![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, na het zien van Elio zijn persconferentie kunnen we dus besluiten dat er niet veel zal veranderen. Ik doe verder uit "staatszin" en we moeten verder praten met de partijvoorzitters.
Verder koppelt hij opnieuw duidelijk BHV aan de herfinanciering van Brussel maar laat hij daar natuurlijk de financieringswet buiten. Daar blijft hij uiteraard weer extreem vaag over en verder dan niemand mag verarmen komt hij alweer niet. Daarna probeert hij iedereen opnieuw een beetje bang te maken met de rating van het BHG. En in plaats van het BHG institutioneel aan te passen praat hij enkel over het geven van meer geld. Dat is werkelijk te gek voor woorden. Om het nog mooier te maken hakt hij nog eventjes in op de NVA en CD&V omdat ze durven garanties te vragen voor de sanering van de overheidsfinancien en begint dan maar wat te lullen over institutionele problemen rond BHV. Problemen die er enkel zijn door de alarmbellen die de franstaligen hebben misbruikt. En als uitsmijter mag het traditionele doemscenario niet ontbreken als het niet zou lukken terwijl het akkoord nog maar eens binnen "handbereik" ligt. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 augustus 2010 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() NVA is niet verplicht om weer aan tafel te gaan aanschuiven hé, als ze er werkelijk genoeg van hebben en geen oplossing zien, dat ze er dan op hun beurt de stekker uittrekken. Maar blijkbaar lag ook voor hen de oplossing binnen haalbaar bereik. Hoe ver die oplossing ook nog aflag van hun beloofde stappen riching confederalisme en fiscale autonomie.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me nogal logisch aangezien de franstaligen toch niets waar maken van wat ze beloven. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer wordt de crisis van de mensen eens eindelijk aangepakt ? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook naar Di Pupo gekeken.
Ik denk verstaan te hebben dat hij wat toegeeft naar nva en naar tsjeven toe. Vanzelfsprekend geeft hij geen autostrade-breedte toe; maar gezien hetgeen al op tafel lag, is dat voorlopig ook niet nodig. (de nva heeft 27 zetels in de kamer; geen 37 ...) Ik denk dat de preformatie tamelijk gauw gaat uitmonden in een formatie. (ik moet wel zeggen dat ik dit zeg op hetgeen ik éénmaal gehoord heb - een paar keer wel iets minder opgelet, toen ik door verkeerde accenten en zo, niet helemaal mee was ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Hoe kan je een crisis deftig aanpakken als 12 miljard (en misschien 500 miljoen meer) elk jaar naar een zwart gat gaat? Met dat geld konden we misschien de crisis aanpakken, maar neer. Profitariaat primeert boven verantwoordelijkheid bij sommigen.
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen betrouwbare cijfers over dat, als Vlaanderen alleen staat ze ook daadwerkelijk 12 Miljard bespaart. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra de franstaligen eens op papier zetten hoe we de financieringswet gaan aanpassen en wat ze gaan doen aan die put ergens in Wallonie waar al dat geld zomaar in verdwijnt.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorts hebben de mensen allemaal de vorige 13° juni te kennen gegeven wat 'de crisis van de mensen' is. Gelieve dus niet te melken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaf de kiesplicht af. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk geeft u hier te kennen dat u van de Walen wel verwacht dat ze een koppeling slikken. 2 maten en twee gewichten ? |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, das het probleem, er staat niets op papier.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |