![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is mij deze vakantie weer opgevallen.
Nederlanders maken lawaai. Ze zijn altijd pertinent aanwezig. Vooral de jonge generatie vindt 'schreeuwen' leuk. Wat zijn volgens u de grote verschillen tussen ons en de Nederlanders ? En is dat een reden waarom we niet in één land/staat zouden kunnen samenleven ? Liefst zonder beledigingen en clichés. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de straat waar ik ben opgegroeid wonen ondertussen meer dan 50 % Nederlanders. Er stond gelukkig ten minste één iemand te juichen toen Spanje terecht de wereldbeker won. Ik denk dat de vlamingen die een samengaan met Nederland wensen eigenlijk niet weten waar ze aan beginnen. Het is meer angst voor zelfstandigheid dan ratio en ervaring dat hier spreekt. Mijn twee eurocenten.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 augustus 2010 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel slechte verliezers gezien maar, eerlijk is eerlijk, ook wat Nederlanders die na de finale 'verbroederden' met een hoop Spaanse supporters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben ook "onze Belgische" Nederlanders weergezien. Anderzijds verwijt ik het wel "de Nederlanders" dat de meeneem-pizza en snackbar met frikandel en hamburger zo'n succes is. Waarom gaan zij niet meer echt op restaurant. Zeker als je in de Perigord bent. Wat me ook opviel; was dat een groot deel Nederlanders; toen ik het over mensen uit Zwolle had; begonnen over reformisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als op termijn Vlaanderen onafhankelijk is, is het wel de bedoeling dat Vlaanderen onafhankelijk blijft, en zich niet gaan aansluiten bij Nederland. Daar win je helemaal niets mee, integendeel dan ga je weer rekening moeten houden met andere( in dit geval de hollanders) Als men zich aansluit bij Nl kan je evengoed België laten bestaan en met de Walen blijven onderhandelen. Bij mij weten gaan de Hollanders ook altijd maar partij trekken voor zichzelf en het beste eruit halen, veel verschil met de Walen gaat dat niet maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Deze vakantie bij familie in Italië langsgegaan. De meesten waanden mij een italiaan aangezien ik de taal vrij goed beheers.
De verschillen tussen italianen (allesinds degenen uit het Noorden, het Zuiden ken ik minder goed) en Belgen zijn uiteindelijk herleidbaar tot kleine zaken. Toch vind ik niet dat Italië en België één land moeten worden. De politieke verschillen zijn groot en dat is eigenlijk het onoverbrugbare verschil. Dit geldt volgens mij ook voor Nederland en Vlaanderen. De grootste fout die men kan maken is persoonlijke banden willen omzetten in politieke banden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we samen gaan met Nederland dan gaat er heel wat plaats vrijkomen in de gevangenis.
Ahja, al de wietrokers mogen dan naar huis. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgen hebben ook iets grotere pieten: http://www.kondomberatung.de/penisgroessenstudie.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeker vlak na afloop was er nog frustratie over het moment vlak voor het tegendoelpunt, Webb miste gewoon een duidelijke hoekschop voor Nederland. Daar is nadien nog lang en breed over geanalyseerd, maar vlak na afloop leeft zoiets wel degelijk. Al met al had ik er wel vrede mee, maar ik ga echt niet juichen als mijn ploeg, hoe terecht misschien ook, verloren heeft.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 augustus 2010 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds had ik liever gezien dat het VKN een succes was geworden of nog eerder de Bourgondische Nederlanden bijeen waren gebleven. Echter de zaken zijn nu eenmaal anders gelopen. Nu weer samengaan is allicht een brug te ver, maar ook als het alleen bij samenwerken blijft valt er nog veel te verbeteren. Daarbij blijven we nu ook weer juist ronddraaien om dezelfde clichés, namelijk luidruchtige aanwezige Nederlanders en stille Bourgondische Vlamingen/Belgen; en ik dacht nu juist dat dit niet de bedoeling was.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 augustus 2010 om 16:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oja, ik was incognito met m'n PBL-RKT shirt aan
![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tot zolang ge uw mond hield toch.
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() foutje
![]()
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 8 augustus 2010 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat impliceert niet een onwetenheid vanwege mensen die een samengaan met Nederland wèl zien zitten.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 augustus 2010 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|