Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 07:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wat zijn straathoekwerkers, waarom betalen wij daarvoor belastingen?

Een spoorwegarbeider maakt de sporen.

Een straathoekwerker maakt geen straathoeken. Die doet iets mystieker, maar wat eigenlijk ?
Ik vermoed dat hij/zij een ambtenaar is, toch betaald door belastingsgeld.

Maar wat doen zij feitelijk ?

In het artikeltje hieronder kom ik tot mijn verrassing te lezen dat de straathoekwerkster een paar mensen komt ophalen (met een busje van 't stad ?) om ... te gaan minigolfen.

Doen ze in 't Stad concurrentie met de Bond Grote Gezinnen, met de bonden van de gepensionneerden en met andere organisaties die sommige leden verpozen met uitstapjes allerhande ?

Waarvoor betalen wij ook weer belastingen ?

link:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ckplein-2.aspx

Citaat:
Er is opnieuw onrust op het De Coninckplein. Nadat bekend raakte dat een vrouw die op het plein zat een boete kreeg, blijkt dat ook een straathoekwerkster geverbaliseerd is.

“Dat een straathoekwerkster geverbaliseerd is door de politie, geeft aan dat er redelijk willekeurig te werk gegaan wordt. Blijkbaar worden mensen die op het plein staan, gewoon opgeschreven. Dat is bizar, want de straathoekwerkster was daar om een aantal mensen op te halen voor een partijtje minigolf. Ze was haar job aan het doen. De vrouw zal geen boete moeten betalen. Ik kan alleen maar hopen dat dit ook geldt voor het groepje dat bij haar stond”, zegt Tino Ruyters (foto), directeur van het medischsociaal opvangcentrum Free Clinic.
Patrick Van De Perre

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 augustus 2010 om 07:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 07:13   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Straathoekwerkers zijn onzin en een verloren kost.
Maar dat zal de stad worst wezen.
Wel opvallend dat de flikken redelijk overijverig zijn, in die regio.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 08:40   #3
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Straathoekwerkers zijn onzin en een verloren kost.
Maar dat zal de stad worst wezen.
Wel opvallend dat de flikken redelijk overijverig zijn, in die regio.
Ofwel ben je nog jong, ofwel ken je het reilen en zeilen van De Conincksplein niet.

30 jaar geleden ging de Antwerpenaar met plezier een pintje pakken op de plein
Men had de El Torro van de Mon, Piet Hein die zelf met een trekzak muziek speelde.De beruchte snackbar, waar het Martino broodje is uitgevonden door Leo Martin, de hoerenkeet van Marcelinne enz......
Allemaal echte sinjoren voor sinjoren.
Nooit echte problemen geweest toen.

Nu ?????? Je ergste vijand stuur je daar nog niet naartoe.
ALLES, maar ook ALLES is ingenomen door criminelen van vreemde afkomst.
En juist daar ging onze burger Patrick Jannsens de stadsbib maken (met de bedoeling er eens grote kuis te houden (het probleem van de criminaliteit nam hij niet in de mond omdat dit dan het VB ten goede kwam) en wat is het resultaat van die bib? De dealers van Marokaanse en Nigeriaanse afkomst dealen binnen in de bib want in de winter is het er goed warm (en reeds 25% van de boeken zijn reeds uit de schabben verdwenen -hoe zou dat komen ?)
Antwerpenaars van de binnenstad gaan in de randgemeenten (Wilrijk,Deurne enz.. ) nu hun boeken lenen (Misschien zijn deze aangesloten in een wandelclub?)
Zij die toch op Conincksplein naar de bib gaan, worden extra in de gaten gehouden door politie , want ..... haha.. potentiele druggebruikers die zich komen bevoorraden

Een wijkagent bestaat er nietmeer - wel een paar combis met speciaal getrainde flikken met kogelvrij vesten.

En de straathoekwerkers daar gaan het oplossen ????
Het enige wat je daar op een straathoek kan tegen komen is véél volk, héél veel volk, maar die zie je niet staan in den donkere.
Zij gaan minigolven ... laat me niet lachen of.. jawel
Rob Muizenstront is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 09:05   #4
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Dat bedoel ik dus.
Verloren kost.

Nee, ik ben niet zo jong meer.
52.
En heb de buurt daar ook nog gekend, toen ze levendig was.
Maar de verpaupering heeft daar,net zoals in vele andere wijken van Antwerpen, flink toegeslagen.
Dacht u dan dat deze brave, door ons betaalde en door zichzelf bekroonde wereldverbeteraars dat kunnen omkeren ?
Nee dus.
Een jarenlang barslecht stads- en staatsbeleid heeft er voor gezorgd dat, spijts hun misschien wel goed bedoelingen, Antwerpen ten onder gaat.
Daar kunnen zelfs geen 10.000 straathoekwerkers iets aan veranderen.
De volkse buurten, zoals we ze vroeger kenden, zijn nu begiftigd met de oh zo aanbeden 'diversiteit'.
Waarop die diversiteit slaat, mag u zelf uitmaken.
Op de 'bewoners' of op de soorten criminaliteit die ze met zich meebrengen.
Enfin, ze doen maar. Ik heb er niks verloren.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 09:08   #5
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

En ik ook niet, want ik woon nu in Deurne

Laatst gewijzigd door Rob Muizenstront : 16 augustus 2010 om 09:10.
Oud 16 augustus 2010, 09:22   #6
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

Iemand heeft mij ooit verteld, dat tussen de straathoewerkers er veel politie in burger tussen zit.

Wie weet ??? ( daar zitten misschien al die verdwenen boeken ?) want ik zie geen gedrogeerde Nigeriaan een boek van Jef Geeraerts pikken
Oud 16 augustus 2010, 09:35   #7
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een spoorwegarbeider maakt de sporen.

Een straathoekwerker maakt geen straathoeken. Die doet iets mystieker, maar wat eigenlijk ?
Ik vermoed dat hij/zij een ambtenaar is, toch betaald door belastingsgeld.
Een prostituée doet eigenlijk ook aan een vorm van straathoekwerking ,en ja ,soms worden ze betaald met belastingsgeld. Dus je vermoeden klopt.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 09:59   #8
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

Wat is er verkeerd aan een prost.???

Bij hoeveel koppels hebben de vrouwen tegen het einde van de maand steeds migraine als hun man wil wippen?
Totdat op de 1* zijn pré is gestort - eerst eens goed wippen en weg zijn ze om te gaan shoppen.

Toch juist hetzelfde?
Oud 16 augustus 2010, 10:15   #9
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Muizenstront Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan een prost.???

Bij hoeveel koppels hebben de vrouwen tegen het einde van de maand steeds migraine als hun man wil wippen?
Totdat op de 1* zijn pré is gestort - eerst eens goed wippen en weg zijn ze om te gaan shoppen.

Toch juist hetzelfde?
Beweer ik ergens dat prostitutie verkeerd is ? Ik dacht van niet .
Integendeel zelfs.

En met het wip-en shopgedrag van andere koppels hou ik mij niet echt bezig, en ...."hout vasthouden" ....gelukkig weet ik niet hoe een aanval van migraine aanvoelt.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 16 augustus 2010, 10:20   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een failliete staat in stand te houden;
Om failliete banken in stand te houden;
Om WK 2018 naar hier te halen;
Om een degoutant economisch systeem in stand te houden;
Om ons land uit te verkopen aan multinationals;
Om overbodige politieke partijen in stand te houden;
Om de milieulobby, afvallobby, intercommunales te spijzen;
...

Vul zelf maar aan, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 10:26   #11
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Om een koninklijk Yacht te kopen en heel die leeglopers bende uit Laken te onderhouden.

Oud 16 augustus 2010, 11:18   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om bij het De Conickplein te blijven:
Om leeflonen uit te betalen
Om drugsklinieken te financieren
Om straathoekwerkers te creeeren...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 11:26   #13
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

En om bij de link straathoekwerkers/prostitutie/belastinggeld te blijven :

Citaat:
Gehandicapte man vliegt naar prostituees op kosten van belastingbetaler

Een Brit met een handicap van 21 gaat op kosten van de belastingbetaler naar Amsterdam voor een seksvakantie. Zijn begeleider vindt de trip volkomen gerechtvaardigd. Seks is volgens de sociaal werker een fundamenteel mensenrecht en hij omschrijft de jongeman als "een gefrustreerde maagd". Intussen barst de discussie over het gebruik van belastinggeld voor zo'n doeleinden in alle hevigheid los.

Fundamenteel mensenrecht
De Britse regering richtte onlangs een fonds van een half miljard Britse pond op om mensen met een handicap te steunen. Zij die in aanmerking komen voor het gebruik van het fonds krijgen een persoonlijk budget dat ze volledig vrij kunnen besteden, in dit geval dus aan een tripje naar de Amsterdamse grachten. Het geld zal nuttig gespendeerd worden, weet de sociale werker. Volgens hem is het écht wel nodig dat zijn beschermeling eens seks heeft. "Hij is gefrustreerd, een beetje agressief en heeft nood aan seks. Hij plant dan ook een seksvakantie. Hij heeft twee cursussen gevolgd en is dus voldoende klaargestoomd", aldus de sociale werker. "Het is bovendien veiliger om seks te hebben met prostituees in Nederland dan met de Britse straathoeren. We kunnen hem maar beter gecontroleerd laten genieten, hem steunen en iets bijbrengen over seks in een veilige omgeving waar hij als mens ook iets vanop steekt. Meer nog, hem dit recht ontzeggen is een verkrachting van een basisrecht. Elke mens heeft toch recht op seks."

Het betalen voor seks is niet verboden maar prostitutie is dat wel, merkt de krant Daily Mail op. "We kunnen hem toch niet opsluiten?", aldus de sociale werker die anoniem wil blijven. "Hij is immers een jongeman die de wereld wil ontdekken."

Hij is lang geen eenstaand geval. Een Brit die een hersenoperatie onderging, kreeg seks als deel van zijn revalidatieprogramma. Dit was nodig. Hij moest ook opnieuw leren masturberen nadat zijn vrouw ervan doorgegaan was met al zijn geld. Volgens de sociale werkers heeft de seks zijn zelfvertrouwen in het omgaan met vrouwen hersteld.

Meerderheid besturen geen bezwaar
Toch is niet iedereen gevonden voor het aanwenden van belastinggeld om seksreisjes te organiseren. De kritiek klinkt steeds luider. Toch blijkt uit een onderzoek van belangenverenigingen dat de meeste lokale besturen geen bezwaar hebben tegen het aanwenden van overheidsgeld voor het betalen van seks. The Outsiders en TLC Trusts, twee verenigingen die ijveren voor het recht op seks voor gehandicapten hielden een rondvraag, 121 gemeentebesturen namen deel aan de enquête. De meerderheid had geen bezwaar en 97 procent gaf nog aan dat er ter zake geen officiële beleidslijn is. Ze laten de beslissing over de aanwending van het geld volledig over aan de sociale werkers.

Neil Coyle, directeur beleid van de Vereniging van Gehandicapten wijst erop dat zijn leden in eerste instantie om essentiële hulp vragen. Het gaat dan vooral om hulp bij het aankleden en wassen.

Vrees voor misbruik
Matthew Elliot van de Vereniging van Belastingbetalers vreest misbruik van belastinggeld. "Heel wat belastingbetalers zullen geschokt zijn als ze vernemen waarvoor hun centen aangewend worden. Bovendien staat de deur voor misbruik op een kier als sociale werkers zomaar zelf mogen beslissen waarvoor het geld gebruikt wordt." (vsv)

Oud 16 augustus 2010, 13:39   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Om bij het De Conickplein te blijven:
Om leeflonen uit te betalen
Om drugsklinieken te financieren
Om straathoekwerkers te creeeren...
Politie te betalen.
Gerecht te betalen.
Gevangenissen te bouwen.
De cipiers te betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 13:49   #15
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een

link:
]
Om tienduizenden nutteloze ambtenaren die in hun respectievelijke ministeries zitten te niksen en dan nog denken dat ze hard werken te betalen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 15:27   #16
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Oeioei, als we alles gaan moeten schrappen waar ik het nut niet van inzie, maar toch voor meebetaal, dan zijn we nog wel even bezig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:09   #17
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Ge weet niet wat een straathoekwerker doet en ge kent zijn nut niet goed. Ik weet het ook allemaal niet en via deze thread wordt ik 0,0 wijzer.

Voeg er wat wetenschappelijke artikels bij over het nut van straathoekwerking ofzo? Waar moet deze thread nu eigenlijk naartoe?
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 16:40   #18
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

In het kader van module "Verslaving" moest ik een dag meelopen met een straathoekwerker. Toeval wil dat de man vooral om het De Coninckplein werkte. (nu ja, toeval..)

Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het vertrouwen moest winnen van junkies die daar veelvuldig rondlopen en hen een beetje beschermen tegen zichzelf en hun omgeving. Hij leverde condooms, voedsel, emotionele steun, propere injectienaalden, en zelfs ruimtes waarin "gebruikt" kan worden.

Persoonlijk vind ik dit soort preventieve en curatieve ingrepen niet bevorderlijk voor het opruimen van criminaliteit. Wat criminelen nodig hebben is perspectief. Ze moeten terug onderschid leren maken tussen goed en kwaad. Ze moeten terug leren dat zij zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun daden, niet hun omgeving.

Wat mij betreft schaffen ze dat maar af.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 20:34   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Ge weet niet wat een straathoekwerker doet en ge kent zijn nut niet goed. Ik weet het ook allemaal niet en via deze thread wordt ik 0,0 wijzer.

Voeg er wat wetenschappelijke artikels bij over het nut van straathoekwerking ofzo? Waar moet deze thread nu eigenlijk naartoe?
Simpel toch.
We wachten op iemand zoals de post hier vlak voor: iemand die het wel een beetje kent.

Wel raar vind ik.
Condomen afgeleverd ter plaatse. (moet hij nog helpen ze op te zetten ?)
Voedsel en emotionele steun ? En ik moet zelf maar zorgen dat ik mijn eten vind, en het kan betalen.
Propere naalden ? Afpakken van suikerzieken zeker ?
Ruimtes waar ze drugs kunnen gebruiken ? Is dat niet strafbaar ?
Vertrouwen winnen ? Om wat te doen ? Ze aan te sporen om te gaan werken ?

nogmaals: raar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 22:38   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Modern times, anno 2010.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be