplossingen. Men heeft moed en durf nodig, meer dan ooit, om die zaken echt bespreekbaar te maken en de dingen te beschrijven en aan te duiden zoals ze zijn. En daar loop je nu dikwijls het risico mee van gebrandmerkt te worden als racist.

Dat laatste werkt aardig op de zenuwen van veel mensen die helemaal geen racist zijn, en die zich daarom betutteld voelen door een stroming van goedbedoelende, doch weinig realistische multiculturelen en politiek correcten, welke helemaal géén goede alternatieven aanreiken, en die méér racisme tov eigen ras en cultuur tonen dan wat anders.

We mogen hopelijk toch nog opkomen voor ons eigen bestaan, onze eigen leefwijzen? Anderen zijn hier welkom, zeker als ze een aantal van onze waarden aanvaarden en eveneens nastreven. Wij hebben niets tegen vreemdelingen op zich, helemaal niet, maar we willen wel dat die vreemdelingen een aantal fundamentele zaken aanvaarden, ipv steeds terug te plooien op hun eigen gemeenschap en DE FACTO zelf elke integratie willen vermijden. Natuurlijk dat er dan mosterd van komt. En het is maar normaal dat er onder autochtone bevolking reacties komen als men vindt dat enkele allochtonen het hier bont beginnen te maken... En uiteraard zijn er in beide kampen steeds extremisten, dat valt niet te vermijden. Maar intussen moeten we wel de problemen durven aankaarten en bespreekbaar maken!
Oud 10 mei 2004, 14:26   #11
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juridisch ingedekt, dat zijn die politiek benoemde rechters die het Blok veroordeeld hebben en daarbij als het Blok moet verdwijen komt er meteen een nieuwe partij met een andere naam. De Vlamingen mogen gerust zijn, wij laten hen niet in de steek en zullen voor hen blijven strijden en geven nooit de moed op.
Quicky is offline  
Oud 11 mei 2004, 07:28   #12
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Elk politiek agendapunt wordt herleid tot een comunautair fenomeen of een migrantenfenomeen en wordt dan ge(over)problematiseerd door het blok.

Over thema's als verkeersveiligheid, milieu, landbouw, enz... heb ik het Vlaams blok nog nooit inhoudelijk in een uitzending horen meedebateren.
Zulke thema's worden steevast herleid tot:

Het ligt aan de Walen.
Het ligt aan Belgie.
Het ligt aan de vreemdelingen.

Zodanig dat daar weer kan over doorgedramd worden tot in het oneindige.

Het systematisch propageren van anti-Walen, anti-Belgie en anti-vreemdelingen is de politiek van deze partij. Totdat iedereen het slikt.

Triestig eigenlijk.
Thomas is offline  
Oud 11 mei 2004, 08:54   #13
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk politiek agendapunt wordt herleid tot een comunautair fenomeen of een migrantenfenomeen en wordt dan ge(over)problematiseerd door het blok.

Over thema's als verkeersveiligheid, milieu, landbouw, enz... heb ik het Vlaams blok nog nooit inhoudelijk in een uitzending horen meedebateren.

Het ligt aan de Walen.
Het ligt aan Belgie.

Het systematisch propageren van anti-Walen, anti-Belgie en anti-vreemdelingen is de politiek van deze partij. Totdat iedereen het slikt.

Triestig eigenlijk.
Met deze heeft u bewezen nog nooit het programma van het Blok gelezen te hebben...
Quicky is offline  
Oud 11 mei 2004, 12:15   #14
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het ligt aan de Walen.
Het ligt aan Belgie.

Triestig eigenlijk.
nogmaals, stem er dan niet voor. (is dat nu zo moeilijk ?)
Oud 11 mei 2004, 15:39   #15
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Aanzetten tot discriminatie ...
Bewijs die stelling eens? Op welke concrete manier werden/worden bepaalde bevolkingsgroepen gediscrimineerd? Wie voert deze discriminaties uit?
Discriminatie op de arbeidsmarkt? Tiens, ik had er geen idee van dat het gros van de werkgevers en het patronaat blokkers waren. …
Discriminatie op de huisvestingsmarkt? Tiens, ik had er geen idee van dat het gros van de Belgische huisvestingsmarkt in handen van de vzw's van het blok was. …Ik neem aan dat u staat te springen om uw eigendom(men) te koop of te huur aan te bieden aan elke Marokkaan die zich aanbiedt net zoals elke zelfverklaarde SPA-VLD- CD&V- …democraat dat vanzelfsprekend doet.

Problemen onder de mat vegen en genuanceerde oplossingen blijven uitstellen en het liefst nalaten uit te voeren, is iets wat mijn insziens eigen is aan de zelfverklaarde democratische partijen. Je kan je afvragen wie hier het meest discrimineert? De zelfverklaarde partijen die decennia lang de andere kant opkeken of diegenen die een kat een kat durven noemen?
Spolpoel is offline  
Oud 11 mei 2004, 20:40   #16
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het ligt aan de Walen.
Het ligt aan Belgie.

Triestig eigenlijk.

Je oversimplifieert een beetje. Voor mij moet niet elke partij voor alles en nog wat kant en klare oplossingen aanbieden. Dat kan ook niet. Voor mij is het blok een excellente zweeppartij. En ik ben een "strategisch stemmer". Ik "dwing" ahw met mijn stem de andere partijen hun gedrag aan te passen. Blinde partijtrouw is aan mij niet besteed. Die blinde partijtrouw is trouwens de oorzaak van de lamentabele toestand van de belgische politiek. Er verandert hier nooit eens iets ten gronde. We zien de liberale VLD hun kar en idealen keren, gewoon om aan de macht te kunnen deelnemen. Mensen (met verstand) en princiepes worden die toestanden beu. Politiekers zijn kortzichtig, populistisch en korte termijn denkers geworden. Uit machtsgeilheid.

Er zijn een aantal domeinen die mijn prioriteit krijgen. En op dit ogenblik beantwoorden enkele van de blok ideeën duidelijk aan mijn prioriteiten.
Aanpak van criminaliteit en corruptie, veiligheid, ethiek en een heropwaarderen van onze eigen cultuur IN een wereld waar mondialisering alles en iedereen opslokt, en waar iedereen zijn houvast blijkt te verliezen...
Oud 11 mei 2004, 20:44   #17
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Men moet zeker de problemen aanpakken. Dat hoor je me niet zeggen. Het is fout om het probleem onbespreekbaar te houden. Het is even fout om systematisch mensen te willen uitsluiten. Maar je kan een probleem niet 'nationaliseren', omdat dat niet te bewijzen valt. En indien dat ooit bewezen zou worden, is het bijgevolg onmogelijk om die gedetermineerdheid aan deze mensen te verwijten.

Maar een samenleving moet niet perfect te zijn. Mensen moeten ook geschillen kunnen hebben, die ze dan onderling moeten durven uitdiscussieren. Desnoods met bemiddeling van een daarvoor opgeleide wijkagent. Dat is eigen aan het leven en aan samenleven. Zo groeit een band tussen mensen. Doorheen ruzies over onbenulligheden en wederzijdse irritaties.
Niet alles moet echter gladgestreken voorgeschoteld zijn in een maatschappij, met geen vuiltje aan de lucht. De politiek hoeft zich hier niet al te zeer in te mengen, denk ik.
Ik geloof genoeg in het potentieel van gewone mensen om te durven stellen dat zij uit die zogenaamde problemen via ontmoeting wel een uitweg zullen vinden. Dit duurt misschien langer, en gebeurt niet met de grote middelen. Dit gebeurt via contact en ontmoeting tussen individuen en groepen individuen, los van de nationaliteit. Men scoort door kleine dingen, bijna onzichtbare dingen in contacten. Ipv regelgeving en uitsluiting of discriminatie als antwoord.
En die keuze kan je zelf maken.

Daarnaast vertrouw ik in het werk van de politie. Ik vertrouw ook op de rechtvaardige intenties van het gerecht. Een rechtvaardig gerecht moet jammer genoeg vaak traag werken, wil het haar werk goed kunnen doen. Snelrecht zorgt ervoor dat U in de gevangenis beland, terwijl u iets werd aangedaan. Een traag gerecht zorgt ervoor dat de juiste daders worden opgepakt.
Thomas is offline  
Oud 11 mei 2004, 20:52   #18
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Men moet zeker de problemen aanpakken. Dat hoor je me niet zeggen. Het is fout om het probleem onbespreekbaar te houden. Het is even fout om systematisch mensen te willen uitsluiten. Maar je kan een probleem niet 'nationaliseren', omdat dat niet te bewijzen valt. En indien dat ooit bewezen zou worden, is het bijgevolg onmogelijk om die gedetermineerdheid aan deze mensen te verwijten.

Maar een samenleving moet niet perfect te zijn. Mensen moeten ook geschillen kunnen hebben, die ze dan onderling moeten durven uitdiscussieren. Desnoods met bemiddeling van een daarvoor opgeleide wijkagent. Dat is eigen aan het leven en aan samenleven. Zo groeit een band tussen mensen. Doorheen ruzies over onbenulligheden en wederzijdse irritaties.
Niet alles moet echter gladgestreken voorgeschoteld zijn in een maatschappij, met geen vuiltje aan de lucht. De politiek hoeft zich hier niet al te zeer in te mengen, denk ik.
Ik geloof genoeg in het potentieel van gewone mensen om te durven stellen dat zij uit die zogenaamde problemen via ontmoeting wel een uitweg zullen vinden. Dit duurt misschien langer, en gebeurt niet met de grote middelen. Dit gebeurt via contact en ontmoeting tussen individuen en groepen individuen, los van de nationaliteit. Men scoort door kleine dingen, bijna onzichtbare dingen in contacten. Ipv regelgeving en uitsluiting of discriminatie als antwoord.
En die keuze kan je zelf maken.

Daarnaast vertrouw ik in het werk van de politie. Ik vertrouw ook op de rechtvaardige intenties van het gerecht. Een rechtvaardig gerecht moet jammer genoeg vaak traag werken, wil het haar werk goed kunnen doen. Snelrecht zorgt ervoor dat U in de gevangenis beland, terwijl u iets werd aangedaan. Een traag gerecht zorgt ervoor dat de juiste daders worden opgepakt.
U bent dus tegen het cordon sanitair. Mooi
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 11 mei 2004, 21:00   #19
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ja ik vind het cordon sanitair een ongelukkige oplossing. De intentie is goed: men wil onze democratie beschermen, zoals zij nu is, met de bestaande scheiding van machten. Dit omdat men weet wat het blok er van wil maken, indien het aan de macht komt. (blokmandatarissen hebben al menig maal laten vallen, dat Vlamingen minder inspraak zullen krijgen en er meer regelnaleving via blauw op straat van de Vlaming zal geeist worden, zonder gerecht).

Ik ben tegen het cordon sanitair. Een ongrondwettelijke partij zou zowieso niet mogen bestaan. Een partij, die de Belgische staat verwerpt...
Thomas is offline  
Oud 11 mei 2004, 22:17   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen het cordon sanitair. Een ongrondwettelijke partij zou zowieso niet mogen bestaan. Een partij, die de Belgische staat verwerpt...
Regionalisten aller landen, dit zegt de grote strijder voor de mensenrechten en "ware" democratie! Iedereen die het nog maar aandurft voor de politieke emancipatie van het eigen volk te streven of naar een eigen staat voor dat volk, moet volgens mijnheer Thomas vervolgd worden en liefst in een zo diep mogelijke kerker worden gegooid.

Basken! Catalanen! Zuid-Tirolers! Al uw partijen zullen verboden worden! Democratie op z'n Thomas!
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be