Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2010, 13:39   #1
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard IDF "the best time of my life"

Postte deze vrouw als commentaar bij deze foto's op haar facebook:

Dat komt ervan als je de dienstplicht invoert in een land voor mensen die 18 of ouder zijn.. zeker als Israel waar conflicten dagelijkse kost zijn.

Als commentaar bij deze foto's gaf iemand heel terecht:

“These Israeli soldiers are almost teenagers, or a little bit older, and they find themselves in a powerful position, being able to dominate others. This corrupts young people,” he said.

“Occupation is humiliating and oppressive to the occupied people but it also corrupts the occupier in too many different respects, including this one.”
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 13:42   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel kloppen. De kans dat een dergelijke 'blinde' bewonderign van haar persoontje nog eens zal voorvallen is inderdaad microscopisch klein.
Oud 17 augustus 2010, 17:58   #3
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Die Abu Graib taferelen gebeuren o.a. door de dienstplicht.

18 jarigen in bloederige conflicten sturen is niet het meest ethische wat Israel doet.. Je kan niet van elke 18 jarige verwachten dat ze als volwassen personen onderhandelen.

Eerdere incidenten

er zijn nog shockerende foto's die ik niet ga posten hier.. maar voor wie ze wil zien hier staan er enkel van http://www.facebook.com/photo_search...45599&view=all

Laatst gewijzigd door Tamam : 17 augustus 2010 om 18:22.
Oud 17 augustus 2010, 18:04   #4
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 18:17   #5
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...
Je ontgaat m'n punt. Wat heeft de Taliban of die andere organisaties met het IDF, het leger van een staat, te maken?

Maar bekijk het anders zou: moest Hamas of Taliban Israel's voorbeeld volgen en eisen van elke 18 jarige dat ze mee vechten zou het triestiger zijn.
Oud 17 augustus 2010, 19:02   #6
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Link naar het facebookprofiel?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 19:02   #7
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

foutje, moest uiteraard

*Maar bekijk het anders zo:

zijn
Oud 17 augustus 2010, 19:03   #8
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach...

dus...
Dus mag er per definitie geen opmerking gemaakt worden over Israël/V.S. en is alles wat ze doen ok?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 19:03   #9
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Link naar het facebookprofiel?
http://www.facebook.com/profile.php?id=1036677802
Oud 17 augustus 2010, 19:07   #10
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Dus mag er per definitie geen opmerking gemaakt worden over Israël/V.S. en is alles wat ze doen ok?
Inderdaad. De Taliban kan niet als standaard gebruikt worden, dus er is ook geen logica om hen te vergelijken met een ander leger als het om brutaliteiten en oorlogsmisdaden gaat.
Oud 17 augustus 2010, 20:54   #11
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In 1939/40 werden er massa's 18-jarigen de oorlog ingesmeten. Dat ze niet allemaal een erg lang leven beschoren waren weten we ook.
De huidige massamedia maken het mogelijk dat zelfs de kleinste misstap van deze of gene morgen al wereldnieuws kan zijn.
Ook van 18-jarigen, of weet ik veel wat.
Je ziet toch heel duidelijk dat de huidige conflicten geen daadwerkelijke oorlogen zijn die ook militair kunnen worden uitgevochten en beëindigd. Dus verwacht van deze kinderen geen militaire manieren. Het zijn en blijven kinderen, temeer daar hun superieuren het soms niet veel beter doen.
Oud 17 augustus 2010, 21:02   #12
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach...

dus...
Dat conflictdiscours is wel afgezaagd hoor.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 21:20   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach...
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 21:26   #14
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.
die mensen die dood zijn zien er inderdaad heel comfortabel uit bij de Israeli's op die foto's
Oud 17 augustus 2010, 22:16   #15
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ligt er helemaal aan wie je zelf bent.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:18   #16
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziek.
Oud 18 augustus 2010, 00:00   #17
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In 1939/40 werden er massa's 18-jarigen de oorlog ingesmeten. Dat ze niet allemaal een erg lang leven beschoren waren weten we ook.
De huidige massamedia maken het mogelijk dat zelfs de kleinste misstap van deze of gene morgen al wereldnieuws kan zijn.
Ook van 18-jarigen, of weet ik veel wat.
Je ziet toch heel duidelijk dat de huidige conflicten geen daadwerkelijke oorlogen zijn die ook militair kunnen worden uitgevochten en beëindigd. Dus verwacht van deze kinderen geen militaire manieren. Het zijn en blijven kinderen, temeer daar hun superieuren het soms niet veel beter doen.
In feite zit dat meisje daar gewoon te poseren naast een aantal opgepakte Palestijnen ? Ik zie nergens dat die mannen mishandeld worden of gelijk wat. Ze weten niet eens wat er gaande is. Een storm in een glas water weer eens.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 00:14   #18
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In feite zit dat meisje daar gewoon te poseren naast een aantal opgepakte Palestijnen ? Ik zie nergens dat die mannen mishandeld worden of gelijk wat. Ze weten niet eens wat er gaande is. Een storm in een glas water weer eens.
Die trotse vrouw dacht even een ander te vernederen. Jij hoeft zoiets niet te begrijpen, gelukkig begrijpen de mensenrechtenorganisaties dat wel.

Zelfs de top van het leger noemde de foto's walgelijk en beschamend.. Ik verschiet er dan ook niet van dat u zulke toestanden normaal vindt. Ik kan alleen maar achter de arme Palestijnen staan die zeggen dat dit tekenend is voor de verdorven mentaliteit van de bezetter.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 augustus 2010 om 00:15.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 00:25   #19
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die trotse vrouw dacht even een ander te vernederen. Jij hoeft zoiets niet te begrijpen, gelukkig begrijpen de mensenrechtenorganisaties dat wel.

Zelfs de top van het leger noemde de foto's walgelijk en beschamend.. Ik verschiet er dan ook niet van dat u zulke toestanden normaal vindt. Ik kan alleen maar achter de arme Palestijnen staan die zeggen dat dit tekenend is voor de verdorven mentaliteit van de bezetter.
Die "arme Palestijnen" folteren helaas natuurlijk ook. Zelfs hun eigen volk.
Oud 18 augustus 2010, 01:05   #20
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

De top van het leger vind walgelijk en beschamend dat dat meisje militaire aangelegenheden tot spel maakt, en op haar facebook profiel zet...De feiten in kwestie zijn helemaal niet schokkend vind ik. Gewoon wat fotokes pakken...Mischien wil ze wel journaliste worden later, als ze groot is ?
En ik vind die toestanden niet normaal, voor mij moeten jonge meisjes op school zitten, niet in het leger. Dat zij degelijk opgeleide mannen gebruiken voor hun militaire taken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be