![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1 vlaams politicus aan tafel: Eyskens
![]() ![]() ![]() "ik ben solidairder met een arme Waal dan met een rijke Vlaming" mhoeha hij geeft de Milquet & Onkelinckx op alle vlakken gelijk..De Wever is slecht vraag van de journalist: "hoe is het dan mogelijk dat de CD&V niet akkoord was?" ![]() ![]() daar denken ze dus echt dat die opgewarmde vent nog iets in de pap te brokken heeft. verder: - "Nous n'avons pas peur" (x545) - "balalbalbalbalbla solirite blablabla solidarite bla....blbla solidarite blablabla etc" (x345) genieten Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 september 2010 om 11:31. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als aan Oncelinckx gevraagd wordt of volgens haar BDW in staat is een akkoord te sluiten, antwoordt ze: 'Ik weet het niet, echt niet' en 'Ik ben er niet van overtuigd, maar ik weet het niet'. Subtiele semantische uitschuiver, of zand strooien en verwarring laten. Een beetje zoals haar uitspraken in La DH van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() eyskens: "het is allemaal de schuld van de verkiezingen"
serieus eh en de rest van de junta knikt instemmend Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 september 2010 om 11:44. |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() nu gaan ze maingain vragen of Bart De Wever bereid is tot compromis
mhoeha genieten |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt.
Hij heeft van die droge one liners die het hart van de zaak raken. En hij is tegen Belgie dus aan mij heeft hij een medestander.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het maakt hen niet uit wat voor medestanders ze hebben, als het maar tegen Belgie is. Het maakt hen niet uit hoe iets is, als het maar tegen Belgie is. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het goed begrepen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je kan zeggen wat je wil, maar Eyskens als enige Vlaming daar aan tafel is nu niet meteen een goede keuze. Je kan hem bezwaarlijk representatief noemen voor de huidige politieke constellatie in Vlaanderen, zelfs niet in zijn partij.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Typisch voor TV Mille Collines.
Ze zoeken altijd naar Vlaamse politici die hen gelijk geven. Er zijn zoveel CD&V'ers, maar ze pikken er net die ene uit die met veel plezier altijd Vlaanderen verraadt : Eyskens. Daarnaast pikken ze ook graag Gennez op of Van Besien. Zo creëert men altijd de illusie dat er toch heel wat Vlamingen akkoord zijn met hen. En Dave Sinardet verzekert zich extra inkomsten door de Franstaligen wat naar de mond te praten, zo kan hij zowel op de VRT als TV Mille Collines komen... |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() dat eyskens een vlaams politicus zou zijn neem ik trouwens terug
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies daarom zit hij daar.
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als afsluiter van het debat mochten een Vlaamse eindredacteur - Van der Kelen - en een Vlaamse prof politicoloog - diene van Antwerpen - opdraven.
Diene prof kon het uitleggen in het Frans. Pertang niet zo'n oud manneke ... Maar Vanderkelen zijn Frans: amai !! Wij zijn twee landen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Born2 is een verademing voor mijn scrollwieltje.
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koekendozenromantiek ? Verslaafd aan de steun van de PS-staat ? Iets anders ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen mag voor mij zo corrupt als Belgie worden, zolang Belgie maar kapot is.
![]() |