Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 september 2010, 21:56   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard niet meer dan 2 op de 10 nederlanders willen Vlaanderen bij Nederland

Vandaag op TV, niet meer dan 20 % van de Nederlanders willen Vlaanderen aangesloten zien bij Nederland. Verder vinden ze dat Vlaanderen moet tot een overeenkomst komen met Wallonië.

Ten eerste; Gelukkig maar dat er zo veel zijn die opnieuw aansluiten bij Nederland niet zien zitten. Hiervoor moet ik ze bedanken.

Ten tweede; Waar moeien die pummels zich mee. Voor die armzalige vijftien jaar in de geschiedenis dat we onder hun bewind hebben gezeten, denken ze dat ze daarom nu nog altijd in een dominerende positie zitten om ons de les te spellen? Om ons te kunnen commanderen wat ons te doen staat? Met hun ziekelijke bemoeizucht. Dat ze zich maar gaan bemoeien in hun kolonies.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2010 om 21:57.
Garry is offline  
Oud 12 september 2010, 21:57   #2
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waarom bemoei jij je met onze onderzoeken?
Fetai is offline  
Oud 12 september 2010, 21:58   #3
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Omdat ze ober ONS gaan?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 september 2010, 22:00   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bemoei mijn niet met jullie onderzoeken. Bemoei jullie ginder in jullie eigen land in plaats van hier.
Garry is offline  
Oud 12 september 2010, 22:01   #5
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Omdat ze ober ONS gaan?
Touché

Maar komop nou jongens, vanwaar die wrok? Zorg nou eerst maar eens dat jullie je van de franstaligen bevrijden, dan valt er verder te discussiëren hierover.
Fetai is offline  
Oud 12 september 2010, 22:10   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Touché

Maar komop nou jongens, vanwaar die wrok? Zorg nou eerst maar eens dat jullie je van de franstaligen bevrijden, dan valt er verder te discussiëren hierover.
Hier valt niet over de discuteren. Als ge al heel uw leven op uw hoofd het moeten laten zitten van een bazige echtgenote en ge neemt dan uiteindelijk de beslissing tot de echtscheiding, dan voel je je niet zo snel geroepen om met een nog een baziger type in het huwelijksbootje te stappen hoor. Hooguit een latrelatie misschien.
Garry is offline  
Oud 12 september 2010, 23:31   #7
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier valt niet over de discuteren. Als ge al heel uw leven op uw hoofd het moeten laten zitten van een bazige echtgenote en ge neemt dan uiteindelijk de beslissing tot de echtscheiding, dan voel je je niet zo snel geroepen om met een nog een baziger type in het huwelijksbootje te stappen hoor. Hooguit een latrelatie misschien.
Indien er na de splitsing van België een confederatie zou ontstaan tussen Vlaanderen en Nederland, is er geen sprake van onderdrukking voor wie dan ook. Ik denk zelfs dat zo'n constructie in ons beider voordeel zou zijn.

Waarom denk je dat een samengaan met Nederland automatisch tot verdrukking zou leiden? Vooroordelen?
respublica is offline  
Oud 13 september 2010, 00:08   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Indien er na de splitsing van België een confederatie zou ontstaan tussen Vlaanderen en Nederland, is er geen sprake van onderdrukking voor wie dan ook. Ik denk zelfs dat zo'n constructie in ons beider voordeel zou zijn.

Waarom denk je dat een samengaan met Nederland automatisch tot verdrukking zou leiden? Vooroordelen?
Uit wat zou de confederatie dan bestaan? Wat zouden Vlaanderen en Nederland samen beter kunnen dan elk apart?
Oud 13 september 2010, 00:13   #9
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Geschiedenisboekjes lezen? Staat ergens een datum in van rond 1830.

En Vooroordelen?

Je moet niet ver kijken om soms problemen op te merken met onze Nederlandse buren. De uitdieping van de toegang tot Antwerpse Haven? Nogal zwaar vertraagt ( en voordelen voor een bepaalde Nederlandse haven ). Al lang geleerd, als een regering iets gedaan wilt, dan maakt "natuur" bescherming niets uit. Maar toen het over iets dat die "Belgen" wouden, was het ineens ...

Of de toestand met de Koffieshops aan de grens. De Nederlandse steden willen ze niet meer, tja, dan gaan we maar dreigen ze zo dicht mogelijk langs de Vlaamse Grens te relokaliseren.

Vlamingen en Nederlanders hebben toch nog altijd een verschillende cultuur.

Voor menige Vlamingen, zou men gewoon de Waalse machthebbers dan omgewisseld hebben voor Nederlandse machthebbers, en hetzelfde probleem zou zich ook weer voordoen.

Denk dat niemand gebrand is om de ene monarchie om te wisselen voor een Oranje Monarchie.

Samenwerken met Nederland, geen enkel probleem. Maar samengaan... Dat zou echt dom zijn.

Je kan gerust met een uitgebreide samenwerking dezelfde voordelen behalen, zonder de onafhankelijkheid te moeten opgeven in ruil voor nieuwe "bazen".
benjiro is offline  
Oud 13 september 2010, 00:33   #10
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uit wat zou de confederatie dan bestaan? Wat zouden Vlaanderen en Nederland samen beter kunnen dan elk apart?
Veel. Heel veel.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 13 september 2010, 00:35   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Veel. Heel veel.
Kan je niet iets meer in detail treden?
Oud 13 september 2010, 00:40   #12
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan je niet iets meer in detail treden?
Ja. Mag ik het op deze manier doen?

http://www.baarlewerkgroep.org/index...mid=21&lang=nl
Oud 13 september 2010, 00:50   #13
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

wat maakt het nou uit wie wat vindt? of het nou Fransen, Engelsen, Duitsers of Nederlanders zijn?

altijd met dat 'wat zullen ze van ons denken'. Die Hyacinth Bucket mentaliteit... :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 13 september 2010, 00:51   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoeveel Fransen er een stuk grond bijwillen (Wallonië). Ik schat meer dan 2 op 10. Nederland wacht af terwijl Frankrijk handelt. Dat is mijn vermoeden. Of noem het thesis ter discussie.
Johan Bollen is offline  
Oud 13 september 2010, 00:53   #15
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Vandaag op TV, niet meer dan 20 % van de Nederlanders willen Vlaanderen aangesloten zien bij Nederland. Verder vinden ze dat Vlaanderen moet tot een overeenkomst komen met Wallonië.

Ten eerste; Gelukkig maar dat er zo veel zijn die opnieuw aansluiten bij Nederland niet zien zitten. Hiervoor moet ik ze bedanken.

Ten tweede; Waar moeien die pummels zich mee. Voor die armzalige vijftien jaar in de geschiedenis dat we onder hun bewind hebben gezeten, denken ze dat ze daarom nu nog altijd in een dominerende positie zitten om ons de les te spellen? Om ons te kunnen commanderen wat ons te doen staat? Met hun ziekelijke bemoeizucht. Dat ze zich maar gaan bemoeien in hun kolonies.
Wij bemoeien ons nergens mee, het was een Belgisch onderzoek.

Verder was de vraagstelling abject, maar dat had u eigenlijk al verwacht zeker? De vraag was niet of Vlaanderen en Nederland één land zouden moeten vormen.
Oud 13 september 2010, 00:58   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Denk dat niemand gebrand is om de ene monarchie om te wisselen voor een Oranje Monarchie.
Van monarchie naar republiek lijkt logisch, andersom niet. Frankrijk heeft het voordeel een republiek te zijn. Het is voor een volk gemakkelijker zich in zo'n systeem te integreren dan plots een paar nieuwe hooggeborenen te beginnen aanbidden.

Ergens begrijp ik niet de wil om onafhankelijk te worden vanwege de Vlamingen om dan een minderheid in een andere natie te willen worden. Dat alles omwille van taalovereenkomsten? Komt me zo mager over. Misschien is de wens om bij Nederland te horen eerder een gesublimeerde angst om op eigen benen te staan, een historisich gegroeid minderwaardigheids- en overheerstwordens complex.
Johan Bollen is offline  
Oud 13 september 2010, 07:27   #17
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel Fransen er een stuk grond bijwillen (Wallonië). Ik schat meer dan 2 op 10. Nederland wacht af terwijl Frankrijk handelt. Dat is mijn vermoeden. Of noem het thesis ter discussie.
Het valt me op hoe weinig de politiek in beide buurlanden hierover bezig is. Natuurlijk, ze mogen zich niet officieel mengen in de problematiek van een buurland, maar gewoon zitten toekijken zonder enige strategie lijkt me toch erg naief (in 't beste geval) en nalatig (in 't slechtste geval).

Tenzij er in 't geheim plannen worden gemaakt, natuurlijk. Maar tegenwoordig is het erg moeilijk om dingen geheim te houden...
Oud 13 september 2010, 08:13   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog iemand voor wie een toenadering tot Nederland synoniem is met "aansluiten", zeg maar "anschluss".

Wel Garry, en andere Vlaamse "Ollander"-haters op dit forum, troost u, dergelijke "aansluiting" komt er niet. Ik wil gerust aannemen dat er in Vlaanderen en/of Nederland weinigen zijn die in vervoering geraken bij de gedachte aan een "aansluiting". Wie zich als Vlaming evenwel ook ontpopt als een tegenstander van grotere samenwerking met Nederland getuigt ronduit van plat racisme. En dergelijke pipo's zijn er, helaas, ook.
Oud 13 september 2010, 09:04   #19
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nog iemand voor wie een toenadering tot Nederland synoniem is met "aansluiten", zeg maar "anschluss".

Wel Garry, en andere Vlaamse "Ollander"-haters op dit forum, troost u, dergelijke "aansluiting" komt er niet. Ik wil gerust aannemen dat er in Vlaanderen en/of Nederland weinigen zijn die in vervoering geraken bij de gedachte aan een "aansluiting". Wie zich als Vlaming evenwel ook ontpopt als een tegenstander van grotere samenwerking met Nederland getuigt ronduit van plat racisme. En dergelijke pipo's zijn er, helaas, ook.
Er uiteraard een groot verschil tussen een betere samenwerking dan een integratie tout court.
Wat zou Vl & Nl samen kunnen doen:
- diplomatie: waarom zou men in Vl ambassades moeten creeren als die in Nl voorhanden zijn.
- leger: waarom geen specifieke doelgerichte taken van het Nederlandse leger overhevelen naar VL.
- Beurs: het heeft toch geen zin om in Vl een beurs op te starten. Dus waarom geen Vl. poot breien aan de Amsterdamse beurs.
- .......etc,...etc
speurneus is offline  
Oud 13 september 2010, 09:14   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Er uiteraard een groot verschil tussen een betere samenwerking dan een integratie tout court.
Wat zou Vl & Nl samen kunnen doen:
- diplomatie: waarom zou men in Vl ambassades moeten creeren als die in Nl voorhanden zijn.
- leger: waarom geen specifieke doelgerichte taken van het Nederlandse leger overhevelen naar VL.
- Beurs: het heeft toch geen zin om in Vl een beurs op te starten. Dus waarom geen Vl. poot breien aan de Amsterdamse beurs.
- .......etc,...etc
Zie ik hier iemand opschuiven?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be