![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... er is hier onlangs iemand een paar weken in New York geweest.
Aangezien wij eind augustus daar ook een viertal nachten gaan verblijven had ik die persoon graag nog eens uitgehoord. Iemand een idee wie dat was of in welke draad daar melding van gemaakt werd? Dank.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij uitbreiding is info over volgende plekken ook steeds welkom.
Zion NP, Bryce NP, Capitol Reef NP, Torrey, Canyonlands NP, Moab, Arches NP, Rock Springs, Yellowstone NP, Jackson, Grand Teton NP en Salt Lake City. Nogmaals dank.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 22 juli 2010 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeker opletten voor Vlaamse diensters met nen blog dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wel DDD het interesseert ons ni joeng ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben meer dan een jaar geleden in NY geweest,
Als ge ergens iets wil gaan eten met wat entertainment, http://www.youtube.com/watch?v=2Fd0vKJaVuE http://www.ellensstardustdiner.com/ Als ge op den Empire State Building wil gaan, zeker ook eens overwegen om dat `s avonds te doen, Geweldig zicht als al die verlichting aan staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het niet derangeert; een paar vraagskes; Ik zit 4 dagen in NY. Wat mag ik (volgens jou) zeker niet missen? Waar blijf ik best zo ver mogelijk vandaan? Ik weet niet of je bengels hebt, maar heb je dingen gezien waarvan je dacht dat ze wel leuk waren voor bengels? Hoe beweeg je best door NY? Taxi? Metro? Hopon-hopoff? Ken je de NewYorkPass? Gratis inkom in allerlei dingen en gratis gebruik van een hopon-hopoff bus (die ik eerder al in veel steden heb weten apprecieren). Ervaring mee? Nog dingen die je kwijt wil? Mijn eeuwige dank (en een reisverslag achteraf) is uw deel.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh.... toch wel ze.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
![]() Citaat:
Pik zeker een paar iconische wolkenkrabbers mee (Flatiron, Chrysler, Empire State). Van die laatste kun je ook de "top" bereiken (reserveer via internet, je hoeft geen dag of uur vast te leggen); een alternatief voor een "vogelperspectief" op NYC is Top of the Rock (aan het Rockefeller Center). Zoals Herr Flick al zei: het loont de moeite om vanaf die hoogte "NYC by night" te zien. Een wandeling over de superbe Brooklyn Bridge loont eveneens de moeite, al kan het daar overdag verschroeiend warm zijn. Pluspunt is ook het uitzicht op de westflank van NYC. Oppassen voor de fietsers. Times Square is ook een must. Statue of Liberty: ach, een bijzonder beeld is het niet, maar je moet er geweest zijn zeker? Reserveren kan (en is een must!) via het net. Dag en uur moet je wel vastleggen. Grote pluspunt is dat je er een ritje naar Ellis Island bij krijgt, waar de migratiegeschiedenis van de VS tot leven komt (de Red Star Line monsterde hier vanuit Antwerpen aan). Bijzonder boeiend en leerrijk. Voor een gratis ritje langs het standbeeld: neem de Staten Island Ferry. Wall Street is ook eerder must-see als icoon dan als wonderbaarlijke place-to-be. Chinatown is heel aardig (en druk): echt een Chinese enclave waar nauwelijks "blanken" komen. Ground Zero is gewoon een bouwput, maar het kerkje ernaast (St Paul's) geeft een pakkend beeld van de dagen na 11/9. De musea vielen mij globaliter nogal tegen (vooral MoMa en Whitney). De Met heeft echter zo'n gigantisch aanbod dat het onmogelijk is er niets naar je gading te vinden. Skyscraper Museum is interessante kost als je van hoogbouw houdt. Neem je tijd voor Central Park en ga zeker eens picknicken in Bryant Park. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Misschien nog iets voor de 'kids': The Rose Center for Earth and Space, een onderdeel van de American Museum of Natural History (maar ik ben er zelf niet geraakt). En in Central Park kan de papa zich aan het roeien zetten in een charmante vijver.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt Duisteren!
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n boottocht helemaal rond Manhattan (+/- 3 uur dacht ik) zullen de kinderen misschien ook leuk vinden.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Bezoek van zo'n afro-Amerikaanse mis met super veel swing en soul. -Broadway. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook leuk is, is de movie tour, ze laten u dan allerlei film locaties zien, (kunt ge ook wel boeken via internet of via uw tour operator) En als je van Musical houd, ook tof, ge kunt dat ook online boeken, of daar ter plaatse achter ticketjes gaan jagen... Als het wat geld mag kosten,... Heli tour is ook tof, je vliegt dan over het Lady Liberty en naargelang de lengte van de tour, tot aan Central Park, Brooklyn Bridge, wij hadden het lange toerke en zijn tot aan de UN building gevlogen, geweldig als ge graag foto`s neemt,... anders is dat misschien wel wat minder. Interprid Air en Space museum is zeker de moeite als ge of de klein mannen van luchtvaart houd, het museum (vliegdekschip uit het vietnam tijdperk ) is volledig vernieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eentje overdag en eentje 's avonds leek me wel leuk.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet meer hoe het juist noemt, maar ge krijgt zo een filmke te zien vanuit stoelen die schudden en bewegen, en op die manier stellen ze het ESB voor. dat is wel iets leuk om met kinderen te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
neem hier eens een kijkje http://www.allesamerika.nl/forum/index.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Virtuele vlucht over Manhattan. Stond ook al halveling op de planning wegens (weeral) inbegrepen in die NYPass. Je zou er zelfs de lines mee kunnen skippen langs de fasttrack ingang. Kijk eens aan. ![]()
![]() |