![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ew=popupPlayer
Ter zake vanavond: " (...) We hebben vanmorgen partijbureau gehad en ik had nooit verwacht dat we zo eensgezind zouden zijn. Iedereen beseft dat er een compromis moet zijn. Ik heb voor de eerste keer aan hen een aantal dingen toegelicht die echt wel pijnlijk zijn. En men heeft dan gezegd 'ja het is niet leuk, maar als het moet dan moet het'. " > Zoals? "dat ga ik nu niet aan uw neus hangen, als u het niet erg vindt. Zolang het eerbaar is, doet NVA mee in totale eensgezindheid. Maar als wij worden gevraagd goed vertrouwen te stellen en daar nog eens geldmiddelen bij te geven (...) " ---------------------------------- Dit stuk trok mijn aandacht, dat ze bij een compromis toegevingen zijn, kan ik inkomen maar pijnlijke dingen? Zijn dat dingen die er zijn ingeslopen door de Franstaligen of dingen die gewoon niet even ver zijn doorgedrukt als men op voorhand had gehoopt? Het valt te begrijpen dat hij hier niets over lost wat de pijnlijke delen zijn, maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ideeën heeft. (Misschien kan BWarrior ons meer vertellen?)
#2 |
Burgemeester
|
![]() IK vind dat Bart goed zijn plan getrokken heeft, Katleen Cools heeft een paar keer het deksel op haar neus gekregen.
voor de rest dat hij de franstalige niet vertrouwd en het op papier wil, geef ik hem groot gelijk. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA en CD&V zullen erop blijven hameren dat de verantwoordelijkheden van de gemeenschappen vastgelegd moeten worden..geen blanco checks op kosten van ons,belastingsbetalers.....
Dan schijnt precies zo moeilijk bevatbaar,zo "onverantwoord" te zijn? ![]() (SpA en Groen! hebben op de radio zopas een vriendelijk maar beslist hoofdschudden gekregen van BDW) bon.....het zal wel lukken met die preformatie....blijkbaar heeft EDR al een soort technische commissie van "eminenties uit de verschillende partijen" aan het schrijven en rekenen gezet... Nog eens,dergelijke "crisissen" reeds tijdens de pre-formatie zijn nuttig....beter NU dergelijke enigszins voorspelbare problemen uitvechten,dan ergens midden in een regeringsperiode(waar er ongetwijfeld al genoeg onvoorspelbare problemen zullen opduiken) in de gracht rijden.... madame "NON" heeft haar gelijke gevonden,maar zal nu onderhand leren dat je OP HET JUISTE MOMENT "NON" moet zeggen....... Wat heeft Brussel nodig is een legitieme vraag,iedereen weet dat Brussel extra middelen nodig heeft,hang dat gdvrdmme NIET aan BHV,reken duidelijk voor wat Brussel nodig heeft...DAT is de vraag! Laatst gewijzigd door kelt : 30 augustus 2010 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij is eerlijk, volgens mij. Liever zo dan wat we kregen van Verhofstad. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dewever steeg enorm in mijn achting de laatste dagen.
Ik hoop alleen maar dat datgene wat de Franstaligen eventueel op papier zouden zetten om uit de impasse te raken, inderdaad voldoende is om het vertrouwen te winnen ipv te schaden. Geen dingen die voor dubbele interpretatie vatbaar zijn, zoals maar al te vaak in het verleden gebeurde, maar klare wijn in nieuwe zakken. Zoniet zal het wantrouwen alleen maar toenemen en blijken hoeveel te naief SPa en Groen wel zijn om mee te regeren. Paulus. |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2010 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2010 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorlopig presteren Dewever en Di Rupo in de praktijk niet veel beter dan Leterme. Maar we moeten hun nog wat tijd gunnen. De onderhandelaars zijn toch al een heel eind opgeschoten.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 augustus 2010 om 21:20. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon wat werd afgesproken eens op papier zetten. Een ultieme kans voor de Franstaligen om het vertrouwen te herstellen en samen van start te gaan met de formatie. Wat vindt u daar niet goed aan als ik vragen mag? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 augustus 2010 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet veel beter? Wat nu op tafel ligt kan je toch in de verste verte niet vergelijken met wat er bij Leterme op tafel lag? Zelfs zonder die financieringswet.
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar we zijn nog niet aan de formatieronde terwijl de psychologische grens van 100 dagen nog maar 30 dagen ver is.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je ziet maar, er ligt al iets veel beters op tafel, en het is nog niet gedaan stel u voor dat we een kat in de zak hadden gekocht zoals die geit van een gennez ons door de strot wil rammen bweikes Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 augustus 2010 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is een hobby Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 augustus 2010 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de staatsgreep in 1830 was het papier blijkbaar niet nodig, het geweer telde bij de oprichting van de franse vazalstaat Belziek: België werd in 1830 in illegaliteit geboren Daarvan waren de stichters van de nieuwe staat zich terdege bewust. De Luikse jurist Joseph Lebeau, een van de leiders der Belgische opstand, verklaarde tijdens het Nationaal Congres dat er geen onafhankelijkheidsverklaring moest komen om het bestaan van België te legitimeren. "De bajonetten hebben gesproken. Teksten zijn niet nodig," aldus Lebeau. Het doel van de revolutionairen was rattachisme bij Frankrijk. Dus moest, stelde de racist Charles Rogier, "de taal van de Vlamingen worden uitgeroeid" en "het Germaanse element in België worden vernietigd." Toen het er bij de verkiezingen in april 183I op leek dat de pro-Orangistische partijen de meerderheid zouden behalen, pleegde het Voorlopig Bewind bijgevolg een staatsgreep. * Er kwam een langdurig terreurregime. "Het plunderen van de huizen van Orangisten, hoewel betreurenswaardig, is een vreselijke noodzaak om de vijanden van de publieke orde te onderdrukken," zei minister van Justitie Lebeau in 1834. http://users.telenet.be/alexanderc/1830.html ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 30 augustus 2010 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar,maar Leterme had uiteindelijk geen akkoord op zak en Dewever en Di Rupo tot nu toe evenmin.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet meer de tijd van "borrelnootjes".,het is ook niet meer de tijd van het afkopen van wettelijke rechten met geld......Ik had gehoopt dat iedereen daar al 3 jaar overheen was....
Laatst gewijzigd door kelt : 30 augustus 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|