![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een spoorwegarbeider maakt de sporen.
Een straathoekwerker maakt geen straathoeken. Die doet iets mystieker, maar wat eigenlijk ? Ik vermoed dat hij/zij een ambtenaar is, toch betaald door belastingsgeld. Maar wat doen zij feitelijk ? In het artikeltje hieronder kom ik tot mijn verrassing te lezen dat de straathoekwerkster een paar mensen komt ophalen (met een busje van 't stad ?) om ... te gaan minigolfen. Doen ze in 't Stad concurrentie met de Bond Grote Gezinnen, met de bonden van de gepensionneerden en met andere organisaties die sommige leden verpozen met uitstapjes allerhande ? Waarvoor betalen wij ook weer belastingen ? link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ckplein-2.aspx Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 augustus 2010 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Straathoekwerkers zijn onzin en een verloren kost.
Maar dat zal de stad worst wezen. Wel opvallend dat de flikken redelijk overijverig zijn, in die regio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
30 jaar geleden ging de Antwerpenaar met plezier een pintje pakken op de plein Men had de El Torro van de Mon, Piet Hein die zelf met een trekzak muziek speelde.De beruchte snackbar, waar het Martino broodje is uitgevonden door Leo Martin, de hoerenkeet van Marcelinne enz...... Allemaal echte sinjoren voor sinjoren. Nooit echte problemen geweest toen. Nu ?????? Je ergste vijand stuur je daar nog niet naartoe. ALLES, maar ook ALLES is ingenomen door criminelen van vreemde afkomst. En juist daar ging onze burger Patrick Jannsens de stadsbib maken (met de bedoeling er eens grote kuis te houden (het probleem van de criminaliteit nam hij niet in de mond omdat dit dan het VB ten goede kwam) en wat is het resultaat van die bib? De dealers van Marokaanse en Nigeriaanse afkomst dealen binnen in de bib want in de winter is het er goed warm ![]() Antwerpenaars van de binnenstad gaan in de randgemeenten (Wilrijk,Deurne enz.. ) nu hun boeken lenen (Misschien zijn deze aangesloten in een wandelclub?) Zij die toch op Conincksplein naar de bib gaan, worden extra in de gaten gehouden door politie , want ..... haha.. potentiele druggebruikers die zich komen bevoorraden ![]() Een wijkagent bestaat er nietmeer - wel een paar combis met speciaal getrainde flikken met kogelvrij vesten. En de straathoekwerkers daar gaan het oplossen ???? Het enige wat je daar op een straathoek kan tegen komen is véél volk, héél veel volk, maar die zie je niet staan in den donkere. Zij gaan minigolven ... laat me niet lachen of.. jawel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat bedoel ik dus.
Verloren kost. Nee, ik ben niet zo jong meer. 52. En heb de buurt daar ook nog gekend, toen ze levendig was. Maar de verpaupering heeft daar,net zoals in vele andere wijken van Antwerpen, flink toegeslagen. Dacht u dan dat deze brave, door ons betaalde en door zichzelf bekroonde wereldverbeteraars dat kunnen omkeren ? Nee dus. Een jarenlang barslecht stads- en staatsbeleid heeft er voor gezorgd dat, spijts hun misschien wel goed bedoelingen, Antwerpen ten onder gaat. Daar kunnen zelfs geen 10.000 straathoekwerkers iets aan veranderen. De volkse buurten, zoals we ze vroeger kenden, zijn nu begiftigd met de oh zo aanbeden 'diversiteit'. Waarop die diversiteit slaat, mag u zelf uitmaken. Op de 'bewoners' of op de soorten criminaliteit die ze met zich meebrengen. Enfin, ze doen maar. Ik heb er niks verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() En ik ook niet, want ik woon nu in Deurne
![]() Laatst gewijzigd door Rob Muizenstront : 16 augustus 2010 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Iemand heeft mij ooit verteld, dat tussen de straathoewerkers er veel politie in burger tussen zit.
Wie weet ??? ( daar zitten misschien al die verdwenen boeken ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Een prostituée doet eigenlijk ook aan een vorm van straathoekwerking ,en ja ,soms worden ze betaald met belastingsgeld. Dus je vermoeden klopt.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is er verkeerd aan een prost.???
Bij hoeveel koppels hebben de vrouwen tegen het einde van de maand steeds migraine als hun man wil wippen? Totdat op de 1* zijn pré is gestort - eerst eens goed wippen en weg zijn ze om te gaan shoppen. Toch juist hetzelfde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Integendeel zelfs. En met het wip-en shopgedrag van andere koppels hou ik mij niet echt bezig, en ...."hout vasthouden" ....gelukkig weet ik niet hoe een aanval van migraine aanvoelt.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om een failliete staat in stand te houden;
Om failliete banken in stand te houden; Om WK 2018 naar hier te halen; Om een degoutant economisch systeem in stand te houden; Om ons land uit te verkopen aan multinationals; Om overbodige politieke partijen in stand te houden; Om de milieulobby, afvallobby, intercommunales te spijzen; ... Vul zelf maar aan, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Om een koninklijk Yacht te kopen en heel die leeglopers bende uit Laken te onderhouden.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om bij het De Conickplein te blijven:
Om leeflonen uit te betalen Om drugsklinieken te financieren Om straathoekwerkers te creeeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() En om bij de link straathoekwerkers/prostitutie/belastinggeld te blijven :
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oeioei, als we alles gaan moeten schrappen waar ik het nut niet van inzie, maar toch voor meebetaal, dan zijn we nog wel even bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ge weet niet wat een straathoekwerker doet en ge kent zijn nut niet goed. Ik weet het ook allemaal niet en via deze thread wordt ik 0,0 wijzer.
Voeg er wat wetenschappelijke artikels bij over het nut van straathoekwerking ofzo? Waar moet deze thread nu eigenlijk naartoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In het kader van module "Verslaving" moest ik een dag meelopen met een straathoekwerker. Toeval wil dat de man vooral om het De Coninckplein werkte. (nu ja, toeval..)
Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het vertrouwen moest winnen van junkies die daar veelvuldig rondlopen en hen een beetje beschermen tegen zichzelf en hun omgeving. Hij leverde condooms, voedsel, emotionele steun, propere injectienaalden, en zelfs ruimtes waarin "gebruikt" kan worden. Persoonlijk vind ik dit soort preventieve en curatieve ingrepen niet bevorderlijk voor het opruimen van criminaliteit. Wat criminelen nodig hebben is perspectief. Ze moeten terug onderschid leren maken tussen goed en kwaad. Ze moeten terug leren dat zij zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun daden, niet hun omgeving. Wat mij betreft schaffen ze dat maar af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We wachten op iemand zoals de post hier vlak voor: iemand die het wel een beetje kent. Wel raar vind ik. Condomen afgeleverd ter plaatse. (moet hij nog helpen ze op te zetten ?) Voedsel en emotionele steun ? En ik moet zelf maar zorgen dat ik mijn eten vind, en het kan betalen. Propere naalden ? Afpakken van suikerzieken zeker ? Ruimtes waar ze drugs kunnen gebruiken ? Is dat niet strafbaar ? Vertrouwen winnen ? Om wat te doen ? Ze aan te sporen om te gaan werken ? nogmaals: raar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Modern times, anno 2010.
|
![]() |
![]() |