Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2010, 09:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Gordel: ambtenaar moeit zich met politiek beleid

Carla Galle.
Ooit invloedrijke sos. En bedgenoot van ..

Weggeparachuteerd naar een goed betaald plaatske ...

Fier dat ze eenmaal in 't jaar iets mag organiseren dat tijdens de tiendaagse Gentse Fieste elke dag driemaal in grootte overtroffen wordt ...

gaat zich een beetje moeien met het beleid dat de politiek hoort te voeren.

Benieuwd of minister Muyters kloten aan zijn lijf heeft.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100903_006

titel: Dertigste Gordel mogelijk de laatste

beetje tekst:

Citaat:
De kans bestaat dat de dertigste Gordel die zondag plaatsvindt, meteen ook de laatste wordt. 'Als er een globaal communautair akkoord komt, hoeft het voor mij niet meer', zegt Carla Galle, administrateur generaal bij het organiserende Bloso.

Met andere woorden: als de politieke onderhandelaars in hun opzet slagen, betekent dat waarschijnlijk het einde van de jaarlijkse fiets- en wandelhappening in de Vlaamse rand rond Brussel, met gemiddeld 80.000 deelnemers.

'Zeker, de Gordel is ook een puur sportief gebeuren en een gezinshappening met muziek. Maar hij is ook onlosmakelijk verbonden met het Vlaamse engagement in de randgemeenten', zegt Galle in de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. 'Als de politieke partijen een akkoord bereiken, is het niet aan een sportadministratie als Bloso daar nog verder actie rond te voeren. Dan zou het ook niet meer dat unieke evenement zijn.'

De baas van Bloso ziet niet meteen anderen in staat om de organisatie over te nemen. 'We hebben het al die jaren in goede banen kunnen leiden. Dat is niet niks'.

Een en ander belooft tot pittige discussies te zullen leiden. Eric Van Rompuy (CD&V) vindt bijvoorbeeld dat de Gordel moet blijven bestaan. En Anne Sobrie, schepen in Sint-Genesius-Rode, meent dat het Vlaamse karakter van de rand blijvende ondersteuning uit de rest van Vlaanderen verdient.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 10:00   #2
Anna List
Banneling

Standaard

sinds haar capabele man van de ladder 'viel' ... is ze een beetje stuurloos ... arme vrouw.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 10:06   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Sport voor allen
De eerste sponsor van het Gordelgebeuren was het Davidsfonds dat 100.000 BEF (€ 2.500) ter beschikking stelde. Daarnaast schonken vele onbekende Vlamingen giften voor het ‘Vlaamse’ doel en betaalden enkele honderden ereleden een lidkaart van 1.000 BEF (€ 25). En ook Bloso stak haar neus aan het venster door voor elke deelnemer een gratis verzekering te voorzien en De Gordel tot Bloso Sport+ Klassieker uit te roepen.

Ook in 1982 verleende Bloso steun en terzelfder tijd werd tijdens de voorbereiding het (partij-)politieke karakter afgezwakt. De lokale wielerclub wilde De Gordel zelfs omdopen tot ‘Brabantse Pijl voor wielertoeristen’ maar kreeg te veel tegenwind. Toch was de tweede editie opnieuw een succes met een verdubbeling van het aantal inschrijvingen, tot 2.600 deemnemers. Het sportieve menu werd uitgebreid: je kon kiezen voor de 100 km rond Brussel, de 35 km gezinsfietstocht en voor een klimtijdrit of voor drie wandelingen van 28, 15 en 8 km. De Gordel werd georganiseerd op de laatste zondag van augustus, samen met de lokale kermis, wat het succes ten goede kwam.

Bestaansrecht
In 1983 trok Bloso een groot deel van het organisatielaken naar zich. Bloso geloofde in het initiatief maar benadrukte De Gordel vooral als een ‘sport-voor-allen’-gebeuren.
De derde Gordel bereikte 3.600 deelnemers wat voor die tijd een aardig cijfer was. In 1984 bleef De Gordel groeien. Er waren 5.488 deelnemers en mediapartner Roularta deed zijn intrede. Knack, Trends en Sportmagazine plaatsten advertenties en namen De Gordel op in hun fiets-zomerkalender. Het Gordeltrefpunt achter het Gemeentehuis van Sint-Genesius-Rode bruiste van de activiteiten met live-muziek en volksspelen en beleefde een Europese primeur: de Euro-Fit-Test van de KUL werd er voor het eerst
voorgesteld.
In vier jaar tijd had De Gordel bestaansrecht verworven. De manifestatie evolueerde tot een gezellige sportieve happening met drank- en eetstandjes, met optredens van lokale muziektalenten en met ex-wielrenners als publiekstrekkers. De Gordel werd een trendsetter en een voorbeeld voor de vele lokale Gordels die later het daglicht zagen.
De Gordel is al j�*�*aren uitgegroeit tot één van de grootste sportieve evenementen van ons land..politiek hoort er niet langer thuis..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:00   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De Gordel is al j�*�*aren uitgegroeit tot één van de grootste sportieve evenementen van ons land..politiek hoort er niet langer thuis..
Maak dat vooral aan jezelf wijs. De gordel is een politieke manifestatie.

De Belgicistische leugen verandert daar niet aan.
Oud 3 september 2010, 12:13   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stierenkak.

De Gordel is voor Vlaanderen, wat het militair défilé van 21 juli is voor B.

Voor beide manifestaties is dat natuurlijk geen 'politiek politiek' - er zullen wellicht soldaten marcheren die stemmen op V-partijen en zeker de laatste keer zat er ene voorzitter van de Senaat ... bla bla ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 september 2010, 13:57   #6
kameleon
Minister

Standaard

Ik doe jaren mee aan de Gordel en voor mij is het inderdaad niet meer dan een sportieve manifestatie. Helaas zijn er onsportievelingen die ongevraagd stickertjes met vlaamse leeuwkes op je lijf of fiets komen kleven.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 14:03   #7
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Gordel is voor Vlaanderen, wat het militair défilé van 21 juli is voor B.
Iets om u voor te schamen?
De gordel is niet mijn ding maar om het meteen zo hard aanpakken

Citaat:
gaat zich een beetje moeien met het beleid dat de politiek hoort te voeren.
Lol
Gelooft ge dat nu echt? Onze administraties zijn volledig gepolitiseerd, elke keer als er postjes verdeeld moeten worden is't koekenbak in de regering getuige de aanstellingen bij de VRT en VDAB. De Belgische ziekte slaat ook in Vlaanderen toe.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 14:04   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik doe jaren mee aan de Gordel en voor mij is het inderdaad niet meer dan een sportieve manifestatie. Helaas zijn er onsportievelingen die ongevraagd stickertjes met vlaamse leeuwkes op je lijf of fiets komen kleven.
Je verschiet dat er op een politieke manifestatie politieke propaganda gemaakt wordt?

Is dat niet wereldvreemd van u vermits je participeert in de grootste politieke manifestatie van het land die jaarlijks herhaald wordt?
Oud 3 september 2010, 14:05   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in dat geval kies je beter één van de vele fietselingen in Vlaanderen of Wallonie

de Gordel is weldegelijk een politiek evenement, je laat je gebruiken, met jouw aanwezigheid wordt elk jaar weer uitgepakt ... waarom denk je dat t zo'n belangrijk nieuwsitem is of er nu 95.000 of 115.000 deelnemers komen ? net omdat het een 100% politieke manifestatie en signaal is natuurlijk !
Oud 3 september 2010, 14:06   #10
Anna List
Banneling

Standaard

als men Karel niet van zijn ladder had gevallen, dan zou Carla wel weten wat ze moest doen
Oud 3 september 2010, 14:41   #11
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
.... Want ik heb schrik voor de toekomst in Vlaanderen. Dictatuur van de overheid en administratie.......
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 14:43   #12
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
...

Benieuwd of minister Muyters kloten aan zijn lijf heeft.
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...ven-bestaan”

Dit gezegd zijnde, ik blijf voortaan weg van die Gordel. Niets dan miserie. Vallen, technische mankementen en vooral veel te veel volk.

Laatst gewijzigd door backfire : 3 september 2010 om 14:44.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 17:04   #13
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je verschiet dat er op een politieke manifestatie politieke propaganda gemaakt wordt?

Is dat niet wereldvreemd van u vermits je participeert in de grootste politieke manifestatie van het land die jaarlijks herhaald wordt?
De Gordel bestaat van voor ik geboren werd. Deze passeert door mijn gemeente en ik heb daar nooit een politiek evenement in gezien. Zo vreemd vind ik het niet dat ik mij laat gebruiken door een politieker. Ik heb nog nooit anders geweten.
Oud 3 september 2010, 17:32   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gordel bestaat van voor ik geboren werd. Deze passeert door mijn gemeente en ik heb daar nooit een politiek evenement in gezien. Zo vreemd vind ik het niet dat ik mij laat gebruiken door een politieker. Ik heb nog nooit anders geweten.
Je gelooft de Belgische leugens in de kranten misschien, dat het geen politieke manifestatie is?
Oud 3 september 2010, 18:57   #15
kameleon
Minister

Standaard

Ik zeg dat IKZELF daar nooit een politiek evenement heb in gezien !
Oud 3 september 2010, 21:13   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...ven-bestaan”

Dit gezegd zijnde, ik blijf voortaan weg van die Gordel. Niets dan miserie. Vallen, technische mankementen en vooral veel te veel volk.
Die link geeft geen antwoord op mijn vraag of Muyters kloten aan zijn lijf heeft.

De vraag is of hij Galle zal terechtwijzen omwille van het innemen van een politieke overtuiging in haar functie als ambtenaar.

Oud 3 september 2010, 21:15   #17
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik vind dat wel cool, een groene zoals jij. De meeste groenen die ik heb ontmoet zijn tamelijk extremistisch.

edit: én enorm elitair.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 september 2010 om 21:15.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:18   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Lol
Gelooft ge dat nu echt? Onze administraties zijn volledig gepolitiseerd, elke keer als er postjes verdeeld moeten worden is't koekenbak in de regering getuige de aanstellingen bij de VRT en VDAB. De Belgische ziekte slaat ook in Vlaanderen toe.
Dat is het probleem niet.
Het is nogal logisch dat iedere ambtenaar een overtuiging heeft.
Iedere rechter vb. trouwens ook.
Maar in die functie hoor je je neutraal op te stellen.

Daarbij, die Galle weet dat goed genoeg, ze is niet van gisteren. Alleen: hare nek en haar 'hoogstaande' politieke overtuiging verhinderen teveel dat ze hare mond langer kan dichthouden dan van 's middags tot de noen.

Oud 4 september 2010, 06:52   #19
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

het "probleem" Galle is heel simpel :
- SPa heeft geen agenda voor de Vlaamse ontvoogding wegens schatplichtig aan de PS (Vlaamse onafhankelijkheid zou hen herleiden tot een partij die moeite heeft de kiesdrempel te halen)
- Galle is door SPa geparachuteerd op het postje

Wiens brood men eet diens woord men spreekt

Hoe sneller de Vlaamse ontvoogding verdwijnt hoe geruster men is bij de SPa ( de agustazakken zullen nu wel ver opgebruikt zijn)

Laatst gewijzigd door rookie : 4 september 2010 om 06:55.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:21   #20
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in dat geval kies je beter één van de vele fietselingen in Vlaanderen of Wallonie

de Gordel is weldegelijk een politiek evenement, je laat je gebruiken, met jouw aanwezigheid wordt elk jaar weer uitgepakt ... waarom denk je dat t zo'n belangrijk nieuwsitem is of er nu 95.000 of 115.000 deelnemers komen ? net omdat het een 100% politieke manifestatie en signaal is natuurlijk !
Als het effectief een politiek evenement is begrijp ik niet goed waarom het a-politieke Bloso dat zou moeten organiseren. Het is dan aan de Vl regering om dat te doen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 4 september 2010 om 07:21.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be