![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het nooit gedacht dat ik Verafstoot zijn verfoeilijke truken nog positief zou kunnen aanwenden.
Volgende tip dus voor de préformateurs, bemiddelaars, ontmijners, voorzitters van assembldinges enz. Vlaanderen zou zich kunnen verbinden om, aan marktconforme prijzen, voor 500 mio per jaar, onroerend goed of aandelen in Brusselse bedrijven, aan te kopen van of in het Brussels gewest. Mocht dat Brussels gewest dat onroerend goed toch nodig hebben, dan is verhuring, aan marktconforme prijzen, op welwillende basis mogelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het maar, waarom moet er nu toch ten allen prijze geld weggegeven worden.
Ik zou zeggen, verhoog liever de pensioenen in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom zou Brussel dit onroerend goed niet zelf verhuren aan marktconforme prijzen?
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeker niet vergeten, geld voor Brussel, er mag niemand in Vlaanderen armer van worden.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn zijn truken die we als voorbeeld nemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op zich een goed idee, maar waarom zou VL één rotte frank aan Brussel geven? Ze willen zich persé gedragen als een 'gewest', wel dat ze het dan zelf doen.