![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Vliegende auto's... | |||
gadget |
![]() ![]() ![]() |
7 | 63,64% |
een blijver |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
geen idee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() La me ni lachen. Zelfs op de grond slagen de meesten nog niet eens deftig mobiel te zijn; Voeg daarbij een 3de dimensie en je hebt gegarandeerd brokken.
Oh, da's nu al, desondanks dat de "vliegtuigen" steeds beter en beter worden qua automatisatie, de reglementering strenger en strenger wordt en de opvolging ervan doorgedrevener vallen er nog regelmatig uit de lucht.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommige mensen vinden dat alles moet wijken voor koning auto en ik kan me goed voorstellen dat zij zich maar al te graag door de lucht zouden willen verplaatsen als dit mogelijk zou zijn - al is het maar om de files te ontwijken.
Moest dit effectief mogelijk zijn, dan hou ik m'n hart vast wat een toestanden dit gaat geven. In Vlaanderen is het op de grond al een verkeersdrukte van jewelste en de lucht is nu a.h.w. nog een rustpuntje. Je kan rustig in je tuin zitten naar de blauwe lucht staren. Als ze nu ook nog auto's in de lucht gaan toelaten is het hek helemaal van de dam. De maatschappij zou dan nog meer een heksenketel worden dan dat dit nu het geval is. Bij gebrek aan obstakels in de lucht plant het geluid zich veel verder voort en bestrijkt dus een veel groter gebied en het is ook gedaan met de privacy. Ik kan me voorstellen dat ze dit in China wel zien zitten, maar vrees dat ze niet stilstaan welke andere maatschappelijke gevolgen dit kan hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() het moet toch een geweldige kick geven om zo over de dagelijkse,eindeloze file te vliegen
![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() om op de vraag te beantwoorden : alleen als het volledig maar dan ook 100% autonaam werkt.
Communicatie tussen de voertuigen en (magnetische ) lanen waar niet kan worden afgeweken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weegt ergens rond de 9 ton of zo en om te vliegen heb je een natuurlijk een vliegbrevet nodig. Lijkt me leuk speelgoed maar wel wat zwaar. De volgende versies zullen wellicht ofwel meer auto dan vliegtuig, of meer vliegtuig dan auto zijn ..maar in lichtere vorm.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 augustus 2010 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 40 had men ook al dit idee en een werkende setup is gebouwd. De Skycar M400 van Moller is al jaren in ontwikkeling, en eigenlijk, indien er groot geld tegenaangesmeten zou worden kan die redelijk snel productieklaar gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me tof om de brandstof te betalen eens je de lucht in gaat. En er moeten inderdaad veiligheidsmaatregelen zijn want 2-dim kunnen ze nog niet deftig rijden.
|
![]() |
![]() |